Recension – Surviving Mars

Robot
Recension – Surviving Mars

Vi koloniserar den röda planeten i stadsbyggaren Surviving Mars.

#pc, #recension, #surviving-mars


Medlem

Var är Total Recall-Arnold är man behöver honom?

Missat ett n, kändes först som ett större fel när man läste det men bara en bokstav som rymt 😊

Medlem

Såg fram emot det här spelet men blev inte så sugen när du beskriver hur man måste hålla på att laga byggnader hela tiden. Låter som att det tar lite död på det roliga med att bygga städer.

Hade lite samma problem med City skyline med att man i princip alltid fick problem med köer om man var någon expert från vägverket. Sen fick jag också problem med att staden alltid krävde mer butiker men när jag byggde så gick dom i konkurs för att det inte fanns några att anställa för att staden var för högutbildad.

Tog liksom död på det roliga.

Gnällkuk

Usch då, såg också fram emot det här spelet men recensionen fick mig inte direkt att bli taggad på det. Jag förstår liksom inte hur man kan göra så många konstiga beslut, har man inte testat spelet alls?

Att sitta och klicka på varenda byggnad är ju inga problem i början, men när man byggt en stor koloni mot slutet måste det vara så otroligt glädjedödande och att sen dessutom bara ha robotarna till hjälp när det gått på röven, istället för att proaktivt underhålla byggnaderna - känns ju bara som ren idioti.

Tycker tyvärr ofta det är moment i spel från denna genre där det är några beslut som förtar i princip hela upplevelsen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av jehuty:

Såg fram emot det här spelet men blev inte så sugen när du beskriver hur man måste hålla på att laga byggnader hela tiden. Låter som att det tar lite död på det roliga med att bygga städer.

Hade lite samma problem med City skyline med att man i princip alltid fick problem med köer om man var någon expert från vägverket. Sen fick jag också problem med att staden alltid krävde mer butiker men när jag byggde så gick dom i konkurs för att det inte fanns några att anställa för att staden var för högutbildad.

Tog liksom död på det roliga.

Butikerna går i konkurs om det 1) finns för få konsumenter eller 2) om det är brist på varor som kommer från industri. För att få ut så mycket naturtillgångar som möjligt så måste du skapa zoner så att du får olja, trä, malm och lantbruk, annars får du bara standardfabriker. Samma sak gäller commercial. Där kan du också ange olika zoner för bland annat turism och nattliv.

Skribent

@tricky: de reparerar i den mån de hinner, har tillgång till material och byggnaden i fråga är högt prioriterad. Men vill du vara säker bör du hålla koll själv. Särskilt när kolonin växer och det blir allt mer som kan gå fel.

Tycker inte alls att det dödar spelet, men det blir tröttande emellanåt, och jag hade gärna sett att byggnaderna höll i alla fall lite längre. Även med forskningsframsteg är sönderfallet ganska snabbt.

Medlem

Med tanke på hur länge pdx fortsätter uppdatera sina spel så tror jag spelet bara kan bli bättre.

Medlem

@McNord: Sant men i det här fallet är de utgivare, brukar inte vara lika mycket då.

Medlem
Skrivet av AHTF:

@McNord: Sant men i det här fallet är de utgivare, brukar inte vara lika mycket då.

Tror dock att spelet kommer uppdateras likadant som deras egna spel, många år support och flera expansioner med nytt content. Likadant som Cities Skylines vilket inte är deras egna spel heller. Nu vet jag inte om pdx äger den finska studion bakom cities men hoppas de kör samma stuk

Testpilot

Verkar supermysigt , får ha koll på detta för att fylla på min gigantiska backlog

Skribent

@Harakiri: jag spelar obekvämt många spel varje år, ändå växer backloggen exakt hela tiden. Så många intressanta spel, så lite tid.

Surviving Mars är ett trevligt litet spel som absolut är värt ens tid, om man råkar ha lite (eller mycket, helst) till övers.

Medlem

@McNord: Spelet har också ett stort mod stöd så om inte de själva fixar så komner gaeanterat någon annan göra det.

Testpilot
Skrivet av Joakim Kilman:

@Harakiri: jag spelar obekvämt många spel varje år, ändå växer backloggen exakt hela tiden. Så många intressanta spel, så lite tid.

Surviving Mars är ett trevligt litet spel som absolut är värt ens tid, om man råkar ha lite (eller mycket, helst) till övers.

Å där tryckte jag på köp knappen , dags att bli pensionär snabbt då!!

1
Skriv svar