Rare svarar på spelarnas frågor om Sea of Thieves

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är enda sättet att hålla det exklusivt för Windows 10, för det är ju knappast så att det inte GÅR att köra på tex. Windows 7. Dessutom är det ett sätt att kontrollera priset,
MS sponsrade ju det här för att pressa så mycket pengar som möjligt ur det; Dels kommer en del att uppgradera till WinX och dels garanterar exklusiviteten att folk betalar det höga priset.

Jo jag förstår den biten och strategin om varför MS gör detta.
Men jag är så less på exklusivitet då det kommer till spelvärlden.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@Sillage: Det positiva med detta släppet är ju i att det i alla fall släpps till två plattformar. och att det är cross platform... och att om man köper det till den ena så får man det till den andra.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

@Sillage: Det positiva med detta släppet är ju i att det i alla fall släpps till två plattformar. och att det är cross platform... och att om man köper det till den ena så får man det till den andra.

Sant, det är ju bra att de släpper spelet på mer än en plattform, men det är surt ändå att de låser ner det till bara Windows Store på PC.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@toxi: detta står på deras sida om games pass "Sea of Thieves krever også Xbox Live Gold. Blir solgt separat" jag antar att detta bara gäller xbox versionen då man måste ha gold för att spela på nätet.

men herregud varför ska det vara så rörigt för oss på pc. kunde det inte stå exakt vad som gäller pc. man blir ju bara osäker så som det är.

Medlem

@educk: du behöver inte gold för att spela på PC. Det är bara konsoler som kräver månadsavgift för att spela online (bortsett från vissa spel).
Se det som att xbox spelarna betalar servrarna som vi pc spelare spelar på.

Medlem

@Phyrino: ok ja men då är det så som jag trodde :-). ja eller hur det får de gärna göra. synd bara att det inte framgår bättre när man är på deras sida. det står ju också att det blir 20% billigare spel när man har games pass. gäller det för PC spel också?

en annan "kul" grej är att jag är intresserad av å köpa en xbox kontroller. funderade då på sea of thieves varianten. får ju med gratis 14 dagar games pass där. men det är ju samma deal man har annars för det gick inte använda om man redan har games pass

Medlem
Skrivet av educk:

@toxi: detta står på deras sida om games pass "Sea of Thieves krever også Xbox Live Gold. Blir solgt separat" jag antar att detta bara gäller xbox versionen då man måste ha gold för att spela på nätet.

men herregud varför ska det vara så rörigt för oss på pc. kunde det inte stå exakt vad som gäller pc. man blir ju bara osäker så som det är.

Yes xbox live guld är bara på xbox, skaffade game pass igår och funkar super!
Dom har varit rättså öppna med att sea of theives kommer komma till game pass, och att game pass funkar som det gör.

Medlem

@educk: jo, det är lite luddigt.
med game pass får du 20% rabatt på spelen som ingår. Men det innebär att du kan köpa spelen billigare och sedan säga upp ditt game pass. Då har du spelet kvar.
om du tar game pass gratis i två veckor. Köper spelet och sedan säger upp game pass så borde du sparat typ 130 spänn.

Medlem

@jOnÄTÄn: Intressant. tack för matig info


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

12
Skriv svar