Släpptrailer för Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Robot
Släpptrailer för Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
Moderator | Testpilot

Så enormt taggad på det här. Ettan var riktigt bra och det ser verkligen ut som att det här blir bättre på alla plan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Liten varning: Trailern är hyfsat spoilertung. Inget jätteavgörande, men ni som verkligen vill hålla överraskningarna intakta bör kolla på egen risk.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Bra med heads-up sådär så sparar man allt gott till första genomspelningen!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Vill ha till Switchen

Medlem

Jag har spelat 6 timmar hittills och det är så mycket bättre än ettan. Har inte än fått lära mig allt man ska kunna göra i spelet än. Att striderna är real time gör det så mycket roligare. Magiskt!

Medlem

@Takashimaya: Jag tappade intresset för ettan halvvägs in eftersom striderna var så otroligt repetitiva, men nödvändiga för att levla upp mina kräk. Bra att de har gjort striderna roligare, men är det lika mycket fokus på grinding fortfarande?

Understöder också en Switch-release, förresten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

@Pjotor: Jag tröttnade också på ettan, även av grindingen. Hittills har jag inte grindat något alls. ganska enkla strider so far, men inte kommit så långt. Jag har fock undvikit överlevlade monster. Går att halvsmyga förbi.

Medlem

@Takashimaya: Tack för svaret, det låter lovande!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nej tack. Jag avskyr spel med AI som följer efter en och gör lite vad dom själv vill. Förstör inlevelsen i spel för mig.

Speciellt i Action-RPG som FFXV och Tales of spelen. Hatar stridssystemen i dom spelen och om detta spel är likadant hoppar jag över. Jag vill kunna kontrollera och styra alla mina party medlemmar i strider. Vilket kanske betyder att man måste ha Turn-Based. Funkade bra i Divinity Original Sin 2. Varför kan inte Jrpg göra samma sak? Blir så less


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar