Tips på spel för kompisgäng

Tips på spel för kompisgäng

Tjena!
Vi är ett gäng på mellan 4-15 pers ish som brukar försöka spela spel tillsammans några gånger i veckan.
Vi har bland annat kört: Divinity EE, Wild 8, Civ 6, NorthGard, Force of Nature och Red Solstice.

Dock stöter vi ofta på problem att vi är lite osynkade. När den ene loggar in ska den andra logga ut osv.
Därför letar jag nu spel som man kan hoppa in i lite när man har tid.

Helst med dedikerad server (som vi kan ha själva) så vi slipper randoms :).

Har tittat på Project 5, Rust, Eco.

Några av oss tycker om när det är action och några tycker om när det är lite slöare. Däremot behöver det finns någon form av hotbild (inte bara bygga slö bas och plantera blommor...). Vi är gamla WoW spelare många av oss så loot är ju aldrig fel heller. Är det också så att man behöver samarbeta för att klara saker/bossar är det ännu roligare.

Wild 8 har ett rätt bra upplägg tycker jag i att det finns ett överhängande hot, man kan crafta lite lugnt eller jaga vargar och annat för lite mer action. Dock är det ju inte dedikerad server där och spelet är i sig ofärdigt.

Rust upplever jag lite åt det hållet, däremot verkar det inte vara så mycket yttre hot förutom andra spelare.

Project 5 och Eco verkar mest vara att mysa runt och crafta saker.

Så... Jag har letat ganska mycket, googlat sönder mig lite men inte hittat något riktigt bra. Hoppas jag har lyckats förmedla vad jag är ute efter... supertacksam om någon kan hjälpa med tips!

Skägg.
10 Chambers

Det här är ju spel mot andra, men känns som upplägget skulle passa er. https://www.fz.se/nyhet/275458-foxhole-forsoker-simulera-krig...


signatur
Releasehästryttare

Factorio, underbart spel där ni bygger maskiner och slåss mot zerg liknande monster på en planet, demo finns på steam.

http://store.steampowered.com/app/427520/Factorio/

@Carl Johansson-Sundelius: japp den har jag koll på med. Kan man smidigt organisera sig i en platoon eller så?

@Devan: har den på bevakning med :). Men det är inte dedikerad server va? Och max 4?
Men det ser inte kul ut men alla säger att det är det så det får nog bli ett köp

Releasehästryttare

@davidlussi@gmail.com: Vet ej om det finns en max gräns för hur många man kan vara men är säker på att man kan vara mer än 4, och testa demot, det är vad som sålde mig på spelet.

Releasehästryttare

@davidlussi@gmail.com:

Hej igen,
Dammar av min gamla tråd då det är dags att leta spela igen. Kan väl säga att det har blivit riiiiktigt många timmar i factorio sedan senast...
Även valheim fick en god omgång med gänget men jag saknade det överhängande hotet. Däremot Green Hell satt som handen i handsken. Hade det varit lite RPG element inblandade med skulle det varit jackpott!

Hur som, målbild kvarstår som ovan.
Vad jag lutar mot är 7 days to die.

Det ultimata vore dock ett spel som är som bossfighter i wow, där det krävs gott om samarbete och många olika roller för att klara svåra bossar som ger fet loot. Finns det något sådant spel? Säg inte diablo för där är mer random. Vill ha aggro och möjlighet att ha lite "ordning i kaoset".

Medlem

Har inte spelat det själv men Monster Hunter kanske? Eller möjligtvis Ark Survival Evolved? Vet inte hur det är i Monster Hunter men i Ark kan man ha sin egna server med inställningar som man tycker passar bäst.

Quake-konnässsör

Space Engineers

Monster Hunter World, dock så kan man som mest vara fyra personer på samma hunt men ha en egen lobby med upp till 16 personer. Vi är ett gäng som spelar nu, och tycker det är riktigt roligt, stör mig på vissa saker men det går att förbi se. Bossarna man möter kan vara väldigt svåra ibland, det är mycket crafting gällande utrustning och diverse tillbehör som man måste göra för få det lite lättare att ta ner de stora bestarna.

Conan: Exile, går att sätta upp egen dedicerad server och finns många mods att installera om man så önskar.

Ark, går att sätta upp egen dedicerad server och finns många mods att installera om man så önskar.

Destiny 2, har rätt roliga raids som man måste samarbeta rätt tätt för att klara av, raidpartystorleken var sex personer om jag inte kommer ihåg fel.

Warframe, har jag och fyra andra spelat rätt mycket, vi är väl över 500-600 timmar in i spelet. Finns rätt mycket och göra om man nu skulle vilja göra det, dock så är det enbart max fyra personer i ett party.

Hej!
Tack för grymma tips!
Vi kommer börja testa 7 days to die. Hoppas bara det inte är för grindigt.

1
Skriv svar