Kortfilmen av indiespelet Papers, Please är nu ute

Robot
Kortfilmen av indiespelet Papers, Please är nu ute
Medlem

Makalöst bra kortfilm.. Sjukt att denna kortfilm är bättre än många mångmiljon $ budget långfilmer jag har sett...

Medlem

@Seneca:

Medhåll, sånt här är precis vad Hollywood glättiga, banala och ytliga men proffsiga och tekniska underverk till produktioner i 99.9% saknar. Känsla, handling och budskap! Jag skulle vilja se en fullängds version faktiskt, då budskapet i filmen är väldigt, väldigt viktigt. Speciellt med tanke på att världen återigen tar sig auktoritära tendenser lite varstans, så fort folk är ouppmärksamma. Lite övervakning av medborgarna för deras egen säkerhets skull, lite lättnader på mänskliga rättigheter för att möta den nya brottslighet, nya lagar för att militäten ska få agera inrikes osv. Små och till ytan rätt insignifikanta inskränkningar av våra friheter har redan skett utan att några större protester har hörts. Men med tillräckligt många av dessa små och obetydliga begränsningar, är vi plötsligt medborgare i ett land likt det i den här filmen visar och bollen är redan i rullning tyvärr.

Medlem
Avstängd

Är det bara jag som tycker/tror papers please skulle kunna bli ett väldigt trevligt VR spel


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar