En fjärdedel av spelåret har passerat – vilka är vinnarna?

Medlem
Skrivet av ompalompa:

@Earthscum: Into the Breach och Subnautica är mina favoriter hittills, och båda dom spelen måste man väl kunna påstå har lyckats bli väldigt unika upplevelser vad det gäller gameplay. Jag kan inte komma på något annat spel som påminner särskilt mycket om något av dem i alla fall.

Gillar inte survival-crafting spel eller Rouge-lite. Tyvärr har jag inte funnit något än jag tyckt vart intressant. Enda spel jag ser fram emot är Detroit - Become Human.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance!

Medlem

Känner en stark hatkärlek till Celeste. Många år sen jag blev så frustrerad av ett spel. Värst av allt var när barnen var där och bytte spel när tragglat mig igenom en halv bossfight... Grät inombords... Mycket jävligt spel. Precis som plattformare ska vara med andra ord. 4/5

Avstängd
Skrivet av ompalompa:

@Earthscum: Into the Breach och Subnautica är mina favoriter hittills, och båda dom spelen måste man väl kunna påstå har lyckats bli väldigt unika upplevelser vad det gäller gameplay. Jag kan inte komma på något annat spel som påminner särskilt mycket om något av dem i alla fall.

Sen behöver ju inte spel vara unika för att vara bra. Det är bara dumheter att inte spela spel av den anledningen, då spel precis som musik bygger på inspiration från det som redan gjorts.
Det låter mest som att man försöker vara nån slags spel-hipster om man "bara är intresserad av unika spel".

12
Skriv svar