Amnesia gratis på steam

Medlem
Amnesia gratis på steam

Både Amnesia : The Dark Descent och amnesia: A Machine for Pigs är gratis på steam. Oklart hur länge men finns att plocka hem just nu iaf

Testpilot

Hmm mysko , söker man står det gratis men då man klickar så är det fortfarande fullpris?

Medlem

@Harakiri: Under "Paket som innehåller detta spel" ligger gratisartikeln. Vet inte varför de gjort så.

Testpilot
Skrivet av Bennii:

@Harakiri: Under "Paket som innehåller detta spel" ligger gratisartikeln. Vet inte varför de gjort så.

Aha! nu såg jag .. Tackar för tipset.

Avstängd

Redan gratis via ps+

Medlem

The Dark Descent > A Machine for Pigs


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ingen som har en direktlänk? För mig kostar de.

Medlem

@powerbuoy: Man kan köpa det för typ 19 euro, eller ladda ned gratis med knappen under. När du har öppnat något av de båda spelen i Steambutiken dvs.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Till den som inte spelat A Machine for Pigs, men funderar på att göra det:

Förvänta er inte The Dark Descent 2.
Det är inte skrämselfaktorn som är grejen med AMFP, utan den bisarra storyn (som är otroligt genomtänkt och välskriven).

Själv älskar jag spelet och tycker det har fått ett alldeles för dåligt rykte.
Räcker med att kolla valfri playthrough på youtube. Dom som läser all text, lyssnar på alla konversationer och verkligen försöker förstå tycker oftast det är ett bra spel. Medan dom som skiter i allt sånt och bara springer igenom spelet tycker det är dåligt (vilket inte är så konstigt då dom inte ens gav det en chans).

Medlem

Jag lirade Dark Descent i 10 minuter. Sen blev jag för rädd och avbröt. Tänker återkomma till det när jag känner mig lite modigare.. ^^'

Medlem
Skrivet av DitroX:

The Dark Descent > A Machine for Pigs

Jag håller med. Däremot tycker jag att musiken och berättelsen var avsevärt mycket bättre i A Machine for Pigs, jämfört med The Dark Descent. Den sista monologen i AMfP ger mig än idag kalla kårar längs med ryggraden.

Det första spelet var dock ordentligt mycket läskigare att spela.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: Ja, precis.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Missa inte penumbra: necrolouge-modden heller Finns också på steam.

Medlem

Kan rekommendera obscurity och några andra stories-moddar som finns tillgängliga via modb.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Klickade just hem båda så erbjudandet är ännu i kraft Många tack @Sp4ceRock3R

Medlem

Som folk redan skrivit. Dark descent är och förblir en sjuhelvetes resa i skräckens tecken men A machine for pigs är verkligen inte en besvikelse om man ger dialogerna sin chans. Frictional Games!!! - När kommer uppföljaren?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

@Ariath: AMfP gjorde dock inte FG utan det var The Chinese Room. ”Uppföljaren” kan man säga är SOMA.
Tror knappt det blir nått nytt Amnesia, men hoppas jag har fel!!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Stämmer bra det. Men det var mer en önskan att Frictional skulle göra en uppföljare till.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar