The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion

Tråddemonen
Testpilot
The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion

Tjena alla tänkte göra en till tråd om ett kommande spel som släpps den 24e April och har otroligt charmig grafik, samt liknar de gamla klassiska Zelda spelen en del. Hoppas ni gillar tråden!

The swords of ditto är ett action/RPG spel med rogue-like liknande funktioner. Spelaren antar rollen som en hjälte som varje gång genererar ett utseende, uppdraget kring spelet går ut på att man skall slå en ond härskare vid namn Mormo som skapar en ond armé. Du har 3 dagar på dig inom spelet att slå tillbaka mot Mormo och rädda världen bit för bit.

Lite gameplay och annat skoj

Återupprepande äventyr med unik ändring

Spelet kommer att fortsätta leva om på nytt vid varje död och 3 dagar som har gått inom spelvärlden, världen, fiender och karaktärer kommer att ha en ständig ändring som kommer att ge spelaren unika spelupplevelser.

Genererande spelvärldar och varelser

Efter var 3e dag och varje gång spelaren dör så kommer spelvärlden att påverkas, om uppdraget misslyckas kommer spelvärlden att förstöras och blir allt mörkare. Om spelaren däremot lyckas utföra uppdrag som att förstöra något som heter anchors för att försvaga Mormo och armén, så kommer spelvärlden att blomstra och bli allt mer livfull. Vid varje ny start så kommer det ha gått århundraden och världens ständiga ändring kommer att baseras utefter spelarens presterande.

Genererande hjältar

Varje gång spelet börjas om på nytt så kommer den tidigare hjälten att ha ett rest monument, vid monumentet så kommer det legendariska svärdet att ärvas utav den nya hjälten. Ju längre spelaren spenderar med spelet, desto starkare kommer svärdet att vara vid varje nytt påbörjande.

Co-op

Spelet kan spelas i couch co-op (Ej online) och man kan vara max 2 spelare som kan spela tillsammans. När man såväl spelar två spelare så kommer att spelarna röra sig via zoner tillsammans som kameravinkeln kommer att följa med inom. Ungefär som Zelda: A link to the past.

Lite gameplay med inslag utav co-op

Övrigt att göra inom spelet

Spelet kommer att belöna de spelare som vågar utforska världen, det kommer att finnas sidouppdrag, utrustning, shops och något som heter stickers som kommer förstärka viss utrustning om de klistras på. Utvecklarna har själva sagt att det går och föra över saker från tidigare århundranden till de nya och kommande hjältarna, men det är upp till spelarna själva att lista ut.

Medlem

Helt klart ett spännande spel. För-köpte det idag. Ser fram emot att spela det.


signatur

Gaming på Svenska: http://bit.ly/GPSSUB

Tråddemonen
Testpilot

@gpsYT: Samma här, Zelda liknande spel med en intressant plot och urgullig grafik

Tråddemonen
Testpilot

Kommer ett LocoRoco uppdrag till swords of ditto. Kan bli kul!

Medlem

@gpsYT: Elfte budordet: Du skall aldrig förköpa ej utgivna spel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: jag är ju inte troende såatte...
👌👌👌😘


signatur

Gaming på Svenska: http://bit.ly/GPSSUB

Tråddemonen
Testpilot

Vid tolvslaget så släpps spelet, ska försöka spela ut det imorgon!

Moderator | Testpilot

Riktigt taggad på det här faktiskt. Ska nog slänga upp en medlemsrecension.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Jepp, verkligen! Ja det låter perfekt Uber! Ska bli kul att läsa det du skriver!

Medlem

Det här verkar onekligen intressant! Fullkomligt ÄLSKAR utseendet.


signatur

Nämen!

Redaktör

Recension kommer i morgon!


signatur
Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Struggle:

Det här verkar onekligen intressant! Fullkomligt ÄLSKAR utseendet.

Ja det är kul när utvecklarna tar på sig tiden att ge oss konsumenter lite ögongodis.

Skrivet av Tomas Helenius:

Recension kommer i morgon!

Tomas, the man with the plan!

Medlem

Hade varit ett givet köp på Switchen


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kvarn:

Hade varit ett givet köp på Switchen

Gud jag tänkte det också! Hade ju passat perfekt där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Kvarn:

Hade varit ett givet köp på Switchen

Kollade faktiskt rykten om huruvida det skulle släppas på Switch men tyvärr var det tyst

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vid tolvslaget så släpps spelet, ska försöka spela ut det imorgon!

Det här spelet blir upplåst om ungefär 1 dag och 2 timmar står det för mig
Så imorgon kl 19,00 ?

Tråddemonen
Testpilot

@TwistedCrunch: Är det på dator? PSN brukar gå efter ländernas tolvslag när det kommer till release, får förboka hemma efter jobbet och se hur Count down är på PSN.

Medlem

Förköpt och klart.

Lite besviken över att det bara var lokal co-op och inte online, men jag och en kompis skall försöka lösa det med Parsec.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förbeställt spelet. Ska spela med min fru imorgon. Ska bli spännande.


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Tråddemonen
Testpilot

@TwistedCrunch: Förbokade spelet, via Psn store. På playstation så släpps det nu vid tolvslaget

Medlem

@Zimpan: mja släpps om 19 timmar på Steam

Aja trevligt för dig iaf <3

Tråddemonen
Testpilot

@TwistedCrunch: Trist, du får hålla ut tills spelet släpps

1
Skriv svar