Recension - Into the Breach visar att FTL inte var en engångshändelse

Robot
Recension - Into the Breach visar att FTL inte var en engångshändelse

Strategi på mikronivå visar sig funka lika bra som i överljushastighet.

#ftl, #into-the-breach, #stackars-ralph


Releasehästryttare

Det är grymt!

Högst rankade spelet 2018 so far enligt http://opencritic.com/

Medlem

Har väntat länge på detta, äntligen!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tips är att köpa från GOG eller Humble då det är 20% billigare än Steam. Samt så slipper man DRM också som en trevlig bonus.

Moderator | Testpilot

Det jobbigaste med det här spelet är ju att man vill ha mer. Spelet är bra som det är men jag fantiserar bara om ett spel med större karta, mer typer av uppdrag osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mill:

Tips är att köpa från GOG eller Humble då det är 20% billigare än Steam. Samt så slipper man DRM också som en trevlig bonus.

Fast man får inte Steam-integrationen, så det blir nog ett köp på Steam ändå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det jobbigaste med det här spelet är ju att man vill ha mer. Spelet är bra som det är men jag fantiserar bara om ett spel med större karta, mer typer av uppdrag osv.

Ja. Det här är ett spel jag gärna ser en expansion till förr eller senare. Helst förr.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast man får inte Steam-integrationen, så det blir nog ett köp på Steam ändå.

Nej det är ju det som är poängen med att köpa från ett annat ställe. Vill man ha det i spel-listan i Steam så kan man ju lägga till det där iaf.

Medlem
Skrivet av mill:

Nej det är ju det som är poängen med att köpa från ett annat ställe. Vill man ha det i spel-listan i Steam så kan man ju lägga till det där iaf.

Jo, men då missar man steam community, steam achievements och allt det andra som följer med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, men då missar man steam community, steam achievements och allt det andra som följer med.

Steam achievements, japp, men inget annat går du miste om. Men jag är inte här för att försöka övertala dig (eller ngn annan) om du vill köpa det på Steam.

Medlem
Skrivet av mill:

Steam achievements, japp, men inget annat går du miste om. Men jag är inte här för att försöka övertala dig (eller ngn annan) om du vill köpa det på Steam.

Inget annat? Du missar väl allt Steam-relaterat?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Inget annat? Du missar väl allt Steam-relaterat?

Vad finns det mer? Om du vill delta i diskussioner etc på Steam så behöver du inte köpa spelet på Steam.

Medlem
Skrivet av mill:

Vad finns det mer? Om du vill delta i diskussioner etc på Steam så behöver du inte köpa spelet på Steam.

Öppna community-tabben så finns där en massa, moddar t.ex., har för mig att sånt inte brukar funka för de spel man lägger till själv.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Verkar vara ett spel där man verkligen kan optimera varje beslut. Mysigt att sitta och analysera bästa taktikerna.


signatur

acidspy.com - a stealth shooter

Medlem

Vill ha detta till konsol, ser så mysigt ut!

phi
Medlem

Själv kommer jag att vänta på iOS-versionen (ifall det släpps).

Medlem

Personligen tyckte jag spelet var på tok för lätt. Klarade det på första genomspelningen utan några nämnvärda svårigheter, även fast jag valde hard och inte hade sett/spelat det alls.
Många saker är obalanserat bra, ta t.ex. din gubbe som kanske gör 1-3 skada sisådär, så kan du kanske som mest göra en 5-6 skada på en endaste fiende (vilket man oftast inte vill) med alla tre av dina mechs på en runda. Eeeeeller så puttar du ner denne i vattnet med en utav dina robotar och den dör direkt. Kanske lyckades du putta ner två-tre samtidigt till och med.
Eller 'vapen'/försvarsbyggnader på många banor som instant dödar alla fiender i en stor area eller med lång räckvidd, blixtstormar eller tsunamis som också instant dödar fiender bara du puttar de till rätt position. Nä, det var lite väl lätt. Men rejält välpolerat och snyggt och buggfritt osv var det, förstås. Hade velat ha svårare och mer och längre spel dock, rejält antiklimaktiskt avslut på spelet. Bara jaha, var det allt?. Meh meh.

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Personligen tyckte jag spelet var på tok för lätt. Klarade det på första genomspelningen utan några nämnvärda svårigheter, även fast jag valde hard och inte hade sett/spelat det alls.
Många saker är obalanserat bra, ta t.ex. din gubbe som kanske gör 1-3 skada sisådär, så kan du kanske som mest göra en 5-6 skada på en endaste fiende (vilket man oftast inte vill) med alla tre av dina mechs på en runda. Eeeeeller så puttar du ner denne i vattnet med en utav dina robotar och den dör direkt. Kanske lyckades du putta ner två-tre samtidigt till och med.
Eller 'vapen'/försvarsbyggnader på många banor som instant dödar alla fiender i en stor area eller med lång räckvidd, blixtstormar eller tsunamis som också instant dödar fiender bara du puttar de till rätt position. Nä, det var lite väl lätt. Men rejält välpolerat och snyggt och buggfritt osv var det, förstås. Hade velat ha svårare och mer och längre spel dock, rejält antiklimaktiskt avslut på spelet. Bara jaha, var det allt?. Meh meh.

Jag skulle snarare säga att spelet vore väldigt obalanserat om det inte fanns saker i miljöerna att utnyttja till sin fördel. En stor del av tjusningen med spelet är ju att hitta bästa sättet att minimera skadan så mycket som möjligt. Testa att spela igenom det med andra mechs, en del av dem är klart svårare att bemästra än de första tre man får.

Medlem
Skrivet av phi:

Själv kommer jag att vänta på iOS-versionen (ifall det släpps).

Håller också tummarna för detta, ser ut som ett tacksamt spel o spela på flyg

Väntar också på Android-version, precis som Slay the Spire. Skulle aldrig få för mig att lira dessa mobilspel sittandes framför datorn hemma.

1
Skriv svar