Guitar Hero: Greatest Hits

Robot
Guitar Hero: Greatest Hits

Tre år har gått sedan det första Guitar Hero fick mig att drömma mardrömmar om Ozzys "Bark at the Moon" på värsta svårighetsgraden. Att lära sig hantera den femte orangea knappen tycktes omöjligt men nu är den för evigt inpräntad i muskelminnet. Lagom tills att serien finns i nästan varje folkhem kommer den oundvikliga Greatest Hits-samlingen.


Medlem
Vi rockar i Guitar Hero: Greatest Hits

Jag har redan köpt spelet. Jag tycker Rock Bands grafik är mycket bättre. Gillar inte precis Guitar Hero stilen. Tycker även låtarna är ganska tråkiga jämfört med Rock Band. Fritt fram att kalla mig Rock Band fanboy:D

Medlem
Skrivet av Calle Johansson:

Varför inte släppa alla låtar från de tidigare spelen som lösa spår på respektive konsols nedladdningstjänst och låta oss komponera fritt? Kanske är de rädda för att folk bara skulle ta några få låtar, men sätt ett fast pris som motsvarar Greatest Hits och låta oss välja de 48 låtarna själva.

Det är samma sak som jag sagt tidigare i GH trådar.
Använd en bra plattform, typ nya GH5 och sen sälj alla låtar via nerladdningstjänsten, från första spelet till GH4.

Sen uppgradera spelet med nytt innehåll och buggfixar med mera via nerladdningstjänsten också.
Skulle vara så mycket smidigare och så borde det stävja piratkopieringen av spelen också.


signatur
Medlem

Dom kunde ha gjort ett garanterat bättre jobb på GH3 fronten...liksom "hit me with your best shot" -_-
INGEN valde den på Xbox Live då jag monsterspelade GH3 över Live


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vägrar köpa "samma" spel en gång till. Har man redan slängt ut 600 spänn/spel, borde man inte behöva köpa samma sak en gång till bara för att man vill spela trummor, bas eller sjunga.

Medlem

Håller helt med JakeTheSnake. Bättre känsla i Harmonix's spel också.

Inaktiv

kan dom inte bara släppa ett guitar hero per år istället för och spamma

Medlem

Spelade aldrig mycket GH1 och 2, så jag skaffar det här.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Bara GH1 låtarna som lockar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Inaktiv

låter tråkigt med alla de gamla låtarna...
men för nya spelare verkar det fint, antar att de var giriga och hade slut på ideer lol

Medlem

Bästa Guitar Hero/Rockband spelet som har släppts! Visst har låtarna funnits förut, men nu använder vi Orginal inspelningarna. De nya notsättarna Benoox är de bästa som finns. De äger sönder alla gamla skit dåliga Charts från GH1&2. Gör inte GH3 låtarna fyllda med 3 nots ackord och lägger ihop det i den underbara motorn från GH:M. Bästa låtlistan i et spel hitills också.

Lätt en 5:a för mig, en musiker nörd med lång GH historia.

Medlem
Skrivet av Chanquad:

Bästa Guitar Hero/Rockband spelet som har släppts! Visst har låtarna funnits förut, men nu använder vi Orginal inspelningarna. De nya notsättarna Benoox är de bästa som finns. De äger sönder alla gamla skit dåliga Charts från GH1&2. Gör inte GH3 låtarna fyllda med 3 nots ackord och lägger ihop det i den underbara motorn från GH:M. Bästa låtlistan i et spel hitills också.

Lätt en 5:a för mig, en musiker nörd med lång GH historia.

Say WHAT?! Harmonix är ju de enda som faktiskt kan göra vettiga notecharts..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Chanquad:

Bästa Guitar Hero/Rockband spelet som har släppts! Visst har låtarna funnits förut, men nu använder vi Orginal inspelningarna. De nya notsättarna Benoox är de bästa som finns. De äger sönder alla gamla skit dåliga Charts från GH1&2. Gör inte GH3 låtarna fyllda med 3 nots ackord och lägger ihop det i den underbara motorn från GH:M. Bästa låtlistan i et spel hitills också.

Lätt en 5:a för mig, en musiker nörd med lång GH historia.

Say WHAT?! Harmonix är ju de enda som faktiskt kan göra vettiga notecharts..

Då vet du helt klart inte hur musik funkar. Titta på Everlong, Master Exploder, Foo Fighters Packen, Jordan, Learn to Fly, Chop Suey mm. Det är så mycket som inte stämmer. Tex att the gör på ett sätt ena versen sen på ett annat andra versen när det låter exakt likadant och spelar samma gitarr.

Musikaliskt sätt så är inte Harmonix bra. Deras notsystem följer sällan hur gitarren faktist låter och de skiter i att sätta ut en hel del.

Sen när Neversoft kom gjorde de så precis som möjligt, men de öste in för många 3 nots akord. Nu när beenox har kommit och gjort om notsystemem finns det inte alls mycket att klaga på.

Jämnför de notsystemen från GH:GH mot GH1&2. Där kommer du märka hur mycket Harmonix egentingen fuckar upp.

Titta speciellt på låtar från GH1. Harmonix har inte utvecklats alls mycket från GH tiden.

Visst är layouten och grafiken i RB2 snyggare än GH, men det är alltid gameplay som vinner i slutändan, vilket syns i försäljnings siffrorna, inte i dåliga recensioner från folk som sällan spelar plast gitarr.

Här är en tråd från topspelarnas favvo sida. http://www.scorehero.com/forum/viewtopic.php?t=94817

Medlem

Harmonix är mycket bättre på att göra låtlistor samt så är karriärsläget i Rock Band myyycket längre, mycket intressantare och mycket roligare.

Så länge mina polare köper GH spelen så räcker det för mig att följa Rock Band serien, längtar som fan till RB3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men för he***te varför sattsar man på ett nytt GH när man kan släppa LÅTARNA TILL SPELET FÖR FAN.

FAN KUNDE DOM INTE GÖRA ETT HELT SÅNGPACK TILL GH wt med nåra låtar från 1 2 rock the 80s och 3an istället för att släppa ett helt jä*la nytt spel som kostar 699 kr. f*n gör mer låtar till wt isället för att skapa ett helt nytt SPEL. jag tycker att rockand fortfarande är bättre men gör mer låtar till WORLD FU***NG TOUR :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::down::down::down::down::down::down:

Medlem
Skrivet av melle:

Men för he***te varför sattsar man på ett nytt GH när man kan släppa LÅTARNA TILL SPELET FÖR FAN.

FAN KUNDE DOM INTE GÖRA ETT HELT SÅNGPACK TILL GH wt med nåra låtar från 1 2 rock the 80s och 3an istället för att släppa ett helt jä*la nytt spel som kostar 699 kr. f*n gör mer låtar till wt isället för att skapa ett helt nytt SPEL. jag tycker att rockand fortfarande är bättre men gör mer låtar till WORLD FU***NG TOUR :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::down::down::down::down::down::down:

Have a chill pill.

Medlem

Haha, underbart initiativ, till slut kommer folk vara så trötta på de gamla klassikerna att de kastar upp, så går det när man vill tjäna snabba pengar och inte tänker efter riktigt noga...

Skrivet av fzusr:

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Jepp samma gamla covers:down:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

melle: Det äger att byta skivor. Alltid kul under en kväll att byta mellan 4-5 olika skivor, för att någon vill spela några låtar här och där. Borde ju egentligen vara som Rock Band 2, att man kan föra över dom gamla låtarna till det senaste spelet, så man slipper byta skivor.
---
"Det är också kul att se det många har hävdat i många år - de första två spelen hade faktiskt högre svårighetsgrad."
Var det inte huvudsakligen pga att man blev tvungen att trycka exakt på dom gamla spelen och i GH3 så blev det att man kunde missa lite och ändå sätta noten. Dock borde det ju inte finnas med om dom kör med GH:WT-motorn.
När jag spelade GH1 & 2 hemma hos en kompis, så tyckte jag dom var lite för enkla jämfört med GH3. Spelar vanligtvis hard, men på 1&2 får man spela på Expert om man ska ha utmaning.
---
Sen får man ju hålla med om att man mot betalning kunde valt vilka 48låtar man själv vill ha. Frågan är ju när dom kommer sluta mjölka serien och i stället fokusera på att släppa innehåll till ett spel, sen släppa ett nytt spel efter 2-3år.
---
Vidare så är jag rätt tveksam till denna recension. Var ju inte mö att hänga i granen, men det kan man ju förstå.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fzusr:

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Jepp samma gamla covers:down:

Är du dum eller? Alla låtar i Guitar Hero GH är ORGINAL INSPELNINGAR! Altså inga dåliga covers.

Medlem
Skrivet av melle:

Men för he***te varför sattsar man på ett nytt GH när man kan släppa LÅTARNA TILL SPELET FÖR FAN.

FAN KUNDE DOM INTE GÖRA ETT HELT SÅNGPACK TILL GH wt med nåra låtar från 1 2 rock the 80s och 3an istället för att släppa ett helt jä*la nytt spel som kostar 699 kr. f*n gör mer låtar till wt isället för att skapa ett helt nytt SPEL. jag tycker att rockand fortfarande är bättre men gör mer låtar till WORLD FU***NG TOUR :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::down::down::down::down::down::down:

World Fucking Tour är inte ett bra spel pga motorn. Jag skulle inte vilja spela dessa låtar på WT. GHGH bästa guitar hero spelet någonsin. Sluta whina.

Medlem

Bara GH1 och några GH2 låtar lockar men tror att det inte blir ett köp.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Håkan:

melle: Det äger att byta skivor. Alltid kul under en kväll att byta mellan 4-5 olika skivor, för att någon vill spela några låtar här och där. Borde ju egentligen vara som Rock Band 2, att man kan föra över dom gamla låtarna till det senaste spelet, så man slipper byta skivor.
---
"Det är också kul att se det många har hävdat i många år - de första två spelen hade faktiskt högre svårighetsgrad."
Var det inte huvudsakligen pga att man blev tvungen att trycka exakt på dom gamla spelen och i GH3 så blev det att man kunde missa lite och ändå sätta noten. Dock borde det ju inte finnas med om dom kör med GH:WT-motorn.
När jag spelade GH1 & 2 hemma hos en kompis, så tyckte jag dom var lite för enkla jämfört med GH3. Spelar vanligtvis hard, men på 1&2 får man spela på Expert om man ska ha utmaning.
---
Sen får man ju hålla med om att man mot betalning kunde valt vilka 48låtar man själv vill ha. Frågan är ju när dom kommer sluta mjölka serien och i stället fokusera på att släppa innehåll till ett spel, sen släppa ett nytt spel efter 2-3år.
---
Vidare så är jag rätt tveksam till denna recension. Var ju inte mö att hänga i granen, men det kan man ju förstå.

Bara så att du vet så kom Rockband 2 ut 9 månader efter Rock band 1. Sanningen är att de mjölkar spelarna mycket mer än Guitar Hero. Guitar Hero släpper iaf kvalité charts. Rockband stressar sina DLC's så jävla mycket så att 90% av dem blir ogenomtänkta och orealistiska.

Medlem

^- Du jämförde aldrig notechartsen från exempelvis Enter Sandman, krävde mig inte många sekunder för att se vilken som var bäst där. Raining Blood Mosh 1 ser fortfarande helt fel ut, ingen bättring där. Sen att det går att spela helt i otakt i GH och ändå ta alla noter är en annan sak.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

^- Du jämförde aldrig notechartsen från exempelvis Enter Sandman, krävde mig inte många sekunder för att se vilken som var bäst där. Raining Blood Mosh 1 ser fortfarande helt fel ut, ingen bättring där. Sen att det går att spela helt i otakt i GH och ändå ta alla noter är en annan sak.

Ja du. Enter the Sandman är en simpel låt som är svår att få fel. Ingen av versionerna är fel, det är bara åsikt om vilken version som är bäst. Föresten är trummorna litte iffy på introt i RB.

Mosh 1 är nu helt rätt. Går ner på grön varje nedgång. Hur sulle den annars vara? Kolla på en live spelning av den låten så ser du hur många noter och hurde spelar.

Jag är trött på RB fanboys. Jag kan ta om någon kommer med en smart förklaring på varför deföredrar det spelet framför GH, men jag hatar när folk bara tycker utan någon slags vetskap om hur musik och rytm egentligen funkar.

Jag har spelat musik i 8 år nu och jag tycker jag har stor rätt att kunna säga att Rockband inte håller måttet chart mässigt.

Anledningen till du kan spela i otakt i 3an är för att fönstret för att träffa är för stort. Det är fixat nu i de nya versionerna av GH. Kan också rekomendera att du kalibrerar.

Jag tycker inte om RB för att notsystemen är orealistiska jämtemot hur tonerna går på gitarren, respektive trummorna. Älskar dock grafiken och layouten. Blir bara så sur när man ska köra en låt man älskar "Master Exploder" för att sedan bli förudrad vilka hamstrar som sitter i charting teamet.

Skrivet av Chanquad:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fzusr:

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Jepp samma gamla covers:down:

Är du dum eller? Alla låtar i Guitar Hero GH är ORGINAL INSPELNINGAR! Altså inga dåliga covers.

Jasså du ...så du påstår att det är tex Mötley Crue´s version av shout at the devil vi får spela eller Kiss som sjunger i rock and roll all night Antingen sätter du dig ner o jämför med originalen eller så...

Läser du under rubriken Sånger
Hoppas inte hela din världsbild blir upponervänd nu;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

" Serien finns väl i varje folkhem" . Har faktiskt knappt provat det. :>


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fzusr:

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Jepp samma gamla covers:down:

Är du dum eller? Alla låtar i Guitar Hero GH är ORGINAL INSPELNINGAR! Altså inga dåliga covers.

Jasså du ...så du påstår att det är tex Mötley Crue´s version av shout at the devil vi får spela eller Kiss som sjunger i rock and roll all night Antingen sätter du dig ner o jämför med originalen eller så...

Läser du under rubriken Sånger
Hoppas inte hela din världsbild blir upponervänd nu;)

Japp du är dum. Det är banden som spelar sina låtar! I GHGH det vill säga. De kanske låter lite anorlunda eftersom de mixat om så att tex en speciell gitarr stämma hörs mer än en annan, så som Freebird. Men ja! Alla låtar är orginal! Det står med stora bokstäver på baksidan av fodralet! "ALL MASTER RECORDINGS" Freya är däremot en Demo, spelad av The Sword (Orginal band) , Freebird är en förlängd version spelad av Lynyrd Skynyrd och Cowboys From Hell är Live.

Skrivet av Chanquad:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fzusr:

Undrar om spelet från 1:an, 2:an och Rocks the 80's är samma gamla covers, eller om det är originalen denna gång... Nån som vet?

Och var fan tog Megadeth låtarna vägen (Symphony of Destruction & Hangar 18 )

Hade nog fan köpte detta om dom hade varit med.

Jepp samma gamla covers:down:

Är du dum eller? Alla låtar i Guitar Hero GH är ORGINAL INSPELNINGAR! Altså inga dåliga covers.

Jasså du ...så du påstår att det är tex Mötley Crue´s version av shout at the devil vi får spela eller Kiss som sjunger i rock and roll all night Antingen sätter du dig ner o jämför med originalen eller så...

Läser du under rubriken Sånger
Hoppas inte hela din världsbild blir upponervänd nu;)

Japp du är dum. Det är banden som spelar sina låtar! I GHGH det vill säga. De kanske låter lite anorlunda eftersom de mixat om så att tex en speciell gitarr stämma hörs mer än en annan, så som Freebird. Men ja! Alla låtar är orginal! Det står med stora bokstäver på baksidan av fodralet! "ALL MASTER RECORDINGS" Freya är däremot en Demo, spelad av The Sword (Orginal band) , Freebird är en förlängd version spelad av Lynyrd Skynyrd och Cowboys From Hell är Live.

Det där kan du aldrig lura i mig... Varför skulle Greatest hits ha original när knappt vaken 1:an eller 2:an hade det ...dessutom står det "ALL MASTER TACKS" vilket jag bara tolkar som samma som de gamla spelen...Aldrig att tex det är Glenn danzig som sjunger Mother HAHA


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar