Vilken fantastisk spelmånad mars är!

Robot
Vilken fantastisk spelmånad mars är!

A Way Out, Sea of Thieves, Ni no Kuni II, Far Cry 5, Warhammer: Vermintide II, o.s.v!

#releaselistan, #spelbonanza, #spelåret-2018


Neverwinter Nights: Enhanced Edition den 27:e mars.

Releasehästryttare

Ghost of a tale

Medlem
Skrivet av Devan:

Ghost of a tale

Håller med.

NuZ
Testpilot

@Devan: Fantastiskt spel!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Devan:

Ghost of a tale

Ett spel som varit Early Access länge men släpptes nyss. Fått riktigt bra kritik på Steam. Jag vet inte om FZ har skrivit något alls om det, det var väldigt svårt hitta något med deras sökfunktion i alla fall.

Medlem

@Devan: Hade jag aldrig hört talas om, men det ser ju helt fantastiskt ut. Tack för tipset!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

"The council" verkar bra med.

Tycker även det varit en bra film månad med bl.a Ready player one, Annihilation, Tomb raider, Tårt-generalen...

Medlem

T trodde spelet skulle heta far cry 3 version 3


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ruva:

T trodde spelet skulle heta far cry 3 version 3

Efter alla år av uppföljare på datorspel, trodde du att FC5 skulle bli ett pusselspel?

Det fungerar så här om du inte förstått det: Spel med hög budget säljer bra. Får uppföljare, som görs i samma mall som originalspelet för att fortsätta succen. Innebär lägre risktagande från utgivaren. De ändrar tillräckligt för att det ska kännas nytt, men inte för mycket så att de flesta känner igen sig och köper uppföljaren också.

Eller tror du att Far Cry-serien är unik när det gäller uppföljare baserade på samma spelide?

Medlem

Väntar på Frostpunk!

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget spelsläpp i mars som intresserar (mig) mer än ytligt.

Skrivet av Buio:

Efter alla år av uppföljare på datorspel, trodde du att FC5 skulle bli ett pusselspel?

Det fungerar så här om du inte förstått det: Spel med hög budget säljer bra. Får uppföljare, som görs i samma mall som originalspelet för att fortsätta succen. Innebär lägre risktagande från utgivaren. De ändrar tillräckligt för att det ska kännas nytt, men inte för mycket så att de flesta känner igen sig och köper uppföljaren också.

Eller tror du att Far Cry-serien är unik när det gäller uppföljare baserade på samma spelide?

Varför ett så drygt, nedlåtande svar? Trampade han på en öm tå?

Medlem

@ruva: nu kan du flyga också och ha e hund som hjälper till #ironi

Medlem

Släpptes inte pit peoples fullständiga version nyss till pc? Köpte det nu i veckan och spelar det varje dag samtidigt som fortnite. Har man relativt bred spel smak så var det nog länge sedan man kunde klaga på att det inte finns några bra spel.

Inaktiv

@Sisyr: Du får gärna citera delen du tyckte var nedlåtande för så uppfattade inte jag alls svaret. Det är helt sant som @Buio säger att uppföljare så gott som alltid följer i samma mall som tidigare spel men bygger vidare på det annars är det väl inte samma spel?

Jag vill gärna höra @ruva förklara på vilket sätt Far Cry-serien skiljer sig från andra serier och vad de skulle behöva göra för att det ska vara tillräckligt annorlunda för att inte vara "Far Cry 3 version 3".

F.ö. är det en helt ny story och miljö samt fordon, vapen och saker att göra som fiska osv. Förstår inte vad folk gnäller på som om det förväntar sig någonting helt annat. Jag vill gärna höra vad de personer som tycker att Far Cry 5 är "Far Cry 3 v.3" tycker om spel som FIFA och NHL. Där kan man snacka om versioner.

Medlem

Kan intyga att ghost of a tale är fantastiskt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Enbart Far Cry 5. Resten känns meh.

Medlem

Kan någon hjälpa mig bringa klarhet gällande "A Way Out" till PC. Släpps spelet endast via Origin?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

@Sisyr: Du får gärna citera delen du tyckte var nedlåtande för så uppfattade inte jag alls svaret.

"Efter alla år av uppföljare på datorspel, trodde du att FC5 skulle bli ett pusselspel?"
"Det fungerar så här om du inte förstått det:"
"Eller tror du att Far Cry-serien är unik när det gäller uppföljare baserade på samma spelide?"

Tre citat som alla går ut på att dumförklara motparten med irrelevanta kommentarer om vederbörande istället för hålla sig till vare sig sakfråga eller fakta.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

"Efter alla år av uppföljare på datorspel, trodde du att FC5 skulle bli ett pusselspel?"
"Det fungerar så här om du inte förstått det:"
"Eller tror du att Far Cry-serien är unik när det gäller uppföljare baserade på samma spelide?"

Tre citat som alla går ut på att dumförklara motparten med irrelevanta kommentarer om vederbörande istället för hålla sig till vare sig sakfråga eller fakta.

