Den senaste teasern från Overwatch är ett brev på svenska

Robot
Den senaste teasern från Overwatch är ett brev på svenska

Från ingen mindre än Torbjörn själv.

#blizzard, #overwatch, #torbjörn


Medlem

Dags för en animerad Torbjörn-film?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Vill se Reapers film för fan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Emre är väl ett maskulint namnt? Kan inte påstå att jag är särskilt påläst när det kommer till turkiska namn men många manliga fotbollsspelare heter ju Emre, som t.ex. Emre Can i Liverpool.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Hur kommer det sig att Torbjörn inte säger några fraser på sitt moderspråk i spelet? Alla andra ropar på japanska, kinesiska, portugisiska osv, men inte vår käre svensk...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur kommer det sig att det bara är Torbjörn som inte säger några fraser på sitt moderspråk i spelet? Alla andra ropar på japanska, kinesiska, portugisiska osv, men inte vår käre svensk...

Språkutbildningen släpar efter...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur kommer det sig att Torbjörn inte säger några fraser på sitt moderspråk i spelet? Alla andra ropar på japanska, kinesiska, portugisiska osv, men inte vår käre svensk...

I de fall då röstskådespelaren är amerikan så gör de inte det. Lucio är ett annat exempel på det.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Långt och torrt skrivet. Känner mig helt oberörd.

Medlem

@Red_warning: skulle nog säga att dom flesta har flera språk inlaggt lite här o där, vi har bara torbjörns svenska ordspråk oversätta till engelska vilket är lite lustigt men lite synd samtidigt.

men förstår va du menar, pharah och ana säger inget på sitt språk heller.

Medlem

@Jozo: Röstskådespelaren är Amerikan tror jag, svårt att få till det bra medan röstskådespelarna till andra karaktärer kan i alla fall språket som karaktären pratar vid sidan av engelska.

Medlem

brevet verkar vara gammalt, antagligen pratar han om sin dotter som nu är vuxen och hjälper reinhardt med sin powersuit.

jag är egentligen mer intresserad av hanzos nya skills som ska ersätta scatter arrow, Äntligen!

Medlem

@b_bob: Säger inte Ana något på sitt moderspråk när hon använder sin ult? Det låter som det tycker jag iaf.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@b_bob: Säger inte Ana något på sitt moderspråk när hon använder sin ult? Det låter som det tycker jag iaf.

Jo, det gör hon.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av b_bob:

@Red_warning: skulle nog säga att dom flesta har flera språk inlaggt lite här o där, vi har bara torbjörns svenska ordspråk oversätta till engelska vilket är lite lustigt men lite synd samtidigt.

men förstår va du menar, pharah och ana säger inget på sitt språk heller.

Skrivet av Jozo:

@b_bob: Säger inte Ana något på sitt moderspråk när hon använder sin ult? Det låter som det tycker jag iaf.

Skrivet av Maxiz!:

Jo, det gör hon.

Japp och Pharah säger inget för att röstskådespelaren är amerikan. Blizzard verkar numera alltid försöka hitta en röstskådespelare från karaktärens hemland men flera av de tidiga icke-engelska karaktärernas röster görs av amerikanare. Reinhardt och Junkrat är fler exempel.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Japp och Pharah säger inget för att röstskådespelaren är amerikan. Blizzard verkar numera alltid försöka hitta en röstskådespelare från karaktärens hemland men flera av de tidiga icke-engelska karaktärernas röster görs av amerikanare. Reinhardt och Junkrat är fler exempel.

Då kan vi ju hoppas att det blir en svensk röstskådespelare om Birgitte blir en spelbar karaktär som det ryktas om. Dock har hon väl redan haft lines i senaste animerade filmen så är kanske inte troligt ändå.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Japp och Pharah säger inget för att röstskådespelaren är amerikan. Blizzard verkar numera alltid försöka hitta en röstskådespelare från karaktärens hemland men flera av de tidiga icke-engelska karaktärernas röster görs av amerikanare. Reinhardt och Junkrat är fler exempel.

Junkrat är ju iofs från Australien så det gör ju inte så mycket..


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
1
Skriv svar