Hands-on – Ni no Kuni II

Robot
Hands-on – Ni no Kuni II

Trots avsaknaden av Studio Ghibli ser uppföljaren ut att erbjuda både det djup och den charm som gjorde Wrath of the White Witch så bedårande bra.

#hands-on, #jrpg, #ni-no-kuni-ii


Tråddemonen
Testpilot

Verkar väldigt lovande måste jag säga. Lär investera många speltimmar i detta.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Ja jag lade nog ner i runda slängor 67 timmar på Wrath of the White Witch och med stadsbyggandet och RTS-läget finns det potential till att Revenant Kingdom kan sluka ännu fler timmar. Mycket hänger nog på hur pass mycket roligare RTS-läget blir längre fram, men att det läget blir riktigt bra ser jag mest som en bonus, om huvudberättelsen och spelupplevelsen blir på nivå med första spelet gör det inget om det "bara" hamnar på 50 timmar säg. Att spendera den tiden i Ni no Kuni-världen igen ser jag fram emot något enormt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Vad härligt! Du skulle möjligtvis inte kunna lägga upp en video kring bygget i Ni no Kuni? Vill gärna få en bättre syn på det hela.

Moderator | Testpilot

Låter lovande. Spelade första spelet ganska så "sent" men gillade det starkt. Hoppas bara PC versionen är bra då det är den jag suktar efter


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: PC:n jag testade spelet på hade byggts ihop kort inför spelsessionen och de fixade med de sista uppdateringarna när jag kom dit, så det fanns dessvärre ingen inspelningsmöjlighet just då. Men jag fick testa stadsbygget och RTS-delen i början av kapitel 4, vilket är precis när man får tillgång till det, så det var bara det grundläggande jag fick testa på. Jag skulle nog säga att den här officiella videon visar upp mer av hur det kommer se ut med stadsbygget och RTS-striderna längre fram i spelet.

https://youtu.be/_CkfK98XQJU?t=67

Längre fram blir det bland annat möjligt att köpa in specialattacker till RTS-striderna, exempelvis flygattacker, men det kunde jag inte testa på så tidigt i spelet. Det är det jag i texten menar potentiellt kan bli bättre längre fram i spelet, när RTS-striderna blir lite djupare kanske de blir lite roligare också. Men förhoppningsvis kan vi belysa den lite djupare i recensionen!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0: versionen jag testade var ju en tidig version, så de tekniska skönhetsfläckarna jag upplevde ska inte fläcka den slutgiltiga versionen. Med det sagt flöt spelet på väldigt bra, testsystemet körde spelet i 1080p och vad jag kunde se med ren optisk iakttagelse rullade det på i stabila 60 fps. De tekniska missarna innefattade bland annat blinkande texturer och 3d-modeller i vissa scener, men jag hoppas och tror att det kommer benas ut till den slutgiltiga versionen. Rekommenderad hårdvara är GTX 970/R9-serien, så om man har ett GTX 1080 eller Vega-kort ska det nog kunna köras även i 1440p med vettig bilduppdatering.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Perfekt! Tack för infon och allting Andreas!

Medlem

På PC??? Tacka vet man! Var grymt sugen på första spelet men det kom väl bara på Playstation?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@snubben: Det stämmer det, Ni no Kuni: Wrath of the White Witch släpptes bara till Playstation 3. Om de slipar till PC-versionen av Ni no Kuni II till lanseringen kommer det bli en förträffligt trevlig upplevelse utifrån det jag hann testa, utöver några grafiska buggar flöt det på riktigt bra och möjligheten att välja 4K om man har hårdvaran att driva den upplösningen är riktigt trevligt!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Dags att spela klart första spelet då. Borde inte var så långt kvar, men kanske en del grinding behövs innan de sista delarna av spelet... Inte spelat på två år...

Ser verkligen fram emot detta! Level 5 har blivit ett företag jag lärt mig att tycka om, främst genom Yo-kai Watch-spelen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag gillar inte Action-RPG där AI kontrollerar resten av mina party medlemmar. T.ex Tales of spelen och FFXV.

Så detta blir inget köp för mig.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar