Remaken av Yakuza 2 kommer till väst

Robot
Remaken av Yakuza 2 kommer till väst

En resa tillbaka till ett av Kiryus första äventyr.

#sega, #yakuza, #yakuza-kiwami-2


Medlem

Underbart att serien tagit fart även i väst Fantastiska spel, rakt igenom!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

ÄNTLIGEN! Satan vad jag har längtat!

Medlem

För oss som inte är så insatta med endå vill plöja igenom hela serien nån gång framöver. Är detta då 2:an som kom till ps2 först? Kanske lika bra o vänta in remaken av 3,4,5? Och sen köra alla i kronologiskt ordning.

Ni som kört igenom alla spelen redan, är detta den ordningen som är rätt? 0,kiwami,kiwami 2, 3,4,5 och 6

Vill juh så gärna köra igenom alla framöver men min backlog sträcker sig ända till china 😢börja juh fan få ångest 😪

Medlem
Skrivet av Hexon:

För oss som inte är så insatta med endå vill plöja igenom hela serien nån gång framöver. Är detta då 2:an som kom till ps2 först? Kanske lika bra o vänta in remaken av 3,4,5? Och sen köra alla i kronologiskt ordning.

Ni som kört igenom alla spelen redan, är detta den ordningen som är rätt? 0,kiwami,kiwami 2, 3,4,5 och 6

Vill juh så gärna köra igenom alla framöver men min backlog sträcker sig ända till china 😢börja juh fan få ångest 😪

Jepp det är helt korrekt. Spelen är dock rätt så långa, så passa på att börja redan nu vetja


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Hexon:

För oss som inte är så insatta med endå vill plöja igenom hela serien nån gång framöver. Är detta då 2:an som kom till ps2 först? Kanske lika bra o vänta in remaken av 3,4,5? Och sen köra alla i kronologiskt ordning.

De senare delarna är rätt långa. Om man bara fokuserar på att ta sig igenom handlingen går det nog att klara dem på ca 20 timmar men om man gör alla sidequests man stöter på, satsar på att gå upp i level, samla på sig en massa saker och klara en bunt utmaningar i diverse minispel så kan man lätt spendera 100+ timmar med ett av dessa spel.

Om man försöker köra alla efter varandra så är det nog lätt att bli lite utbränd. Kiwami 2 använder deras nya spelmotor och jag är rädd att 3-5 kan komma att kännas lite gamla om man vänjer sig vid den nya. Då 3-5 inte är lika gamla är jag inte så säker på att det kommer remakes av dessa. Det är möjligt att de höjer upplösning och dylikt för att lätt kunna släppa remasters.

Börja med Yakuza 0 så märker du nog ganska fort om denna serie är något för dig.

Medlem

@marsson90:
@margy:

Ja det är juh precis detta man känner att dom tar längre tid än man själv har samtidigt som man inte vill stressa igenom dom. Men ska nog göra som så och börja med zero och se vad jag tycker om spelet. Det jag har läst och sett om det verka falla mig i smaken dock.

1
Skriv svar