Fräcka Fredag #53 Det seriösa avsnittet

Robot
Fräcka Fredag #53 Det seriösa avsnittet
Medlem

Tycker ni borde utse vinnarna i förra veckans tävling.

Moderator | Testpilot

Kommer säkert vara med men Hunt the Showdown! En stream med fler av er som lirar kanske?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

NI rapporterade om hur mycket pengar som samlats in till välgörenhet genom twitch under 2017. Ni var ju själva med och samlade in pengar till Barncancerfonden. Det var uppskattat från många håll.

Har ni några planer på att fortsätta med insamling av pengar till välgörenhet utanför framtida Årets Spel-uppesittarkvällar? Vilken skepnad skulle dessa ta i så fall, och vad för innehåll skulle ni vilja ha med?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

haha ni får inte skrämmas sådär! Kom ju direkt in på Gerald i högupplösning på helbild!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tycker ni ska ta upp Kingdom Come: Deliverance
Jag riktigt älskar det spelet, trotts buggar och annat som kan förstöra.
Det jag har kommit underfund med, efter den initiala frustrationen jag fick av spelet i dess första timme eller två. Det var att jag (säkert många andra också) har blivit bombarderad med fördummade spel och spelmekaniker, där man helt enkelt bara tokhamrar på en knapp (två i avancerade spel) och du klarar spelet, utan att tänka eller någon sorts utmaning.
Här spelar man med en karaktär som i stort sett inte kan mycket förutom att dricka med polarna, hjälpa farsan vid smedjan och sova länge om dagarna.
Så både karaktären och spelaren måste lära sig att strida, att bli bra, att undersöka saker, att ta sin tid att göra diverse "saker" för att bli bra på något.
Vill du ha en smidig och snabb ritt med hästen, ja då måste du lära dig genom att rida en hel del. Köpa bättre utrustning hjälper en bit,,, osv osv.

Nu är jag glad över den svåra inlärningskurvan, i början åkte jag på så mycket smisk av den mest mesige av banditer. Nu efter att ha gått den hårda vägen så är det jag som utdelar smisk till höger och vänster utan att bli övermäktig.

Gillar också t.ex. hur man måste tänka, vilket är rätt logiskt, på hur jag är klädd om jag ska ut en natt och införskaffa lite pinaler som personer inte behöver, i deras egna hem.

I böjan blev själva sparfunktionen också frustrerande men ju mer jag spelar desto mer gillar jag den. Har fått mig att bli mer vaksam och planerar mer hur jag ska gå tillväga med olika saker.
Jag är tack vare det en jäkel på alkemi och brygger mig en hel hög med Saviour Schnapps, som jag alltid ser till att ha med mig.

Känns nu som detta spel är ett riktigt RPG och inte ett KnappHammrandeTillVinst RPG.
Så jag hoppas på att fler kommande spel tar till detta, helt enkelt går tillbaka till hur det var "in the old days" men på ett smart och engagerande sätt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

JAAAAA! Gör ett avsnitt i nyhetsstil med kavaj och torra kommentarer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

JAAAAA! Gör ett avsnitt i nyhetsstil med kavaj och torra kommentarer

exakt vad Jag tänkte skriva men du förekom mig


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Hehe "skägget växer i realtid". Mitt måste växa i slowmotion

Tack för ett roligt avsnitt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Hur går det med Svengelskan egentligen?


signatur

Jump in.

1
Skriv svar