Hur vet du att det går ut på att" dumförklara" denne s.k. "mot" - part? . Vadå mot förresten, tror du internet är ett för- eller mot- läger? Vi babblar ju bara om spel, du kanske tittar på för mycket partiledardebatter och tror att du är med i Opinion Live här...
Det är ju rätt det Sisyr säger. Tror du ska sluta försöka "tyda" vad folk har för "agenda" på internet. Verkar inte gå så bra...

Far Cry är en grym serie och 5an kommer bli bästa installationen hitills.

Inaktiv

@Sisyr: Den första kan jag hålla med om men de andra tycker jag inte man ska tolka för mycket i skrivet format, särskilt inte sista du citerade.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deliverans:

Hur vet du att det går ut på att" dumförklara" denne s.k. "mot" - part? . Vadå mot förresten, tror du internet är ett för- eller mot- läger? Vi babblar ju bara om spel, du kanske tittar på för mycket partiledardebatter och tror att du är med i Opinion Live här...
Det är ju rätt det Sisyr säger. Tror du ska sluta försöka "tyda" vad folk har för "agenda" på internet. Verkar inte gå så bra...

Far Cry är en grym serie och 5an kommer bli bästa installationen hitills.

Att vi bara "babblar om spel" är inte en ursäkt för att vara dryg. Det är dock i sammanhanget komiskt att du one-uppar Buio med ett inlägg helt konstruerat på ad hominem och annat trams, vilket för egen del gör det ointressant att besvara dina frågor.

Det är för övrigt jag som är Sisyr.

Skrivet av anon_119148:

@Sisyr: Den första kan jag hålla med om men de andra tycker jag inte man ska tolka för mycket i skrivet format, särskilt inte sista du citerade.

Det tredje citatet är exakt samma argumentationsfel som det första. Du behöver givetvis inte hålla med, men nu har jag i alla fall förklarat.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Att vi bara "babblar om spel" är inte en ursäkt för att vara dryg. Det är dock i sammanhanget komiskt att du one-uppar Buio med ett inlägg helt konstruerat på ad hominem och annat trams, vilket för egen del gör det ointressant att besvara dina frågor.

Haha, vad yrar du om? One upp, ad hominem, du verkar vara snurrig idag.
Besvara vilka frågor? Jag struntar i vem som är vem. Du är en avatar, ett nick, precis som jag. Det spelar liksom ingen roll för mig.
Ha ha... Karaktär på internet ibland alltså. Skulle kunna ge ut en bok.

Avstängd

Gah. Blir galen. För många spel och för lite tid. Never ending backlog på ps4, psvr och PC. Och med spelåret 2018 framför oss ser jag inte hur backloggen ska kunna minska överhuvudtaget


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deliverans:

Haha, vad yrar du om? One upp, ad hominem, du verkar vara snurrig idag.
Besvara vilka frågor? Jag struntar i vem som är vem. Du är en avatar, ett nick, precis som jag. Det spelar liksom ingen roll för mig.
Ha ha... Karaktär på internet ibland alltså. Skulle kunna ge ut en bok.

... va?

Eller som bonden i Napoleon Dynamite uttryckte det;

Avstängd

Kan tyvärr inte säga att något lockar direkt. Fc5 blir ett givet köp pga att man följt serien sedan 1, men inte något köp nu utan framöver på någon steamrea elns.

Men ingen förlust, man har ju ca 10 års backlog ändå sååå....

Medlem
Skrivet av Sisyr:

"Efter alla år av uppföljare på datorspel, trodde du att FC5 skulle bli ett pusselspel?"
"Det fungerar så här om du inte förstått det:"
"Eller tror du att Far Cry-serien är unik när det gäller uppföljare baserade på samma spelide?"

Tre citat som alla går ut på att dumförklara motparten med irrelevanta kommentarer om vederbörande istället för hålla sig till vare sig sakfråga eller fakta.

Behöver man en "motståndare" som "dumförklarar" en när man skriver en enradskommentar som :

" T trodde spelet skulle heta far cry 3 version 3" ?

Trodde i min enfald att den kommentaren mer eller mindre dumförklarade sin skapare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Camlin:

Behöver man en "motståndare" som "dumförklarar" en när man skriver en enradskommentar som :

" T trodde spelet skulle heta far cry 3 version 3" ?

Trodde i min enfald att den kommentaren mer eller mindre dumförklarade sin skapare.

Nä, det "behöver" man väl aldrig? Rimligen bör man ha all rätt att kritisera eller rosa vilket spel som helst på ett spelforum utan att bli dumförklarad av någon annan.

Inaktiv

@Sisyr: Jag förstår hur du menar men jag håller fortfarande inte med då jag tycker man ska vara försiktig med att tolka skriven text för mycket. Visst, det är subjektivt men enligt mig så är den delen du hänvisar till för "neutral".

Avstängd

@Sisyr:
Antog att det blev för svårt att hänga med. Brukar vara det när jag fintar och överlistar

12
Skriv svar