Fanspelet Residence of Evil tar skräckgenren tillbaka till sina rötter

Robot
Fanspelet Residence of Evil tar skräckgenren tillbaka till sina rötter

Påminner om remaken av första Resident Evil.

#residence-of-evil, #resident-evil


Medlem

Känns ju lite lamt att döpa det till residence of evil. xD

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Känns ju lite lamt att döpa det till residence of evil. xD

Bara de undgår att bli stämda för snarlikt copyright (det är ju straight up en resident evil kopia från back in the days) så är det ju asbra marketing att rida på den vågen! Jag trodde först det var en officiell remake av Resident Evil 1.

Medlem

tror inte capcom blir så förtjusta i detta.

Avstängd

Lite larvigt, typ som den här ripoff rullen: Tomb Invader
https://www.imdb.com/title/tt7781732/

Inaktiv

The Asylum gett sig in i spelbranschen? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Asylum#Movies
Dock ser detta rätt snyggt ut i sin helhet om det skulle vara ett äldre spel då texturer är suddiga och polygonerna är få jämfört med dagens spel men tycker ändå att miljöerna ser ut att vara välgjorda.

Medlem

Äh jag gillar det, spelade parasite eve/resident evil/Dino crisis ALOT.

Offtopic, finns någon av serierna på ps4?

ELF
Medlem

@Parabellum87: Ser ut som att hd versionerna finns till PS4. Har dock ingen koll på vilka som gjorts om och inte gjorts om.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Äh jag gillar det, spelade parasite eve/resident evil/Dino crisis ALOT.

Offtopic, finns någon av serierna på ps4?

Jag kan inte låta bli... sorry

https://www.google.se/search?q=alot&client=firefox-b-ab&dcr=0...:


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Cease and desist incoming.

eld
Medlem
Skrivet av isma:

Bara de undgår att bli stämda för snarlikt copyright (det är ju straight up en resident evil kopia från back in the days) så är det ju asbra marketing att rida på den vågen! Jag trodde först det var en officiell remake av Resident Evil 1.

Hade varit svårt att undvika cease and desist även om de bara släppte det gratis, men nu har de även en patreon där de tar pengar som direkt går till utvecklingen.

edit: fast å andra sidan, capcom kan vara snälla.

Medlem
Skrivet av isma:

Bara de undgår att bli stämda för snarlikt copyright (det är ju straight up en resident evil kopia från back in the days) så är det ju asbra marketing att rida på den vågen! Jag trodde först det var en officiell remake av Resident Evil 1.

Det tror jag inte dom kan.
Det är ju inte en kopia i den meningen, samma utförande på kontroller och kamera, men det verkar ju inte vara såpass att dom kopierat story eller setting osv.

Medlem

@KeyserSoze: De kan ha anledning att stämma dem för varumärkesintrång. Som inlägget du citerar så finns det risk att förväxla det med Capcoms varumärke. Det skulle jag säga är tillräckligt. De borde valt ett helt orelaterat namn.

Medlem

@Nioreh: jo det är ju snarlikt. Men det har hänt i flera fall att sådana rättegångar rivs i tidigare ärenden bland spel. Därför kanske man inte ens startar en för det bara kommer kosta pengar för capcom.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Cease and desist incoming.

Lätt med det namnet


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar