Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

@whoo: snacka om att överanalysera förresten va har bio kopplingen till spel att göra?

Bio-koppling är följande:
Kostnad för underhållning.

Det är ”accepterat” att betala 150-250:- för en film på bio, det ger på sin höjd 2-3 timmar underhållning. Sen var det slut för dom pengarna.

Därför tycker jag att även om ett spel kostar 600:-, och man ”bara” får ut 6 timmar, så är det ok. 100:- / timme underhållning.

Det som har blivit sjukt är att ”folk” står och grinar över att dom förväntar sig att en fullpris-titel ska ge hundratals timmar av värde i multiplayer / omspelning.

Jämför med vad du vill, inträde på en nöjespark, äventyrsbad, etc.

Mao:
Om detta spel ger mig 6 timmar underhållning för 250:- som jag även delar med min sambo är det ju fantastiskt bra! 12 timmar för 250 är ju drygt 20:- / timme.
Lägg därtill att man sen kan sälja det vidare eller låna/ ge bort till en vän, så har man önnu mer värde.

Helt enkelt, tv-spel skulle jag nog kalla bland dom mest prisvärda nöjen/hobbys som finns idag.

Medlem
Skrivet av whoo:

Bio-koppling är följande:
Kostnad för underhållning.

Det är ”accepterat” att betala 150-250:- för en film på bio, det ger på sin höjd 2-3 timmar underhållning. Sen var det slut för dom pengarna.

Därför tycker jag att även om ett spel kostar 600:-, och man ”bara” får ut 6 timmar, så är det ok. 100:- / timme underhållning.

Det som har blivit sjukt är att ”folk” står och grinar över att dom förväntar sig att en fullpris-titel ska ge hundratals timmar av värde i multiplayer / omspelning.

Jämför med vad du vill, inträde på en nöjespark, äventyrsbad, etc.

Mao:
Om detta spel ger mig 6 timmar underhållning för 250:- som jag även delar med min sambo är det ju fantastiskt bra! 12 timmar för 250 är ju drygt 20:- / timme.
Lägg därtill att man sen kan sälja det vidare eller låna/ ge bort till en vän, så har man önnu mer värde.

Helt enkelt, tv-spel skulle jag nog kalla bland dom mest prisvärda nöjen/hobbys som finns idag.

Jag tror det är svårt att jämföra olika typer av underhållning. Det går att få ut hundratals, till och med tusentals timmar av underhållning nästan gratis. Jag tycker din jämförelse mellan Bio och Spel faller platt till marken gällande krona/timme underhållning.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Suttit ikväll och spelat hemma hos en polare som hade familjefritt. Spelet är verkligen skapat med oss i åtanke. Vi är båda föräldrar och får då ganska så stor anknytning till karaktärerna, vi båda älskar spel och framför allt Coop.
Tycker storyn so far är fantastisk. underbara dialoger och bra skådespeleri. Fantastiska vyer och split screenen är ju så grymt bra gjord.
folk klagar på att dialogerna går över varandra... Men spela tillsammans då! Man väntar när en pratar för man vill ju ha den dialogen också!
Har väl nån timma kvar på spelet men detta är faan en av de bästa spelupplevelserna jag haft.
Solklar femma i min bok.

Ja folk verkar gnälla över detta. Tror de missat poängen. Meningen är ju man ska fokusera på sin karaktär man spelar med och inte sitta och snegla så mycket på den andras spelruta. Och sedan kan man byta karaktärer och köra ett varv till så får man ta del av denna personens reaktioner och kommentarer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och vad baserar du det på? Vad recensenten tycker? I så fall:

Trist att dina val baserat på vad andra tycker om något. Ibland måste man helt enkelt testa själv för att bilda sig en egen uppfattning.

Jag och min polare hade iaf kanonkul med A Way Out hela vägen till slutet och kommer absolut spela om det med en annan polare.

Alla har inte oändligt med tid så man får prioritera vilka spel man vill spela. I hans fall verkade inte detta vara värt besväret, vilket är helt OK.

Jag har inte spelat det men det ser ut som Army of Two fast med mindre våld och blandat med Tale of two sons.

Medlem

Blev nog en 2a för min del. Rätt trist/förutsägbar story, spelelementen var såpass triviala att det nästan lika gärna hade kunnat vara en cutscene istället, rätt buggigt då kompisen krashade 6ggr på genomspelningen samt att ombindning av WADS till inte bet för andra moment som skulle använda movement keys.

Gillade dock konceptet med split-screen, det var en rolig gimmick - men det blev tyvärr inte så mycket än just det.

Viss besvikelse från min sida, var dock glad över att det bara var 6 timmar.

Med några öl och sofflir så kan det väl vara ett halvdant tidsfördriv nån kväll iaf.

Avstängd

Unik upplevelse. Helt ny genre. Briljant mästerverk av Fares. 9/10,äntligen lite bra regisserade scener!

123
Skriv svar