Glöm prinsess-Barbie, för nu kommer Tomb Raider-Barbie!

Robot
Glöm prinsess-Barbie, för nu kommer Tomb Raider-Barbie!

Actionhjältinnan Lara Croft blir docka.

#barbie, #lara-croft, #tomb-raider


Medlem

Påminner varken om gamla Lara, nya Lara eller Alien.. Alicia Lara.

Medlem

Eh...lägg ner...skit film med en skit skådis kommer inte se den...NEVER!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Förstår mig inte riktigt på all hat mot Alicia Vikander som Tomb Raider...

Vi borde vara stolta över henne som får ta över en sådan legendarisk roll.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Förstår mig inte riktigt på all hat mot Alicia Vikander som Tomb Raider...

Vi borde vara stolta över henne som får ta över en sådan legendarisk roll.

På vilket sett är den legendarisk exakt? Sen när har spel karaktärer varit legendariska i film världen?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

På vilket sett är den legendarisk exakt? Sen när har spel karaktärer varit legendariska i film världen?

På vilket sätt är Tomb Raider legendarisk??
Spelar ju ingen roll om det är film/spel/sport. Legender är dem i vilket fall

eld
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

På vilket sett är den legendarisk exakt? Sen när har spel karaktärer varit legendariska i film världen?

Lara craft är ju uppe på marionivå när det handlar om välkänd karaktär, oavsett om vad man tycker om tomb raider.

Sen så är det ju mer vanligt än vad man tror att skådespelare får ta sig an legendariska karaktärer som aldrig varit uppe på bioduken förut,

Medlem
Skrivet av B-itta:

På vilket sätt är Tomb Raider legendarisk??
Spelar ju ingen roll om det är film/spel/sport. Legender är dem i vilket fall

Jag pratade inte om spelet utan om rollen som du säger är legendarisk. Hollywood och film världen har aldrig direkt gett ett intryck av att vara särskilt intresserade av spel karaktärer eller Lara Croft. Allmänheten var inte heller överdrivet intresserade av det när de släppte filmerna med Angelina Jolie. Känns mest som att det är folk från spelkretsar som tycker detta är jätte stort men när man kollar forum och film sajter så är intresset ganska svalt.

Skrivet av eld:

Lara craft är ju uppe på marionivå när det handlar om välkänd karaktär, oavsett om vad man tycker om tomb raider.

Sen så är det ju mer vanligt än vad man tror att skådespelare får ta sig an legendariska karaktärer som aldrig varit uppe på bioduken förut,

Välkänd genom spel sammanhang och folk som spelar spel ja men att påstå att hon på något sätt är legendarisk känns lite sådär ärligt talat. Jag tycker inte illa om Tomb Raider alls om jag gav det intrycket.

Du menar skådespelare som tar sig an karaktärer som sedan blir "legendariska" efter att de gjort rollen och om filmen var bra? Tvivlar på att någon skulle säga att Harry Potter var en legendarisk karaktär t.ex om de inte gjort filmerna. Skulle du säga att karaktärer från Robert Jordans The Wheel of Time är legendariska? För jag är helt hundra på att folk inte skulle det men skulle säga att karktärer från A Song of Ice and Fire AKA The Game of Thrones är legendariska bara på grund av serien.

eld
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Välkänd genom spel sammanhang och folk som spelar spel ja men att påstå att hon på något sätt är legendarisk känns lite sådär ärligt talat. Jag tycker inte illa om Tomb Raider alls om jag gav det intrycket.

Du menar skådespelare som tar sig an karaktärer som sedan blir "legendariska" efter att de gjort rollen och om filmen var bra? Tvivlar på att någon skulle säga att Harry Potter var en legendarisk karaktär t.ex om de inte gjort filmerna. Skulle du säga att karaktärer från Robert Jordans The Wheel of Time är legendariska? För jag är helt hundra på att folk inte skulle det men skulle säga att karktärer från A Song of Ice and Fire AKA The Game of Thrones är legendariska bara på grund av serien.

Harry potter blev signad så snabbt för film att han inte hann bli legendarisk innan filmerna kom ut, men tvivlar inte på att det var något problem. Sen har vi ju de flesta serietidningskaraktärerna som existerat i många år med filmer därefter som faktum.

Men å andra sidan, över 20 år som spelserie och en av de mest välkända spelkaraktärerna i spelhistorien kanske inte räcker för att bli legendarisk?

Pratar vi grekisk mytologi eller bibeln som krav för legendariska karaktärer nu eller?

Medlem
Skrivet av eld:

Harry potter blev signad så snabbt för film att han inte hann bli legendarisk innan filmerna kom ut, men tvivlar inte på att det var något problem. Sen har vi ju de flesta serietidningskaraktärerna som existerat i många år med filmer därefter som faktum.

Men å andra sidan, över 20 år som spelserie och en av de mest välkända spelkaraktärerna i spelhistorien kanske inte räcker för att bli legendarisk?

Pratar vi grekisk mytologi eller bibeln som krav för legendariska karaktärer nu eller?

Ja fast Serietidningskaraktärer vet ju folk vilka de är utan att ha sett varken filmer eller läst serietidningar, iaf för mig personligen. Samma sak med karaktärer som Sherlock Holmes, Robin Hood, Mcbeth, Ellen Ripley, Pocahontas och Hamlet etc.

ja, jag vet inte, tycker du att det räcker? För min del skulle jag inte kalla henne legendarisk iaf bara för att hon är välkänd. Skulle jag t.ex fråga min umgängeskrets om de visste vem hon var så tror jag inte ens hälften skulle veta det. Skulle jag däremot fråga om de visste vem Super Mario var så skulle majoriteten veta vem han var.

Sen var ju inte snacket om grekisk mytologi eller bibeln utan om rollen som Lara Croft i film. Visst Lara Croft inom spel och den typen av media är "legendarisk" eller välkänd vad du nu vill kalla det. Men att hon som roll inom film på något sett skulle vara fantastiskt eller legendariskt håller jag inte med om.

Skulle du säga att få spela som Pacman i en film skulle vara legendariskt? Han är ju betydligt mer välkänd än vad Lara Croft är. Eller Gordon Freeman som har lika mycket personlighet som en spånskiva. Eller varför inte Nathan Drake, de spelen har ju gått om Tomb Raider i populäritet så han måste ju vara mycket mer legendarisk än vad Lara Croft är eller hur?

Jag tycker nog bara att ordet legendarisk inte är rätt ordval och känner mig inte heller stolt över att Alicia Wikander spelar henne.

Releasehästryttare

Obligatory:

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Eh...lägg ner...skit film med en skit skådis kommer inte se den...NEVER!

Tack för detta viktiga inlägg i debatten. Jag tror alla som läser den nu har ett rikare liv. Tack igen!

Avstängd

Är väl ingen mer nytt än att Rey också finns actionfigur sedan TFA? "Larbie" ser väl lite mer "barbie" ut dock.

Däremot fränt med en svensk tjej!

Avstängd
Skrivet av SCORPION2000:

Eh...lägg ner...skit film med en skit skådis kommer inte se den...NEVER!

Haha har du ens sett hennes filmer? Hon är en av de absolut bästa skådespelarna i sin generation. Folk som kan film snackar Greta Garbo, Ingrid Bergman klass.
Denna ser man på bio på premiären. <3 Alicia

Avstängd

Tror folk i tråden tittar på lara barbie och blir arga för de förväntar sig att den ska se ut som en sån där detaljerad collectors edition figur. Det är en Barbie docka. Kidsen badar med henne eller kastar omkring den bland gossedjur osv. Den står inte majestätiskt i hyllan.
Jag tyckte den var okej. Inget jag kommer köpa till barnen direkt, förutom om de skulle börja tjata. Lite märkligt val dock, då demografin är lite off. Barbie leker man ju med typ ålder 7-10 kanske.(?) Ingen i den åldern har ju direkt nån koppling till varken spelen, angelina rullarna eller den här nya.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Tror folk i tråden tittar på lara barbie och blir arga för de förväntar sig att den ska se ut som en sån där detaljerad collectors edition figur. Det är en Barbie docka. Kidsen badar med henne eller kastar omkring den bland gossedjur osv. Den står inte majestätiskt i hyllan.
Jag tyckte den var okej. Inget jag kommer köpa till barnen direkt, förutom om de skulle börja tjata. Lite märkligt val dock, då demografin är lite off. Barbie leker man ju med typ ålder 7-10 kanske.(?) Ingen i den åldern har ju direkt nån koppling till varken spelen, angelina rullarna eller den här nya.

Sluta projicera dina egna åsikter på andra. Det är inte ens någon i tråden som nämnt hur dockan ser ut mer än BadMrBox som bara påpeka att dockan inte ser ut som Lara.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Sluta projicera dina egna åsikter på andra. Det är inte ens någon i tråden som nämnt hur dockan ser ut mer än BadMrBox som bara påpeka att dockan inte ser ut som Lara.

Jag vet hur och vad folk tänker.

1
Skriv svar