Fem år senare - vad tycker du om Bioshock Infinite?

FM-guru
F.d. Sisyr

Fortfarande inte spelat det... Funderat på att köpa det på diverse reor, men än har det inte blivit av.

Medlem

Argh, nu fick ni mig att köpa det igen.... Blev så sugen på att spela igen, och jag spelade aldrig DLC.

75% rea på Steam just nu för intresserade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Överlag gillade jag det, visst det finns delar som man tycker borde varit mera djupdykande som till exempel Elisabeths "ripples" eller vad man ska kalla dem. Men storyn, miljön och spelmekaniken är alla bra i grunden. Spelet saknar dock den där djupdykningen inom alla områden och känns som de ofta snuddar vid vad som det kunnat vara, men trots det når det tillfredställande nivåer enligt mig.

Det som imponerar mest är Columbia, estetiken, sättet att måla upp och visa samhällsklyftor och tempoväxlingarna överlag. Inget spel som jag spelat tidigare har lyckats förmedla den vidriga rasism som är tydligt baserad på apartheid som löpte i USA, det är imponerade hur dolt och diskret men ändå rakt i ansiktet dom förmedlar den.

Det enda som sagt jag saknar i spelet är djupdykningen, Vox Populi hade jag gärna sett en större del av i spelet.

Jag gillade det och jag tycker det fått lite oförskämt mycket kritik när man tar spelet för vad det ÄR istället för vad det KUNNAT och BORDE varit. Rekommenderas.


signatur

Nämen!

Medlem

Älskar det. Var faktiskt det första Bioshock jag spelade. Testade det första och andra spelet strax efter att jag hade spelat igenom Infinite 3 gånger. En bra spelserie i mina ögon. Men Infinite är väldigt speciellt, förstår kritiken till det. Men det är inte första gången vi ser det hända. Kolla bara på Ubisoft och många andra spelutgivare/utvecklare...

Medlem

Om Bioshock var en nedvattnad kopia av System Shock 2, så kändes väl Bioshock Infinite som en nedvattnad kopia av Bioshock. Med det sagt är väl Bioshock ändå bland det bästa fps spel som gjorts senste 10 åren och Bioshock Infinite trots sina problem hör väl till de bättre spelen som gjorts senaste 5 åren.

Dvs, Bioshock Infinite, en nedvattnad uppföljare, på något som i sin tur var en ytlig kopia, utav av en annan uppföljare, hör till bland det bättre som gjorts de senaste åren.

yep, jora så att ehm...

Medlem

Spelade aldrig klart spelet, jag tröttnade, det kändes inte kul att spela.

Medlem

Köpte det runt release men tappade intresset innan jag startade det, känns inte som att 5 år gått sedan dess.. Kanske dags att dra igång en genomspelning.

Medlem

Bioshockserien ligger mig riktigt varmt om hjärtat och jag är väl en av få som tyckte mycket bra om tvåan. Därför var nog förväntningarna från mig orealistiskt höga på Infinite som kändes urvattnat och rörigt. Orkade inte köra dess DLC. Infinite är nog egentligen riktigt bra, men i sammanhanget var det en gruvlig besvikelse.

Medlem

Gillade twisten på slutet, men gameplay var rätt uselt. Kommer ihåg att jag var riktigt trött på spelet men pinade mig igenom resten för jag hörde mycket bra om storyn. Bioshock 1 hade mycket mer att erbjuda i karaktärsutveckling/upgrades, infinite var som ett nedskalat bioshock, typ

12
Skriv svar