Idag blir Assassin's Creed en historielektion på riktigt

Robot
Idag blir Assassin's Creed en historielektion på riktigt

Discovery Tour är Assassin's Creed utan Assassin's Creed.

#assassins-creed-origins, #discovery-tour


Avstängd

Jag tycker det var grymt! Men lade ner nu för ett tag sen efter några timmar, blev lite enformigt så man får dela upp det lite.

Började ett new game+ i stället för var ju trots allt några månader sedan man klarade ut main story. Det som är bra är att man få behålla alla vapen, outfits och mounts. Sen autoscaling på fiender är bra med för då är alla fiender din level som du slåss med även från början. Var en bra story så kör mer än gärna om det, hoppas jag hinner tills nästa expansion bara som kommer i mars!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tycker det var grymt! Men lade ner nu för ett tag sen efter några timmar, blev lite enformigt så man får dela upp det lite.

Började ett new game+ i stället för var ju trots allt några månader sedan man klarade ut main story. Det som är bra är att man få behålla alla vapen, outfits och mounts. Sen autoscaling på fiender är bra med för då är alla fiender din level som du slåss med även från början. Var en bra story så kör mer än gärna om det, hoppas jag hinner tills nästa expansion bara som kommer i mars!

Funderar också på att påbörja 2a spelrundan då jag älskade denna upplevelse i det magiska gamla Egypten. Tänker köpa DLC paketen när de båda finns ute som sker nu den 6 mars då DLC 2 släpps. Vet inte om jag ska köra new game + eller original.

Lirade precis ut Deus Ex: Mankind Divided till Steam på new game + vilket är ett spel jag dyrkar. Däremot blir man lite för bra direkt från början. Första new game + läge jag lirat. Vet ju om hur det funkar men det sabbade spelet något med uppgraderingarna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fantastiskt bra ide, kudos till UBIsoft.

Medlem

Fantastiskt. Nu kan ubisoft hjälpa till att sprida den påhittade historiebeskrivningen om egyptien, och folket får en frisk fläkt av förfalskad historia ät svälja. Underbart!

Avstängd
Skrivet av Plofgren:

Fantastiskt. Nu kan ubisoft hjälpa till att sprida den påhittade historiebeskrivningen om egyptien, och folket får en frisk fläkt av förfalskad historia ät svälja. Underbart!

Har du den riktiga historiebeskrivningen menar du?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Plofgren:

Fantastiskt. Nu kan ubisoft hjälpa till att sprida den påhittade historiebeskrivningen om egyptien, och folket får en frisk fläkt av förfalskad historia ät svälja. Underbart!

Så du vet bättre än historiker och Egypten-experter? För det är de som skrivit de rundturer man bjuds på i Discovery Tour. Eller kanske du bara rapade ut lite hat utan att läsa på för att du tror att du vet bäst?

Medlem
Skrivet av breahl:

Har du den riktiga historiebeskrivningen menar du?

Klart han har, han levde ju under den tiden, eller hur Plofgren?

Avstängd

Hur som helst så gillar jag new game+.

När man körde spelet första gången så koncentrerade man sig mest på att lära sig spela det, och missade massvis av quester och annat som man fick springa och plocka efter man klarat det. Denna gång tänker jag köra det grundligt och rensa kartan där jag är. Nu kan man även koncentrera sig mer på själva storyn.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Plofgren: Foliehatt on.
Fast det ligger i människans natur att vara överkonspiratorisk om totalt osannolika saker.
Som istället att det kan ha funnits en tidigare civilisation med relativt hög teknologi och därav lyckats bygga stora pyramider, men som av någon grov epidemi, katastrof, händelse försvann till stora delar spårlöst. Kvar finns de underverk etc. Och "det där påhittade skiten om antika Egyptens faraos", som övriga världen väljer att tro på. Man tkr ju det borde ju te sig en något mer sannolik berättelse än den "sanna historien" om hur aliens från Hokuspokus-galaxen stj*rtkn*llade ancient egypts med analprobes som gav dem nån övermänsklig superteknologi eller vad fan de nu spinner vidare på i dagens läge. Allt för att judar och Obama vill ta över världen. lol asså.

Vet hut och behåll dumheterna för dig själv som farsan sa. (Kan ju även appliceras på mig sj i detta fall, men kunde ej motstå)

Avstängd
Skrivet av Plofgren:

Fantastiskt. Nu kan ubisoft hjälpa till att sprida den påhittade historiebeskrivningen om egyptien, och folket får en frisk fläkt av förfalskad historia ät svälja. Underbart!

Varför larvar du dig så? De vet nog aningen mer om Egyptens historia än nån gajmerdude på ett forum. Så sätt punkt för den där stilen.

