När du har för mycket tid - 3D-motor gjord helt i Excel

Robot
När du har för mycket tid - 3D-motor gjord helt i Excel

Nu hatar vi faktiskt kalkylprogrammet lite, lite mindre.

#excel, #hell-on-earth, #nyhetstips


Inaktiv

*butwhy.gif*

någon som återskapar Zelda: Links Awakening i Excel: https://www.youtube.com/watch?v=GzC2K-kn31o

ELF
Medlem

@anon_119148: Devhunter Excell 2000 :=)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Var är länken till inlägget på Gamasutra? Skärpning


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Haha helt galet!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ibib:

Var är länken till inlägget på Gamasutra? Skärpning

Var verkligen "Skärpning" en nödvändig förstärkning? Vad för typ av reaktion vill man frammana med ett sådant ordval? Skam, ånger, underkastelse? Blev du så upprörd över att jag glömde länken som det låter? I så fall hoppas att resten av din dag ändå var till din belåtenhet.

Och justja, har skärpt mig. La till länken.


signatur
Medlem

Ja, på sätt och vis. För det är inte första gången som länkar till ursprungssajter faller bort. Vet att rädslan är stor på många sajter att länka bort läsarna för att inte förlora annonsintäkter, och det mönstret har jag upplevt här på FZ ganska många gånger. Det är ett otyg som inte hör till en bra sajt som vill vara en ingormationskälla och inte bara n clickbaitsajt. En utveckling som tyvärr har anats här på FZ (att bli mer clickbaitiga). Så ja, det kändes befogat.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ibib:

Ja, på sätt och vis. För det är inte första gången som länkar till ursprungssajter faller bort. Vet att rädslan är stor på många sajter att länka bort läsarna för att inte förlora annonsintäkter, och det mönstret har jag upplevt här på FZ ganska många gånger. Det är ett otyg som inte hör till en bra sajt som vill vara en ingormationskälla och inte bara n clickbaitsajt. Så ja, det kändes befogat.

Vi har som regel att länka till källan, antingen i brödtexten eller i länklistan. Inga konstigheter alls. Sen glömmer vi ibland, och vi uppskattar en påminnelse. Jag är dock inte med på hur detta avgör om man är en clickbait-sajt.

För mig är clickbait oärliga rubriker vars texter inte levererar.


signatur
1
Skriv svar