Betala för extra karaktärsplatser i Metal Gear Survive

Robot
Betala för extra karaktärsplatser i Metal Gear Survive

Det är inte bara ett tråkigt spel, det är snålt också.

#metal-gear-survive, #mikrotransaktioner, #nyhetstips


Medlem

Låter inte mycket värre än PUBG men visst, säsongens syndabock får alltid utstå lite extra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Låter inte mycket värre än PUBG men visst, säsongens syndabock får alltid utstå lite extra.

Du tycker PUBG är på samma nivå som att kunna köpa save-slots till ett single-player spel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Umi
Medlem

Har du aktier hos Konami kebbe?

Gen
Medlem

@kebbe: Har PUBG mikrotransaktioner? Det har undgått mig helt. För vad isf?

Ambassadör
Xbox

Usch. Vem fan är det som betalar för sådan här skit? Ni borde skämmas.

Aldrig mer ett Konami-spel, det är ett som är säkert.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker att det är ett bra system egentligen. Köpa hela spelet för typ 300 och sen köpa till funktioner OM man behöver dom.
Känns inte som att Survive är ett spel man behöver mer än en karaktär ändå. Har spelat det hela helgen och kommit ganska långt och skulle jag börja med en ny karaktär nu skulle jag få börja från början igen. Och början av det här spelet är SJUKT tråkig.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tycker det är kul hur det här var något som man skämtade om för 5 - 7 år sedan och nu har det blivit verklighet. Det är som ur ett avsnitt av Simpsons.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Skribent
Skrivet av HogisGuy:

Tycker det är kul hur det här var något som man skämtade om för 5 - 7 år sedan och nu har det blivit verklighet. Det är som ur ett avsnitt av Simpsons.

Tycker det är kul hur extremt dålig koll många av er har. Metal Gear Online släpptes för tio år sedan och hade *trumvirvel* ett alternativ som lät spelare köpa extra karaktärsplatser. Men då var det ju såklart Kojima bakom rodret, så det var väl inte lika angeläget att gnälla.

Att köpa extra karaktärsplatser i online-spel har funnits med i bilden under lååååååååång tid.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du tycker PUBG är på samma nivå som att kunna köpa save-slots till ett single-player spel?

Priset för att ändra utseende på sin karaktär är 3000 BP, motsvarande fyra vinster i soloQ eller 150 kills, det är f2p-mekanik som hämtad från mobilspel och slösar bort timmar av ens tid till en nivå där ja, det är på gränsen till samma nivå som det mesta jag hört om Metal Gear Survive.

Medlem

Finns det ens ett behov av att ha fler karaktärer? Jag är helt nöjd med den karaktärsslott jag har, jag skulle inte ha tid med ytterligare slots.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Priset för att ändra utseende på sin karaktär är 3000 BP, motsvarande fyra vinster i soloQ eller 150 kills, det är f2p-mekanik som hämtad från mobilspel och slösar bort timmar av ens tid till en nivå där ja, det är på gränsen till samma nivå som det mesta jag hört om Metal Gear Survive.

Har helt undgått mig att PUBG hade ett sådant ruttet system. Förväntade mig inte något sånt av ett spel man betalar för.
Jag måste nog hålla med om att det bara klagas på några få syndabockar medans andra utvecklare eller spel får ha vidriga system utan att någon klagar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Mos
Medlem
Skrivet av Myran22:

Tycker det är kul hur extremt dålig koll många av er har. Metal Gear Online släpptes för tio år sedan och hade *trumvirvel* ett alternativ som lät spelare köpa extra karaktärsplatser. Men då var det ju såklart Kojima bakom rodret, så det var väl inte lika angeläget att gnälla.

Att köpa extra karaktärsplatser i online-spel har funnits med i bilden under lååååååååång tid.

Inte på Singleplayer spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Priset för att ändra utseende på sin karaktär är 3000 BP, motsvarande fyra vinster i soloQ eller 150 kills, det är f2p-mekanik som hämtad från mobilspel och slösar bort timmar av ens tid till en nivå där ja, det är på gränsen till samma nivå som det mesta jag hört om Metal Gear Survive.

Men att ändra utseendet på din karaktär i PUBG skulle jag ändå inte jämföra med att kunna ha en annan save-slot i ett single-player spel. Det är ju som att du skulle behöva betala för att kunna ha flera sparfiler i Skyrim, The Witcher, Horizon Zero dawn mfl. Spelet är ju förövrigt typ 90% ett solospel så om du och din kompis vill ha en save, din brorsa eller någon annan i familjen så måste man i regel köpa sig ett till ex (på PC då, kan ju funka annorlunda om du kör olika profiler på konsol).

Även om jag tycker det är lite jobbigt att det finns lootlådor i ett flerspelar lir du lägger cirkus 300 kr på så är det personligen inte lika farligt när det bara handlar om hur din karaktär ser ut. Tycker inte det är en så viktig grej i PUBG heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gen:

@kebbe: Har PUBG mikrotransaktioner? Det har undgått mig helt. För vad isf?

Det går bl.a. att köpa nycklar för att låsa upp loot crates.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det går bl.a. att köpa nycklar för att låsa upp loot crates.

Det man kan köpa i PUBG ger dig dock inte fördelar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Priset för att ändra utseende på sin karaktär är 3000 BP, motsvarande fyra vinster i soloQ eller 150 kills, det är f2p-mekanik som hämtad från mobilspel och slösar bort timmar av ens tid till en nivå där ja, det är på gränsen till samma nivå som det mesta jag hört om Metal Gear Survive.

Det är inte alls samma nivå, systemet i PUBG påverkar inte alls ditt gameplay.
Dock kan jag hålla med om att båda systemen är ruttna då jag tycker att man även i PUBG borde få alla alternativ upplåsta från början om man redan har betalat fullpris för spelet. Men att ta betalt för save-slots i ett spel som är 90% single-player är mycket värre.

När man då väl har klarat av spelet och kanske vill börja om på nytt utan att ta bort den första karaktären så har du inget val än att betala för att spela det igen. Eller som tidigare sagt att man har en polare eller ett syskon som också vill spela så får den personen betala extra trots att ni redan har spelet.

Spelet handlar så mycket om att du ska spela spelet på dem sätt du vill, du kanske vill ha flera karaktärer där du har helt olika spelstilar. Jag spelar själv fortfarande mycket Skyrim och Fallout där jag hoppar mellan 4-5 olika karaktärer beroende på vilken spelstil jag känner för den dagen. Tröttnar jag tex på att skjuta mig fram med en archer kan jag istället byta karaktär en stund och spela med mina mage eller knight karaktärer istället.

Men vi är i alla fall överens om att sådan typ av spel-mekanik här hemma i F2P spel och inte i fullpris AAA-spel.
Fortnite gör detta rätt då spelet är gratis och du betalar bara extra för kosmetika.

KoP
Medlem

Är spelet i sig gratis? Annars kan jag inte se hur dom kan ta betalt för såna här basala ting.

1
Skriv svar