Så: detta har jag inte tid att spela, men eventuellt att man kickar igång ett NG+ någon gång. Utnyttjade knappt halva kartan när jag slafsade mig igenom detta spel. Köper man båda DLCs när de är ute samt höjer svårighetsgraden så har man ju nästan ett nytt spel att köra.

Avstängd
Skrivet av Deliverans:

Varför larvar du dig så? De vet nog aningen mer om Egyptens historia än nån gajmerdude på ett forum. Så sätt punkt för den där stilen.

Så: detta har jag inte tid att spela, men eventuellt att man kickar igång ett NG+ någon gång. Utnyttjade knappt halva kartan när jag slafsade mig igenom detta spel. Köper man båda DLCs när de är ute samt höjer svårighetsgraden så har man ju nästan ett nytt spel att köra.

Ja ha autolevel på med så fienderna är i din level. Fast enda jag dött av hittills är den där förbannade elden, när man väl börjar brinna så brinner gubben tills han dör haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har du den riktiga historiebeskrivningen menar du?

Mata inte trollen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av breahl:

Ja ha autolevel på med så fienderna är i din level. Fast enda jag dött av hittills är den där förbannade elden, när man väl börjar brinna så brinner gubben tills han dör haha.

Drop and roll...drop and roll


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Buio:

Så du vet bättre än historiker och Egypten-experter? För det är de som skrivit de rundturer man bjuds på i Discovery Tour. Eller kanske du bara rapade ut lite hat utan att läsa på för att du tror att du vet bäst?

Nu har jag inte sett denna fristående historielektion, men till skillnad från tidigare AC-spel är ju detta spel väldigt mycket mindre historia och väldigt mycket mer bastardiserad fantasi. Man får givetvis ändå tycka det är kul eller bra, men det är jääävligt långt ifrån den expertkunskap de tidigare använt sig av i sina spel, och personporträtten, särskilt av Cleo, är direkt pinsamma. (Ok, King Woashington var ingen höjdare heller, men bortsett från DLC:er var treans sidostory fantastisk i sin småskaliga vardagslivsskildring).

Att ta rätt hiskeligt betalt för att utnyttja vad man redan gjort "for educational purpose"... Låt oss bara nöja oss med att säga att jag beklagar varje skola som gör det rent amatörmässiga inköpet utan en gnutta källkritiskt tänkande. Lite som när samhällslärare använder Ekonomifakta som lektionsmaterial, pinsamt helt enkelt...

Jag tror ärligt talat de sparat in på expert-hjälpen och använt en gammal historiebok från mitten av 1900-talet när ansvarig chef själv gick i skolan, möjligtvis bortsett ifrån "arkitekturen" (som är sorgligt felplacerad i en del fall). Själv sörjer jag rent ut sagt att serien kommer allt längre ifrån originalet och dess idé, men klart de vill tjäna pengar och det är nog inte många spelare som bryr sig särskilt mycket om att de blir allt mindre intressanta ur det historiska perspektivet. Men även spelmekaniskt har de en del att lära av riktiga mästarmördare som... 47! And you bloody well know it!

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Nu har jag inte sett denna fristående historielektion, men till skillnad från tidigare AC-spel är ju detta spel väldigt mycket mindre historia och väldigt mycket mer bastardiserad fantasi. Man får givetvis ändå tycka det är kul eller bra, men det är jääävligt långt ifrån den expertkunskap de tidigare använt sig av i sina spel, och personporträtten, särskilt av Cleo, är direkt pinsamma. (Ok, King Woashington var ingen höjdare heller, men bortsett från DLC:er var treans sidostory fantastisk i sin småskaliga vardagslivsskildring).

Att ta rätt hiskeligt betalt för att utnyttja vad man redan gjort "for educational purpose"... Låt oss bara nöja oss med att säga att jag beklagar varje skola som gör det rent amatörmässiga inköpet utan en gnutta källkritiskt tänkande. Lite som när samhällslärare använder Ekonomifakta som lektionsmaterial, pinsamt helt enkelt...

Jag tror ärligt talat de sparat in på expert-hjälpen och använt en gammal historiebok från mitten av 1900-talet när ansvarig chef själv gick i skolan, möjligtvis bortsett ifrån "arkitekturen" (som är sorgligt felplacerad i en del fall). Själv sörjer jag rent ut sagt att serien kommer allt längre ifrån originalet och dess idé, men klart de vill tjäna pengar och det är nog inte många spelare som bryr sig särskilt mycket om att de blir allt mindre intressanta ur det historiska perspektivet. Men även spelmekaniskt har de en del att lära av riktiga mästarmördare som... 47! And you bloody well know it!

Alltså nu är ju hela assassins creed origins fiction precis som alla andra spel varit. Men måste säga att dom fått in Cleopatra och Julius Caesar på ett bra sätt. Men själva touren är svinbra! Man får lära sig allt om djurlivet i Egypten till Alexander den store.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar