Assassin's Creed Dynasty släpps 2019, tar oss till antikens Grekland – rykte

Robot
Assassin's Creed Dynasty släpps 2019, tar oss till antikens Grekland – rykte

Verkar kunna utspela sig ännu tidigare än Origins.

#assassins-creed, #assassins-creed-dynasty, #ubisoft


Medlem

But WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, finns så mycket coolare tidsåldrar att göra


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

But WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, finns så mycket coolare tidsåldrar att göra

De kommer fortsätta mata ut Assasins creed spel så din favorittidsålder kommer.

Medlem

Ok.

Så Bayek var inte den första?


signatur

Ordo Ab Chao

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

We need to go back(wards) Kate!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Känns ju tveksamt att det ska utspela sig innan Origins.

Medlem

Undrar varför dom har gjort AC: Rome än? Det behövs ingen marknadsundersökning för att se att folk vill gärna se gamla Romartiden i AC.
Har inget emot Grekland heller, men ge oss Rom för faaan!

Medlem

Om det utspelar sig under antiken blir det ett givet köp för mig! Tveklöst den period i historien som tilltalar mig mest.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

back to the future.

Ambassadör
Xbox

Gillar verkligen de äldre tidsepokerna, det passar väldigt mycket bättre till Assassin's Creed.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

But WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, finns så mycket coolare tidsåldrar att göra

Personligen anser jag att både Origins och "Dynasty" utspelar sig i den tidsålder som är mest intressant. Alltså antiken.

Skrivet av Jaxalot:

Ok.

Så Bayek var inte den första?

Han var en av grundarna till ordern.. däremot inte den första lönnmördaren. AC 2 hintar t.ex. till den som mördade Alexander den Store. Alexander som dog 323 f.kr.

Skrivet av kabex:

Känns ju tveksamt att det ska utspela sig innan Origins.

Beror helt på hur man väver in det hela. AC 2 t.ex. menar att det funnits lönnmördare knutna till orderns historia sedan minst Alexander den stores tid. Om inte ännu längre tillbaka..

Faktum är att Sanctuary från AC 2 har en staty av Aya (Amunet) i sig. Likaså statyer från Antikens Grekland, Kina, Persien, Rom och Persien. Dessa står nog som grund för nästkommande spel i serien.

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Sanctuary

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Personligen anser jag att både Origins och "Dynasty" utspelar sig i den tidsålder som är mest intressant. Alltså antiken.

Han var en av grundarna till ordern.. däremot inte den första lönnmördaren. AC 2 hintar t.ex. till den som mördade Alexander den Store. Alexander som dog 323 f.kr.

Beror helt på hur man väver in det hela. AC 2 t.ex. menar att det funnits lönnmördare knutna till orderns historia sedan minst Alexander den stores tid. Om inte ännu längre tillbaka..

Faktum är att Sanctuary från AC 2 har en staty av Aya (Amunet) i sig. Likaså statyer från Antikens Grekland, Kina, Persien, Rom och Persien. Dessa står nog som grund för nästkommande spel i serien.

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Sanctuary

Se på fan.

Problemet jag kan se är att det kan vara svårare att hitta på realistisk ny utrustning för att fräscha upp spelmekaniken om man går bakåt i tiden, vilket man annars kan förklara ganska lätt om man går framåt. Går man bakåt får man förlita sig på mer abstrakta och "magiska" saker.

Tycker Origins tänjer lite på gränserna ibland, exempelvis med predator bow, och senaste DLCn var lite väl mytologiflummig.

Medlem
Skrivet av kabex:

Se på fan.

Problemet jag kan se är att det kan vara svårare att hitta på realistisk ny utrustning för att fräscha upp spelmekaniken om man går bakåt i tiden, vilket man annars kan förklara ganska lätt om man går framåt. Går man bakåt får man förlita sig på mer abstrakta och "magiska" saker.

Tycker Origins tänjer lite på gränserna ibland, exempelvis med predator bow, och senaste DLCn var lite väl mytologiflummig.

Du menar mer futuristiskt och magisk än att dimensionella aliens far mellan olika dimensioner som de första spelen?

Medlem

Dom får gärna ta väck all den fantasy biten dom la in i Origins, allt det sänkte det spelet rejält för mej.

Avstängd

Ser fram emot detta som fan. AC är nog min favoritspelserie även fast en del spel varit flopp. Som unity t.ex, det var så dåligt att jag helt glömt bort det.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

WW2 vore så coolt... Även Samurajstuk, Japan. Finns inga Ninja spel längre :/ Grekland har rätt trist natur.

Medlem
Skrivet av bleken:

Dom får gärna ta väck all den fantasy biten dom la in i Origins, allt det sänkte det spelet rejält för mej.

Som sagt. Absolut.. Om man ignorerar "Apple of eden" som funnits i flera olika slag i de tidigare spelen. Faktum är att det inte är mytologi som utspelar sig i Origins utan "Glitches" alltså futuristiska inslag. Det är samma typ av "Magi" som funnits i hela spelserien. Precis som tidsresande aliens från andra dimensioner.

Medlem

Både Grekland och romartiden fick man ju rätt mycket av i Origins då Egypten ett tag var en romersk provins (spelet utspelar ju sig under den tiden), men det som hade varit riktigt trevligt hade varit feodala Japan, men kanske även ett tema kring vikingar och även WW2, kanske med ett blandat amerikanskt, japanskt, europeiskt tema. Finns väldigt mycket att ta ifrån men det AC aldrig kan vara är framtiden för då är det kört, då vi inte behöver ett Assassins Creed: Call Of Duty.

Medlem

@Dizzz: eeeh okej, vet inte riktigt vad du vill komma till, men okej!!

@Dizzz: visste faktiskt inte att dom var från en annan dimension, har alltid trott att deras ursprung har varit ett mysterium.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@bleken: Att sci-fi och/eller fantasy varit en del av spelserien sedan 2007.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem
Skrivet av bleken:

@Dizzz: eeeh okej, vet inte riktigt vad du vill komma till, men okej!!

Det faktum att fantasy och sci-fi varit en del av spelet sedan dag ett? Med andra ord.. så borde dessa inslag fått dig att lessna på serien långt innan Origins om dessa var ett problem?

Medlem

@Dizzz: mja, nu skrev jag ju det dom har lagt in i Origin, alltså menar det att dom gick över min gräns där. För det har ju inte varit direkt mycket fantasy inslag i dom andra, det mesta har varit Science fiktion.

Medlem

@bleken: Vilket även det i origin är. Det är inte magi i en annan värld utan det är denna värld och reanimerade kroppar baserad på glitches i animus samt teknologi.

Medlem

@Dizzz:aah det vet jag, jag vet skillnaden på fantasy och science fiktion tack..men vapnen och sköldarna som gör att dom börja brinna eller somnar när dom slår på skölden eller att dom har hurmycket gift som helst med mera är inte teknologiskt... Vad e det du försöker komma till?? E du ledsen över att jag sagt nåt negativt över assassin's creed eller??

Medlem

@bleken: I AC universumet så är det teknologi. Teknologi från "De före" aka Isu. Samma sak som reanimerar kroppar. Gudar är dock glitches i Animus. Vilket faller in inom facket teknologi aka Sci-fi.

Och nej? Försöker bara påpeka problemen med ditt argument. Vadå? Är du ledsen för att jag ifrågasätter dina påståenden?

Medlem

@Dizzz: om du kommer ihåg djingis khan tråden så sa du att assassin's creed alltid varit mer åt fantasy, medans jag sa nej det har varit Science fiktion, så det e ju med ironiskt och komiskt att du ifrågasätter en om det... Och sen har jag i princip inte sagt vad jag anser e fantasy i serien så sitta påpekar fel i mina problem när det som sagt e jag som från början sa att det är mer science fiktion än fantasy är ju bara ju bara konstigt speciellt när jag i te har nämnt reanimerade kroppar som fantasy, och nämna att anubis och dom kan vara glitch när jag inte ens har nämnt dom (och att Anubis och dom andra fighterna kan vara glitcher har jag redan läst i den föra tråden. Du vet den där du säger assassin's creed är mer fantasy)
.. Och jag åter igen så har jag sagt att det är just i Origin dom har tonat upp sej i fantasy hållet mer än innan med alla effekter på utrustning.

Roligt, för en månad sen sa du att det e fantasy och påpekar att jag har fel, nu e det ren science fiktion och jag har fel enligt dej.

Medlem
fantasy vs scifi

"Magi" är omöjligt trots att det finns miljoner med fantasy böcker osv, magi är endast möjligt om det finns elektronik. Gandalf etc är högst förmodligen inpluggad i en dator matrix.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

But WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, finns så mycket coolare tidsåldrar att göra

Känns ju dock som att hela Assassins creed-serien bygger på att ta oss till en tidsperiod fylld med historiska händelser, gudar och personer som hade stort inflytande på historien, och sedan förklara hur dessa antingen var av Isu-rasen, eller inblandade i Assassin vs Templar-kriget. Då känns antika grekland väldigt logiskt. Grekiska mytologin, hela Illiaden och Odyseen osv osv.

Jag personligen hade ju tyckt det varit ballt med feodala japan. Samurajer, ninjas, shoguns och krig mellan småstater etc, men problemet är ju att de kommer få problem att väva in hela Isu/first civiliazation-biten, medan alla de vi sett i tidigare AC-spel ju har en motsvarighet i den grekiska mytologin, Jupiter = Zeus, Minerva = Athena, Juno = Hera etc etc

@voglsnid: haha Gandalf uppkopplad till en dator, ja säkert att Tolkien tänkte så när han skrev böckerna..

Du vet väll om att det e på låtsas! Att det inte är på riktigt! Och i en påhittad värld så kan där finnas magi utan elektronik för det är ju ingen riktig värld endån det e bara en fantasi, och man ska inte gemföra det med den riktiga världen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar