Quiz – Piratspel!

Robot
Quiz – Piratspel!

Henrik Pontén får 11/10 på detta quiz.

#landkrabbor, #pirater, #quiz, #sea-of-thieves


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ber om ursäkt till er som hängde på låset klockan 15! Snurrade in mig i Kapten Haddocks groggdränkta svordomsregister.

Trevlig helg!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

MEG
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Landkrabba! Du har mycket att lära om det ädla piratyrket, ut på de sju haven och lär dig mer.

Ja det gick som brukar, jag gick till botten


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ber om ursäkt till er som hängde på låset klockan 15! Snurrade in mig i Kapten Haddocks groggdränkta svordomsregister.

Trevlig helg!

För den lite äldre publiken.
På tal om Kapten Haddock så lär Loch Lomond smaka %¤#"!, någon som testat?


signatur

Death is only the beginning

Skribent

7/10 Korrekta svar!
Amiral Nelsons alla bomber och granater och kanoner! Du är en riktig piratlegend! Väl seglat, din groggstinkande insjögangster.

Det var inte illa pinkat, om denna landkrabba får säga det själv

Medlem

Pirat-partiet härnäst:)

Medlem

6/10 Förvånansvärt bra.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

För den lite äldre publiken.
På tal om Kapten Haddock så lär Loch Lomond smaka %¤#"!, någon som testat?

Nej, den var iaf inte god senast jag testade.


signatur
Testpilot

7/10 men chansade på några

Medlem
Skrivet av MEG:

För den lite äldre publiken.
På tal om Kapten Haddock så lär Loch Lomond smaka %¤#"!, någon som testat?

Lite kort om Loch Lomond: http://www.alltomwhisky.se/2010/02/loch-lomond-%E2%80%93-de-e...
Lite som en whisky inspirerad av Forrest Gump "You never know what you gonna get"

Medlem
Vi minns frisyren och glasögonen.

Aaah Henrik Pontén! Känns lite som att vi åter är inne och tassar på ett parallellt spår med det som vi berörde som hastigast i samband med förra quiz:en, Napster vs Metallica. Som jag sade då, det var mycket prat om piratkopiering runt millennieskiftet.
Bahnhof bör kanske hålla sig till TV via fiber.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, den var iaf inte god senast jag testade.

Nu är det bara namnet som som är samma. Loch Lommond fanns inte när vår allas Haddock började dricka den utan var ett påhittat namn. Känns viktigt då Haddock säkert föredrog något godare.

Medlem

1/10, är inte haj på pirater.

5/10 Hyfsat, fast det känns ändå som jag förtjänar högre score med tanke på alla 100-tals timmar jag plöjt ned i "Pirates!", "Pirates GOLD" och alla "Monkey Island" spelen.

Medlem

Spooky! Googla Ponten och APB igår
Undra var han tog vägen

Medlem

Inga frågor om Havets Vargar? Besviken!

Medlem

4/10, rena gissningar alltihop då jag bara spelat ett av alla spelen och då aldrig klarat det, missade dock ett par jag för att jag valde att inte lita på min instinkt.

Medlem

1/10


signatur

Meep!

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Amiral Nelsons alla bomber och granater och kanoner! Du är en riktig piratlegend! Väl seglat, din groggstinkande insjögangster.

3 de missarna var ju givetvis på "strategiska" piratspel, dvs strategispel med pirat-tema snarare än klassiskt swashbucklande actionäventyr.

Får helt enkelt nöja mig med att vara en sötvattenspirat. Vilket är klart bättre än alla Ärans luspudlar, Plattfotade mollusker, Pråmskeppare, Pultroner och pappskaft, Legodrängar, Fördömda spottgrisar, Pantmånglare, Sju tusen demoner och alla trollpackor från Blåkulla och sist men inte minst, alla ni Landkrabbor där ute.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Stormar och orkaner! Du har varit ute på de sju haven, det märks. Någon riktig sjörövarkapten är du emellertid inte.

Nej, verkligen inte!

Medlem

Ett spel som jag hade höga förhoppningar om men som typ fallit i glömska pga låg spelarbas är Word of pirates (wop). Det är ett liknande pirates men med mmo istället. Det kom ut 2006 har jag för mej. Många trevliga timmar i det spelet


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar