Testpilot - MSI GT75VR 7RF Titan Pro-046NE

Robot
Testpilot - MSI GT75VR 7RF Titan Pro-046NE

Bärbara datorer kan numera göras så kraftfulla att de konkurrerar med stationära. Men hur bärbara är de egentligen? FZ:s testpilot sätter MSI:s skrytbygge på prov.

#msi, #testpilot


Medlem

Gaming laptops är verkligen bra idag. Men jag har samma problem med storleken, eller framförallt tyngden. När man är på resande fot är det både den och jobbdatorn som ska med (utöver den övriga packningen), det blir en ryggknäckar-väska när det kommer till tyngd.

Medlem

Tack för en trevlig recension.
Mina tankar kring "bärbar" speldator går lite mer åt att jämföra hur de är att flytta på jämfört med ett stationärt midi-towerchassi, 24"are och tillbehör.
Det handlar inte så mycket om hur de är att använda medans man reser utan att de är smidiga att flytta på snabbt och enkelt. Kan man köpa en dator för 35kkr kan man nog fixa en väska som funkar också...

Moderator | Testpilot
Skrivet av MatsDahlgren:

Tack för en trevlig recension.
Mina tankar kring "bärbar" speldator går lite mer åt att jämföra hur de är att flytta på jämfört med ett stationärt midi-towerchassi, 24"are och tillbehör.
Det handlar inte så mycket om hur de är att använda medans man reser utan att de är smidiga att flytta på snabbt och enkelt. Kan man köpa en dator för 35kkr kan man nog fixa en väska som funkar också...

Tack själv

Haha! Tänkte faktiskt skriva den lilla detaljen men det blev inte så. Och även om man kan köpa en väska som den får plats i så måste man ändå bära den..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tja, inget som överraskar i den recensionen precis.

Verkar ju vara precis som 100% av alla andra gaming laptops. Tung, oergonomisk och vansinnigt högljudd.

Medlem

Skulle vilja sätta mej med denna på tåget ifrån GBG till Stockholm. Bara för att testa på hur det känns och upplevs av mig och omgivningen.

Redaktör

Det är inte nödvändigtvis bärbarheten som gör såna här datorer attraktiva. Tänker för folk som är trångbodda, eller med klåfingriga småbarn (jag räcker upp handen!), då är högpresterande laptops som denna ett bra alternativ. Och då är ju bärbarheten inte det viktigaste.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är inte nödvändigtvis bärbarheten som gör såna här datorer attraktiva. Tänker för folk som är trångbodda, eller med klåfingriga småbarn (jag räcker upp handen!), då är högpresterande laptops som denna ett bra alternativ. Och då är ju bärbarheten inte det viktigaste.

Förstår precis vad du menar. För mig är det viktigast att den är lätt att ta med sig, och då finns det andra alternativ i samma prisklass som inte är lika enorm.

Men tack för kommentaren! Det är givetvis något man kan nämna och lyfta lite bättre


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

@uberpwnage2.0: Det var mer en allmän reflektion än riktat till ditt test.

Jag sitter för övrigt med en liknande maskin nu, fast med 1070-kort i. Den låter inte alls mycket, så jag tippar att 1080-kortet kräver mer kylning.


signatur
Medlem

Om man har ett spännande upplägg på gång som involverar spel hos en kompis, en ändlös natt av urhärligt spelande och Jolt, nog tusan kan man understå sig nåt kilo tyngre väskbärning då Är väl en annan sak om man är professionell e-sportare som typ går till träningslokalen varje kväll med datorn etc.

Medlem

Inget om prestanda?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Inget om prestanda?

Sida tre så går jag lite lätt igenom hur datorn presterar i några spel (vilket den gör otroligt bra).

Jag försöker hålla det tekniska så enkelt som det går och fokusera på användarupplevelsen. Min tanke (och det här är min personliga åsikt) är att vill man ha mer råa nummer och diskussioner kring RPM på hårddisken eller MHz på processorn så är SweClockers perfekt för det.

Genom åren så har jag haft problem att hitta recensioner för datorer och andra tekniska prylar som håller det enkelt och har gjort två tester nu för att försöka fylla det tomrummet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sida tre så går jag lite lätt igenom hur datorn presterar i några spel (vilket den gör otroligt bra).

Oj förlåt, jag missade att det var flera sidor. Sidnumren är ju längst ned, till och med nedanför Prisjakt-rutan. Tyckte väl att det var lite kort ...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Oj förlåt, jag missade att det var flera sidor. Sidnumren är ju längst ned, till och med nedanför Prisjakt-rutan. Tyckte väl att det var lite kort ...

Haha lätt hänt!

Kanske hade varit bra med en funktion så man bara behövde scrolla nedåt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Släpbar dator..
Skulle personligen aldrig lägga ut så mkt på en bärbar, för 17k får du en monster stationär, så kör hellre på det.
Att sedan stå ut med vikt,ljud.. nää en bit kvar innan jag kan tänka mig laptops för high-end gaming iaf.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är inte nödvändigtvis bärbarheten som gör såna här datorer attraktiva. Tänker för folk som är trångbodda, eller med klåfingriga småbarn (jag räcker upp handen!), då är högpresterande laptops som denna ett bra alternativ. Och då är ju bärbarheten inte det viktigaste.

Jag kör med bärbar gejming laptop hemma från ASUS ROG, har istort sett aldrig tagit med den i gejming syfte utan mera när man ska vara borta en längre tid och vill ha datorn med sig. Hade dock önskat att dessa fanns på den tiden för 20 år sedan då man konkade runt sina burkar och CTR skärmar varje helg till nån polare för att lana. Shit då hade jag verkligen velat haft min ROG.

Medlem

Är det typ inte standard med mellanrum efter f4-f5 typ?
Känns rätt så vanligt imo

Medlem

Har fått lära mig den hårda vägen att inte köpa laptops för gaming. Du kommer ångra dig om 4 år när du måste köpa en helt ny dator istället för att uppgradera. Stationärt all the way för min del nu!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha lätt hänt!

Kanske hade varit bra med en funktion så man bara behövde scrolla nedåt

Har läst hela nu och tycker det var en riktigt bra recension, tack för den


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot

Tack för recensionen.

Intressanta är att priset går upp så mycket då man skall ha 1080 kort i en sådan bärbar.

För min egen del har jag redan testat på detta med släpbar gamerburk och konceptet är inte nåt för mig.

Jag tror man får ta sig en rejäl funderare på sin ekonomi och vilket behov av dator man har man tittar på denna lösningen, reser man ofta och mycket och verkligen vill kunna spela då kanske det kan vara en lösning.

Jag sitter hela tiden och jämför.
* Laptop för 34999:-
* Min nya Ryzen7 burk med Geforce 1080ti samt ny 27" Gsync skärm för 27425:-

Och varje gång kommer jag fram till att den stationära lösningen är det jag skall ha.

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Är det typ inte standard med mellanrum efter f4-f5 typ?
Känns rätt så vanligt imo

Av det jag sett så har jag inte sett ett så stort mellanrum förut. På min stationära dator har jag ett väldigt litet mellanrum, men det är så litet att det inte gör någon större skillnad. På denna laptopens tangentbord för det en hel knapp i skillnad vilket kändes konstigt. Det finns ju liksom plats där så sätt den lite närmare!

Skrivet av conthox:

Har läst hela nu och tycker det var en riktigt bra recension, tack för den

Tack själv för att du kommenterade!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här är väl en sponsrad länk betald och skriven av MSIs eget utvalda skribent. Så osäker om man verkligen kan kalla det recension.


signatur

- pixelfantast

Moderator | Testpilot
Skrivet av skymf:

Det här är väl en sponsrad länk betald och skriven av MSIs eget utvalda skribent. Så osäker om man verkligen kan kalla det recension.

Du kan läsa på länken nedan hur det funkar men annars har jag också tagit fram frågor och svar som känns relevanta för ditt inlägg.
https://www.fz.se/nyhet/275014-fzs-testpiloter-produkttester-...

Q: Hur väljs testpiloterna ut?
A: Alla testpiloter rekryteras av FZ:s redaktion. Testpiloterna är medlemmar som utmärkt sig i forumet, till exempel genom att visa prov på djupa kunskaper och engagemang i forumet.

Q: Vem bestämmer hur testerna ska utformas?
A: Testpiloten utformar själv testmetoden. Redaktionen på FZ finns tillgängliga för att ge goda råd och tips, men i slutändan avgör alltid testpiloten själv.

Q: Hur hanteras kontakten med tillverkarna?
A: FZ organiserar alla tester och sköter kontakten med tillverkaren. Testpiloten jobbar enbart gentemot FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

@skymf: MSI har försett testpiloten med datorn, men de har inget som helst inflytande över vad som skrivs.

Vi märker noga upp material som på något sätt är sponsrat (någon quiz har varit sponsrad, och Heart of Darkness-hårdvaran). Vi är seriösa och vill vara trovärdiga, därför är vi alltid tydliga med sånt.


signatur
Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Tack för recensionen.

Tack själv för att du läste!

Skrivet av Fargo:

Släpbar*

Haha det är ett uttryck jag inte hört innan faktiskt. Ska börja använda det mer


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Makalös prestanda, men varför bara TN skärm? För detta priset borde man fått IPS skärm istället. Är ju att föredra framför TN panelen.

Medlem

@uberpwnage2.0:

Jaha, grymt det! Såg nu att det stod skrivet i den lilla rutan under. Om jag bara hade varit uppmärksam första gången


signatur

- pixelfantast

Moderator | Testpilot
Skrivet av skymf:

@uberpwnage2.0:

Jaha, grymt det! Såg nu att det stod skrivet i den lilla rutan under. Om jag bara hade varit uppmärksam första gången

Ingen fara! Det är inte lätt alla gånger


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar