Trendkänsligt Activision har inte missat battle royales popularitet

Robot
Trendkänsligt Activision har inte missat battle royales popularitet

Månne får Call of Duty: Black Ops 4 ett battle royale-läge?

#activision, #battle-royale, #battlegrounds, #fortnite, #releaselistan


Medlem

Nja, kan va kul för dom som köper CoD spelen, men tvivlar att de kommer konkurrera med giganterna om spelarna dock. Man måste ju fortfarande lägga 600kr på spelet antar jag.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av LARRYLUKE:

Nja, kan va kul för dom som köper CoD spelen, men tvivlar att de kommer konkurrera med giganterna om spelarna dock. Man måste ju fortfarande lägga 600kr på spelet antar jag.

Ja, det är svårt nog att slåss mot F2P-titlar oavsett genre. Däremot tror jag att många skulle vara beredda att punga ut 600 riksdaler för ett Battle Royale med AAA-budget och en erfaren studio bakom sig.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Vad de nuvarande aktörerna inom genren visat är att det behövs någon med Activisions budget för att göra konceptet rättvisa. Trött på indie-skräp som är ”good enough men inte mer”.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ja, det är svårt nog att slåss mot F2P-titlar oavsett genre. Däremot tror jag att många skulle vara beredda att punga ut 600 riksdaler för ett Battle Royale med AAA-budget och en erfaren studio bakom sig.

Jävlar vad bra det skulle behöva vara för att ens få mig att titta åt ett annat Battle Royale igen.. Mätt av PUBG/Fortnite.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ja, det är svårt nog att slåss mot F2P-titlar oavsett genre. Däremot tror jag att många skulle vara beredda att punga ut 600 riksdaler för ett Battle Royale med AAA-budget och en erfaren studio bakom sig.

Som Crtl +c + ctrl+v varje år.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ja, det är svårt nog att slåss mot F2P-titlar oavsett genre. Däremot tror jag att många skulle vara beredda att punga ut 600 riksdaler för ett Battle Royale med AAA-budget och en erfaren studio bakom sig.

Antar att du menar någon annan studio än Activision då eller?

Hela deras idé är ju att sälja nära på exakt samma spel om och om igen till varje ny våg av 13åringar.

Visst är det en smart företagsidé, tar ju aldrig slut på nya kunder. Och visst blir de "erfarna" på att skapa samma content om och om igen, och AAA.... mja.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Allexz:

Antar att du menar någon annan studio än Activision då eller?

Hela deras idé är ju att sälja nära på exakt samma spel om och om igen till varje ny våg av 13åringar.

Visst är det en smart företagsidé, tar ju aldrig slut på nya kunder. Och visst blir de "erfarna" på att skapa samma content om och om igen, och AAA.... mja.

Jag pratar om studios som Treyarch och Sledgehammer Games, med Activison i ryggen. Ett spel blir inte mindre AAA-klassat för att innehållet liknar det som kommit innan. Det är fortfarande storskaliga projekt med hundratals miljoner i budget.

Jag säger inte att ett BR från någon av utvecklarna ovan kommer bli ett bra spel i slutändan, men tanken på ett PUBG-derivat från sådant håll kittlar onekligen lite, någonstans, och jag tror som sagt att många hade nappat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

1
Skriv svar