"Urphs"! Vissa Bayonetta 1-koder till Nintendo Switch är helt oanvändbara.

Robot
"Urphs"! Vissa Bayonetta 1-koder till Nintendo Switch är helt oanvändbara.

Om din kod börjar med "URPH" är du med stor sannolikhet drabbad.

#bayonetta, #platinum-games, #sega


Releasehästryttare

Det tråkiga är ju att det lär dröja 5 år innan 2an släpps på pc, och 8-10 år innan vi får 3an :/

Medlem

@Devan:
Kommer aldrig hända. Det är Nintendo som pröjsat utvecklingen.

Inaktiv

Aldrig hört talas om att detta hänt förut vad jag kan minnas. Klantigt

Medlem

"Urph" låter som något man stönar ur sig när man blir slagen i magen.

Medlem

Titelfail, ni skulle skrivit Urphs! ist. för Oops!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

@Devan:
Kommer aldrig hända. Det är Nintendo som pröjsat utvecklingen.

Inget som stoppar dem för att släppa spelet på PC. Kanske när mobilmarknaden börjar mogna för dem som Nintendo öppnar sig för pc-marknaden?

Skribent
Skrivet av Zymac:

Titelfail, ni skulle skrivit Urphs! ist. för Oops!

Urphs!

Medlem

@anon_119148: Jag hade liknande problem med C&C:Generals en gång i tiden, skum CD-nyckel som var för kort.
När jag ringde supporten och sa vad som hade hänt, och gav dom koden, så fick jag en ny(dom skickade den till min e-post).

Medlem

Vissa vill ha allt på PC. Så är det för mej också. Skulle inte säga nej till alla spel på Playstation och Nintendo. Men börjar Nintendo tex att släppa egna spel på PC så förlorar dom både originalitet och folk som köper deras egna produkter. Samma gäller Playstation. För mej är det väldigt viktigt att känna mej hemma och relativt trygg när det handlar om kvalitet på spelen. Det gör jag personligen inte på PC. Jag vet och orkar inte längre bry mej om vad senaste grafik ljud moder korten presterar. Dom började redan förlora mej när dom införde pentium datorer. Så det var rätt länge sen jag vaggade in i den relativt trygga och lungnare konsol värden. Kommer att vänta ett tag på att köpa Bayonetta 1-2 men tack för nyheten! Dom släpper 1&2 nu så att fler köper Bayonetta 3 senare.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dom började redan förlora mej när dom införde pentium datorer.

1993? Skämt åsido så vet jag inte alls vad du menar med den kommentaren, pentium är en processor, inte en dator.

Medlem

Jag menar att när den processorn kom så tappade jag känslan för vad jag kan förvänta mej att jag får och kan räkna med. Pc 386 & 486 dos visste jag bättre om sen ändra dom system. Pentium är bara bla bla bla för mej fattar inte längre. Vad som är skillnaden mellan 485/586/686 & pentium igentligen och slutade bry mig för allt blev kasst. För mej iaf. Jag måste ha spel som är mer fullständiga. Kan och orkar inte leta efter mosar eller uppdateringar själv. Nu finns ju steem men det har också fuckat mej med felaktiga koder mm.

@Alienshade: Okej, så vi kan sammanfatta med att "igentligen" är PC för komplicerat för dig men du vill ha det bara för att det hade varit trevligt om alla släppte sina spel på PC?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@Alienshade: Okej, så vi kan sammanfatta med att "igentligen" är PC för komplicerat för dig men du vill ha det bara för att det hade varit trevligt om alla släppte sina spel på PC?

Var snäll. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Ravenknight:

Var snäll. :/

Jag är väl snäll? Jag frågar om jag sammanfattar det hela rätt (visst, piken om egentligen är kanske lite barnslig. Mitt fel).

Men Alienshade beskriver ändå något som ligger PC till last – att man måste hänga med i utvecklingen för att få den bästa upplevelsen. Alienshade beskriver också en period, i mitten av 1990-talet, där utvecklingen av PC-komponenter exploderade i ett sällan skådat skådespel. Komponenter blev till och med obsoleta redan innan de hunnit ut från fabriken.

