Fortnites battle royale-läge tog två månader att utveckla - drog in 1 miljard kr i februari

Robot
Fortnites battle royale-läge tog två månader att utveckla - drog in 1 miljard kr i februari

En så kallad bra investering.

#epic, #fortnite, #superdata


Medlem

Ja ärligt sagt kan det ju inte varit svårt att lägga till en flygande buss och en ring som minskar

Medlem

@legendofkarl: indeed!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Lol

@legendofkarl: gör de bättre själv då?.. Precis xD (sarkasm)

Medlem

"... i februari ..." O_O

Gen
Medlem

Jasså är det därför UT är totalt bortglömt?

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

@legendofkarl: gör de bättre själv då?.. Precis xD (sarkasm)

Det är ingen rocket-science bakom det game-modet.
Varför skulle man göra det bättre själv? Det är ett helt företag som ligger bakom det spelet. Sedan finns det tillräckligt med battle-royale spel redan. Fattar inte hur folk inte är mätta på den typen av spel, otroligt uttjatat koncept.

Geeks Gaming

@Gen: Inte samma team som jobbar på de... men ja det är tråkigt. Man kan ju hoppas på att nu när Fortnite är så stort att dom börjar utveckla UT mer och gör mer reklam åt de... För de är ju också ett gratis spel.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av ebackman2:

Det är ingen rocket-science bakom det game-modet.
Varför skulle man göra det bättre själv? Det är ett helt företag som ligger bakom det spelet. Sedan finns det tillräckligt med battle-royale spel redan. Fattar inte hur folk inte är mätta på den typen av spel, otroligt uttjatat koncept.

Än så länge H1Z1, PUBG, Fortnite och..?

Skulle inte säga att det är en mättad genre. Svår att ta sig in i med tanke på hur pass stora åtminstone två av spelen ovan är, men det kommer nog dyka upp många fler Battle Royale-spel de kommande två åren.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Det är ingen rocket-science bakom det game-modet.
Varför skulle man göra det bättre själv? Det är ett helt företag som ligger bakom det spelet. Sedan finns det tillräckligt med battle-royale spel redan. Fattar inte hur folk inte är mätta på den typen av spel, otroligt uttjatat koncept.

Det är ju det som det INTE är. Det är ju förhållandevis nytt koncept med BR om man ser på det stora hela. Sedan är ju Fortnite bra mkt mer intressant eftersom du har byggandet i det. Spänningen i BR är större än i CTF, DM eller whatever. Därav populariteten.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Än så länge H1Z1, PUBG, Fortnite och..?

Skulle inte säga att det är en mättad genre. Svår att ta sig in i med tanke på hur pass stora åtminstone två av spelen ovan är, men det kommer nog dyka upp många fler Battle Royale-spel de kommande två åren.

Det gamla early access "The culling", dying light, paladins kommer väl snart, sedan hade väl t.om call of duty pratat om något liknande? (kan mycket väl ha fel här).

Personligen anser jag att de tre du nämnde är mer än tillräckligt, men jag förstår att spelbolagen blir blöta i brallan när de ser hur mycket pengar man kan dra in på ett så förhållandevis lätt koncept.

Sedan att det är mättat är väl snarare en personlig åsikt från min sida, då jag redan hunnit tröttna på det både en och två gånger.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Det gamla early access "The culling", dying light, paladins kommer väl snart, sedan hade väl t.om call of duty pratat om något liknande? (kan mycket väl ha fel här).

Personligen anser jag att de tre du nämnde är mer än tillräckligt, men jag förstår att spelbolagen blir blöta i brallan när de ser hur mycket pengar man kan dra in på ett så förhållandevis lätt koncept.

Sedan att det är mättat är väl snarare en personlig åsikt från min sida, då jag redan hunnit tröttna på det både en och två gånger.

Men guud vilket negvirus du är........

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Men guud vilket negvirus du är........

haha. Någon som andas "battle royale" och tar detta väldigt personligt ser jag.

Medlem

Förvånar inte att det bara tog två månader... det mesta av förarbetet gjordes ju i PUBG. ;P

Medlem

Vad jag har förstått så försökte Tencent köp rättigheter till PUBG. Undra hur mycket de tryckte på för att göra Fortnite till BR.

Skrivet av Fletchett:

Förvånar inte att det bara tog två månader... det mesta av förarbetet gjordes ju i PUBG. ;P

Det tog längre tid än så ... egentligen:

"Fortnite är ett CO-OP överlevnadsspel som utvecklats av Epic Games och People Can Fly. Spelet släpptes som en köpt early access för Microsoft Windows, macOS, Playstation 4, Xbox One den 25 juli 2017. En fullt gratis upplevelse skall komma under 2018. Fortnite har varit under utveckling i över sex år. Fortnite nämndes först 2011 om att Epic Games hade idéer på ett spel ..."

Källa: Wikipedia


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Fast Fortinte: Save the world och Fortnite: Battle royal är två olika saker.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

haha. Någon som andas "battle royale" och tar detta väldigt personligt ser jag.

Du gör ett antagande nu. Jag gjorde dock ett konstaterande!

Medlem

@ebackman2: Jag kör inte Battle Royale, finner det inte roligt men kan ändå säga att du är oerhört negativ.
Sedan kan det även påpekas att Battle Royale genren är ganska ny, du listade spel som "skulle släppas" eller som "Har meddelat att de jobbar på det" vilket betyder att de ej har släppts och hur kan de då påverka mättnaden?

Medlem

@MrPeters: Att det är "uttjatat eller mättat" är en subjektiv åsikt. Negativ, visst.

Sedan att den stora massan inte tycker det är väl en annan sak. Då spelet tjänar rekordsummor och har löjligt mycket spelare. Jag förstår varför alla vill hoppa på tåget och ha en del av den kakan. Spelindustrin är trots allt vinstdrivande...

Medlem

Måste spela varje dag! Så att jag kan levla upp mej och få "hackan" Eva!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av ebackman2:

@MrPeters: Att det är "uttjatat eller mättat" är en subjektiv åsikt. Negativ, visst.

Sedan att den stora massan inte tycker det är väl en annan sak. Då spelet tjänar rekordsummor och har löjligt mycket spelare. Jag förstår varför alla vill hoppa på tåget och ha en del av den kakan. Spelindustrin är trots allt vinstdrivande...

Jag förstår vad du menar, men objektivt (läskigt ord) sett är Battle Royale-genren tämligen smal jämfört med andra typer av spel. Zombievågen för ett par år sedan, loot-spel etc.

Att du tycker att tre spel är mer än tillräckligt är så klart en berättigad åsikt dock.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Niethrel:

Det är ju det som det INTE är. Det är ju förhållandevis nytt koncept med BR om man ser på det stora hela. Sedan är ju Fortnite bra mkt mer intressant eftersom du har byggandet i det. Spänningen i BR är större än i CTF, DM eller whatever. Därav populariteten.

Huruvida byggandet gör spelet intressant eller inte är ju helt och hållet en smakfråga.

MEG
Medlem

Grattis till Epic, de har levererat någonting som spelarna vill ha


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Huruvida byggandet gör spelet intressant eller inte är ju helt och hållet en smakfråga.

Absolut. Det gör ju att spelet sticker ut ifrån mängden dessutom.

Gen
Medlem

@Jinxswe: Med UT tänkte jag på vad som stod i artikeln dvs:

Citat:

Mycket av grundarbetet i Fortnite var ju såklart färdigt då spelet varit under utveckling sedan 2011 och man tog hjälp av gänget som egentligen arbetade med Unreal Tournament.

1
Skriv svar