Slöspel/tidsfördriv

Medlem
Slöspel/tidsfördriv

Söker tips på spel som man bara kan sitta o slö-spela. Typ som idag när man är bakis och inte orkar fokusera på att skjuta HS i CSGO eller orken att sätta sig in i storyn i nyinskaffade Divinity: Original Sin 2. Vill titta på stream o klicka runt i ett spel. Funderar på att installera Diablo3 igen om ni inte har något bättre tips

Tack på förhand!

Moderator | Testpilot

Idle Champions of the Forgotten Realms är något jag spelat rätt så mycket.

http://store.steampowered.com/app/627690/Idle_Champions_of_th...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Söker tips på spel som man bara kan sitta o slö-spela. Typ som idag när man är bakis och inte orkar fokusera på att skjuta HS i CSGO eller orken att sätta sig in i storyn i nyinskaffade Divinity: Original Sin 2. Vill titta på stream o klicka runt i ett spel. Funderar på att installera Diablo3 igen om ni inte har något bättre tips

Tack på förhand!

Diablo 3 är dock sämsta slöspelet, man somnar ju av det till slut för hjärnan zoomar ut och man går på reflexer utan att man tänker på det. Sen har man klarat ut spelet när man vaknar till.

Det är sjukt ändå vad man kan göra utan att vara riktigt vaken, brukade alltid halvt somna på mitt förra jobb när brukaren ville spela datorspel på morgonen och jag var tvungen att styra åt personen. Helt plötsligt hade man dödat bossar osv. utan att man ens kommer ihåg något.

Spårade iväg lite, men kanske kan hitta något browserspel på https://itch.io/games/top-rated/html5 ?

Medlem

Infested Planet. Just nu nedsatt med 67 % på steam.

http://store.steampowered.com/app/204530/Infested_Planet/

Eller kanske Creeper world serien? Lite mer tänka men går undan när man får in snitsen.
Kanske alien swarm?

Megadelux

https://swarmsim.github.io

Ta över världen med småkryp i browsern.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Idle Champions of the Forgotten Realms är något jag spelat rätt så mycket.

http://store.steampowered.com/app/627690/Idle_Champions_of_th...

Är det ok att lovorda knark här på fz?
Det där spelet är fan mer beroendeframkallande än näspuder.

Moderator | Testpilot
Skrivet av delete:

Är det ok att lovorda knark här på fz?
Det där spelet är fan mer beroendeframkallande än näspuder.

Hahahahahhaa!

#knarkärbajs


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av delete:

Är det ok att lovorda knark här på fz?
Det där spelet är fan mer beroendeframkallande än näspuder.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Hahah, det blev det.. Perfekt spel ju ;D Tack så mycket.

Fortsätt komma med tips dock!

Medlem

@LARRYLUKE: Blir ofta Supreme Commander- Forged Allience för mig när jag befinner mig i samma stämmning. Var ett kanonspel när det kom. Är rätt gammalt nu, så AI:n i spelet är inte direkt smart. Kan nästan klara att mosa AI:n i sömnen.

Annars så är Sim City 4 ett spel som fungerar fint.

Har precis skaffat Cities Skylines, eftersom jag har hört att det fungerar finfint för slöspelande även det. Har inte hunnit testa detta själv dock.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@LARRYLUKE:

Idle champions är relativt dåligt när det kommer till clicker spel

Kan rekommendera antingen clicker heroes eller midas gold plus, bägge två är betydligt bättre spel. bägge finns på steam.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@LARRYLUKE: Blir ofta Supreme Commander- Forged Allience för mig när jag befinner mig i samma stämmning. Var ett kanonspel när det kom. Är rätt gammalt nu, så AI:n i spelet är inte direkt smart. Kan nästan klara att mosa AI:n i sömnen.

Annars så är Sim City 4 ett spel som fungerar fint.

Har precis skaffat Cities Skylines, eftersom jag har hört att det fungerar finfint för slöspelande även det. Har inte hunnit testa detta själv dock.

Cities Skylines är rätt kul faktiskt, hade tillgång till det förut ett tag när jag hade familje-konto med en annan. Tittar man på videos så går det att göra riktigt mäktiga städer!

Skrivet av Devan:

@LARRYLUKE:

Idle champions är relativt dåligt när det kommer till clicker spel

Kan rekommendera antingen clicker heroes eller midas gold plus, bägge två är betydligt bättre spel. bägge finns på steam.

Midas Gold såg inte så intressant ut på screenshots men ska titta efter lite gameplay. Clicker Heroes 2 såg roligare ut än det första. Dock inte släppt än!

Releasehästryttare

@LARRYLUKE: 2an skall komma i april och kosta 30 euro

International
Man of Mystery

Levla i wow har alltid varit mitt avkopplingsspel, gärna med nån streamer eller youtuber med behaglig röst och inte alltför koncentrationskrävande innehåll.. då kan hjärnan zona ut.

Enda problemet är att jag får deleta gubbar hela tiden för att de blir maxlevlade.. funderar på att väcka liv i tjejens gamla konto och spela upp några där ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Quake-konnässsör

Brukar tycka om att sitta och köra lite plattformspel och indie utvecklade spel när man är lite hangover I soffan. Brukar plocka fram Stardew Valley, Owlboy eller Ori and the Blind Forest. Annars finns alltid alla de olika Final Fantasy spelen och köra igenom Har börjat använt steam big screen bara med och mer när man införskaffade sig en trådlös handkontroll och fungerar riktigt bra.

Medlem

Kolla upp N++ på Steam. Grafiken ser meh ut när man kollar bilderna.
Men spelet i sig kan vara lite smått beroendeframkallande men mest avslappnande.
Skön techno musik i spelet med. Jag brukar köra det i bakgrunden, går att köra windowed mode.

Medlem

Har någon något tips till ps4 också?

Medlem

Brukar spela RPGn som jag redan spelat förut så som Mass Effect, Elder Scrolls eller Fallout. Skapar nästan alltid en karaktär som jag spelar med på lätt svårighetsgrad när jag är full eller har krapula

Medlem
ELF
Medlem

Cookie Clicker?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Torchlight är också riktigt roligt slöspel du kan lyssna på din favorit musik å gå loss. Rekommenderade detta som nostalgi spel att dra genom runt jul också och om du känner för att spela tillsammans med någon finns ju tvåan.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

Telltales The walking dead, kräver typ ingen effort alls. Men man får ändå lite story och voice acting.

Medlem

@matuttas: letade också lite efter det när jag såg tråden.

Tips på slöspel som funkar för oss på PS4?
Menar inte att hijacka tråden om det var menat med PC fokus

Medlem

Pokémonspelen är utmärkta alternativ som kräver noll fokus och tempo är helt upp till dig. Annars ingår ju i princip alla turbaserade spel i denna lista.

Medlem

Som ovanstående skriver så är ju wow ett perfekt spel att slöspela. Men det är också det som gör det så otroligt beroendeframkallande, man kan spela oavsett om man vill ha fart och action eller om man är trött och hängig. (Wow fri sedan 2012)

Tycker dragon age är ganska skönt att spela när man vill ha något lugnt, samma sak med divinity. Om man inte vill ha ett rpg så är ju strategi spel perfekta (sim city, world in conflict och liknande.)
Slänger även in football manager och GTA som honarable mentions.

Avstängd

På PC är nog det bästa slöspelet ändå Heroes of might and magic III
Noll laddningstider på dagens PCs också, datorns moves går på 1 sekund, men det är fortfarande utmanande, och har tight flow, trots att det är ett chill-spel. Behöver bara använda musen, andra handen kan man ha innanför kallingarna typ som Al Bundy. Dessutom mest mysiga musik som gjorts.

Medlem

NIGHT IN THE WOODS borde vara ett skönt slö spel!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har fortfarande knappen på min ryggsäck.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@pillveke: Borderlands 2 skulle jag säga på PS4.

Borderlands 2 är nog själva definitionen för en casual shooter. Det spelar praktiskt taget ingen roll om du dör, du får springa en liten bit från den senaste savepointen du passerade bara. Och blir av med lite ingame pengar, men pengarna använder man i stort sett bara för att hålla räkningen, så det är ingen big deal det heller.

Visst, spelet blir småsvårt när du kommer till "Ultimate vaulthunter" stadiet, men vägen dit är ganska lång, och det går alltid att skapa nya karaktärer och börja om från scratch.

Co-op för upp till fyra spelare dessutom, så det är ett fantastiskt partyspel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

schack spel är roliga när man har tråkigt

Medlem

Nu när jag var sjuk i veckan satt jag och slö spelade civ 6 och nya expansionen, va rätt skönt att bara slö spela det

1
Skriv svar