Där vann tv-konsolerna stor mark eftersom de, likt idag, marknadsförs som tämligen billiga och enkla för vad man får. De är helt enkelt till för människor som tycker att PC är omständligt eller för svårt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell: Tja, Själv så skaffade jag en PS2 pga. God Of War. (Finns inte på PC).
Jag skaffade en PS3 pga Uncharted-Drakes Fortune (ettan). och God Of War3. (Inget av dem finns till PC)
PS4:an blev inhandlad åtminstone delvis pga. Uncharted 4. (Finns inte heller på PC)

Ser du trenden här?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@hannes.theorell: Det kanske var för krångligt för många när boomen kom och en ny grymmedator var gammal ett halvår senare, men nu kan man ju ha en dator 5 år och ändå spela de flesta spel som kommer ut utan att bry sig om att manuellt leta uppdateringar eller byta komponenter osv. Om man inte är kräsen med att kunna köra all grafik på max mm såklart.

Summa summarum så tycker jag inte att det är speciellt krångligt att vara PC ägare nuförtiden, särskilt inte med Steam och andra tjänster. I alla fall inte jämfört med hur det var på 90-talet.

@Akronym: Vad du har för anledningar bryr jag mig ganska föga om. För övrigt om man skulle studera själva beteendet på en global nivå så blir du en ganska obetydlig liten fläck metadata. Använd aldrig dig själv för att bygga ett sådant argument.
Hur som helst, det jag skrev var ett svar på det som skrevs ovanför.

@ChalleT: Nä, jag tycker inte heller att det är särskilt svårt. Köper man en high-end-komponent så står man sig i flera år. Läget är ganska stabilt. Även om kringutrustning, exempelvis skärmar, är det som just nu pressar både konsoler och PC. Men marknadsföringen för diverse konsoler är fortfarande inriktat på att lyfta att det är enkelt och problemfritt. Köp den här magiska lådan, koppla in den i din tv och njut av en spelupplevelse du inte kan få billigare någon annan stans. Inte helt sant men varför vara realistiska i marknadsföringen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell: Taggarna utåt någon?

Ville bara poängtera att det finns andra anledningar än bekvämlighet/okunnighet som kan motivera konsolköp.
Faktum.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

@Akronym: Inga taggar här inte. Jag helt enkelt sakligt sa emot dig. Titta aldrig på dig själv för att försöka förstå större komplexa beteenden. Det fungerar helt enkelt inte.

Vad du däremot kan titta på är företagens beteende. Vilka punkter trycker de främst på, vilka USP:ar faller de först till?
För företagen har samlat in beteende-data från miljontals människor utan att vi egentligen vet om det. De vet exakt vad vi spelar, hur vi spelar, när vi spelar, vad som får oss att öppna plånboken och vad som får oss att gå till konkurrenten.
Kommer exklusiva spel på den listan? Ja, men förvånansvärt långt ner.

Ta exempelvis när de tillkännagav PS4 första gången – fokus låg på "a sleek black box, minimal in design". Där har du vad som är nummer 2 på listan. Nummer 1 på listan kommer för övrigt alltid att vara "trogna köpare av tidigare konsoler".


signatur

Viam inveniam aut faciam

ELF
Medlem

@Devan: Nu är ju detta förvisso inte Nintendo, utan Bungie/Microsoft. Men Halo 3 släpptes för 11 år sedan och har fortfarande inte släppts till PC. Känns dock som att Nintendo har börjat lossa lite på tyglarna senaste tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad du däremot kan titta på är företagens beteende. Vilka punkter trycker de främst på, vilka USP:ar faller de först till?
För företagen har samlat in beteende-data från miljontals människor utan att vi egentligen vet om det. De vet exakt vad vi spelar, hur vi spelar, när vi spelar, vad som får oss att öppna plånboken och vad som får oss att gå till konkurrenten.
Kommer exklusiva spel på den listan? Ja, men förvånansvärt långt ner.

Ta exempelvis när de tillkännagav PS4 första gången – fokus låg på "a sleek black box, minimal in design". Där har du vad som är nummer 2 på listan. Nummer 1 på listan kommer för övrigt alltid att vara "trogna köpare av tidigare konsoler".

@hannes.theorell: Till att börja med. Källa tack.

Vidare så vill jag tillägga att jag inte försöker göra någon demografisk utvärdering av folks köpvanor, allt jag säger är att situationen inte är så svartvit som du försöker ge sken av.

Skrivet av hannes.theorell:

. De är helt enkelt till för människor som tycker att PC är omständligt eller för svårt.

Skitsnack.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

@Akronym: Källa till vadå? Hur marknadsföring fungerar?
Testa att gå Data & Marketing Associations kurser. Kostar en duktig slant men man lär sig jättemycket.
Jag gick den i Chicago 2017.

För Sonys tillkännagivande av PS4 är källan, ja, Sony.

När allt kommer omkring – det är så svartvit på en stor skala även om det inte märks i din lägenhet.
Varför tror du att Microsoft gick på en så stor landmina när det gällde "Always online requirement" med Xbox One?
För att de hade sett att den absolut största majoriteten av xbox-ägarna de facto var "always online" och antog att folk visste vad de gjorde. Det här togs upp på DMA-kursen förra året för att belysa problematiken med att det finns en skevhet i vad folk tycker att de gör och vad de faktiskt gör. När tillräckligt många får lufta sina åsikter bildas en kritisk massa, som både är svår att stoppa och hantera.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:Vet du vad, Glöm allt det där. Bemöt bara mitt ursprungliga argument.

Min åsikt (lägg märke till ordet före parentesen) är fortfarande att det är rent skitsnack att påstå att folk enbart köper konsoler av okunskap om PC och dess handhavande, eller lättja. vilket du har påstått längre upp i tråden.

Om du kan motbevisa detta sakligt, och utan att låta som en PC-fanboy så lovar jag att bli imponerad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

@Akronym: Jag har inte skrivit att folk enbart köper konsoler av okunskap om PC och dess handhavande eller ren lättja. Jag har skrivit att det brukar ligga ganska långt ner på företagens prio-lista. Jag beskrev hur företagen vet sina kunders köpmönster och tog utannonseringen av PS4 som exempel. Inte ett enda spel visades i den presentationen och det första de trycker på är hur smidig den är, hur enkelt allt är och använder fina ord som "streamlined experience" och "seamless".

Vill du se ett exempel på företag som låter sina exklusiva spel sälja sina konsoler? Titta på utannonseringen av Nintendo Switch. Det första du ser är bilder från Legend of Zelda: BotW. Sedan går det igång med Switch unika funktioner.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

Skrivet av hannes.theorell:

De är helt enkelt till för människor som tycker att PC är omständligt eller för svårt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

@Akronym: Du hängde inte med när jag skrev om skillnaderna mellan vad företagen ser och vad folket anser att de själva gör?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell: Då du uppenbarligen vägrar att svara på en enkel fråga, och sedan förnekar dina egna kommentarer när dessa är obekväma för dig själv, så kan jag bara anta att du inte har minsta intresse för en saklig diskussion.
Gör ändå ett sista försök.

Företagens agerande är irrelevant. Bemöt påståendet: Du anser att konsolköpare , baserat på dina tidigare poster, är lata och okunniga.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

@Akronym: Personangrepp? Jag frågade faktiskt om du förstod min tankegång, för du visar inte att du gör det genom text. Det är alltså en öppning för dig att faktiskt be mig att specificera något du inte förstår. Använd dig gärna av sådana öppningar när du får dem.

Eller var det något annat du tyckte angrep dig som person? Bra att fråga en gång för mycket än att du ska känna dig personligt kränkt av mina ord.

Jag tycker att jag sedan mitt första inlägg var klar över att jag valde att ta företagens perspektiv – det är ju företagen som är experter och har all data om varför kunderna köper deras produkter. För att hitta fler kunder riktar de sig till de som tycker likadant som de som redan köpt. Deras sätt att visa sin produkt (marknadsföring) visar därför tydligt varför deras kunder väljer att köpa deras produkt. Det viktigaste kommer alltid först i en presentation – för att fånga tittaren innan de går vidare till något annat. På Facebook beräknar de att genomsnittet har ett "attention span" på strax under 8 sekunder (!) och därför ser du den huvudgripande USP:en redan inom ett fåtal sekunder. I Sonys fall med PS4 var det, inte särskilt underligt, en ny konsol från Sony. Sedan betar de av de viktigaste anledningarna till att folk köper deras konsol i turordning utefter deras ständiga kundundersökning. De exklusiva spelen för Playstation eller Microsoft är helt enkelt inte särskilt viktiga som dragplåster (kom ihåg att det här fortfarande är företagens perspektiv) och inte sällan kommer de inte ens med i avtäckningen.

Nintendo särskiljer sig (förlåt att jag tjatar). De tycks högst medvetna om att ett mycket stort segment av deras kundunderlag köper konsolen för deras exklusiva spel. I långt, långt högre utsträckning än vad konkurrenterna gör. Det syns klart och tydligt i marknadsföringen där de exklusiva spelen dyker upp inom 10 sekunder vid avtäckningen av en ny konsol. I Switch fall så var det Legend of Zelda.

Så om det är någon erfarenhet du ska ta med dig är att också vara aktiv och fråga om det är något som är oklart. Jag tycker att jag har besvarat dina frågor hittills men tydligen har du inte uppfattat mitt svar eller så har inte jag korrekt uppfattat din fråga.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar