Twitch/Prixm - Starcraft 2? Från nolla till... mindre nolla?

Medlem
Twitch/Prixm - Starcraft 2? Från nolla till... mindre nolla?

Hej! Tänkte starta ett litet eget projekt då jag har gått upp 30kg dom senaste 3 åren och har blivit missnöjd mer och mer med mig själv med åren på grund av detta såklart. Därför tar jag tag i det med den bästa idén jag kunde komma på, jag menar, streama, spela Fortnite och träning på en och samma gång, vad kan gå fel?

Jag kommer alltså att göra armhävningar för varje gång jag förlorar i Fortnite, jag kommer även att göra armhävningar för varje gång jag får en donation, beroende på summa hur många armhävningar jag ska göra, och så vidare!

Har redan börjat med att äta nyttigt och skippa sockret så att detta är bara den andra delen av det, jag som är för lat för att egentligen röra på mig, gymma etc kommer göra all träning framför streamen! Jag vill se och jag hoppas andra vill se om det går att vara en meganörd som spelar många timmar varje dag och aldrig rör sig faktiskt kan bli starkare med simpel träning och bättre kost hemifrån! Svaret är såklart ja, men experimentet är hur lång tid kommer det att ta? Kommer jag att klara av det? Mycket saker som kan hända på vägen om man säger så!

Om ni tycker att det verkar intressant och kanske vill göra samma sak? Få lite inspiration (GE MIG INSPIRATION OCH MOTIVATION SNARARE HAHA) så är ni välkomna in på streamen.

www.twitch.com/prixm

Skägg.
10 Chambers

Som av en händelse fick vi precis stöd för att bädda in Twitch-clips via video-taggen. Släng in ett du är extra nöjd med.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som av en händelse fick vi precis stöd för att bädda in Twitch-clips via video-taggen. Släng in ett du är extra nöjd med.

Haha, jag har ingen jag är extra nöjd med men en vän sa precis att det behövdes ett intro så jag gjorde ett när jag starta streamen idag som jag kan slänga in.

Kan vara svårt att jag är en 28-årig man. Men jag har ofta tråkigt, så jag försöker att inte ha tråkigt.

Medlem

Går nu live! Servern kom upp fortare än väntat.
Får se vad dagen ger idag! Många wins hoppas jag ;)!

Medlem

Vi fortsätter idag, 10 wins igår varav 3 solo på raken och 3 duo på raken!
Hoppas att fortsätta denna dag. Blir en lång stream idag då det är fredag och jag inte har några planer och flickvännen är och hälsar på morföräldrar!

Kommer spela solo i 4-5 timmar minst sen lär jag ta en paus för att äta och återupptar med en svensk stream ikväll mest troligt!

Hoppas ni vill titta, och glöm inte att followa!

Medlem
Skrivet av Prixm:

återupptar med en svensk stream ikväll mest troligt!

Är det inte bättre att köra på engelska då vi svenskar kan engelska och du har möjlighet till fler tittare?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958:

Jag pratar alltid engelska på dagarna när jag spelar. Fredag-Söndag är "offdagar" för mig där jag streamar för hur jag känner med obestämda timmar från och med måndag då jag tänker testa med schemalagt då jag är arbetslös för stunden. Då kommer jag mest troligt att prata svenska när jag streamar på offdagar för att spela med vänner. Men har flertalet vänner som går med på att prata engelska om dom spelar med mig i utbyte mot carry haha :). Jag och min duopartner pratar alltid engelska oavsett.

Måndag-torsdag är alltid engelska.

Medlem

Av ren kuriosa, hur många tittare och följare behövs för att kunna "försörja sig" på mediet?

Medlem

Det beror verkligen på. Jag har en kompis som har en stream med 23k followers och han spelar World of Warcraft (gold farm stream) och han har som max kanske 200 tittare, average typ 50-100. Vissa månader får han ihop så han kan betala hyra och räkningar, vissa andra får han inte ihop mycket alls. Är nog inte förrän man får runt 100k followers som man faktiskt kan livnära sig på Twitch till 100%.

Med andra ord är det låååångt ifrån, folk har streamat varje dag 6-12 timmar om dagen i flera år innan dom ens kunnat livnära sig på detta. Min kompis har streamat i säkert 5 år, dock inte varje dag men väldigt mycket och har bara 23k, men han har en väldigt nische-typ av stream också.

I övrigt går jag live nu för att dra en liten late night svensk stream med några vänner, kika gärna in!

Medlem
Medlem

Live nu med den engelska solo-streamen, blir nog lite duos senare med min duopartner när han kommer hem från jobbet.

Kom gärna in och ta en titt
https://www.twitch.tv/prixm/

Låter helt sjuk när jag garvar efter men ignorera det, haha.

Medlem

Går nu live med första dagen av from fat to fit streamen! Alltså armhävningar vid losses, donations med mera!

Igår var en riktigt bra dag med 50% winratio i solo (8 solo wins) så får vi se om det blir lika bra idag eller om jag får göra armhävningar tills jag inte kan röra överkropp.

Medlem

@Prixm

Roligt initiativ! Verkar intressant. Slängde iväg en follow.

/m

Medlem
Skrivet av m1cke:

@Prixm

Roligt initiativ! Verkar intressant. Slängde iväg en follow.

/m

Tack för follow!

Går live nu med samma koncept som igår, och även en giveaway vid 200 followers!
Ta gärna en titt!

Medlem

Hur många armhävningar har det blivit?

Medlem
Skrivet av sp0de:

Hur många armhävningar har det blivit?

Det blir inte så jättemånga då jag har haft lyckan att vinna ganska mycket haha.
Men idag går det riktigt dåligt och ingen vinst alls hittills så då blir det väl en 10-20 armhävningar i timmen beroende på hur långa gamesen blir.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Tack för follow!

Går live nu med samma koncept som igår, och även en giveaway vid 200 followers!
Ta gärna en titt!

Tittade en stund igår. Snygg och underhållande stream. Keep it up!

Medlem

@m1cke:

Tack så hemskt mycket. Positiv feedback är alltid kul :).

Går nu live efter att ha väntat hela dagen på att få komma in.
Så det blir en väldigt chillstream med irl-vänner och på svenska. Hoppas ni vill ta en titt! Mår inte superbra, påväg att bli sjuk så blir väldigt lugnt haha.

Medlem

Blir en tidig stream idag, då det är fredag och jag har planer och behöver stänga ner runt 14 tiden kanske. Så ska försöka streama lite förmiddagsstream, hoppas ni vill kika lite där på era jobb, ni lär ju ha flera monitors ;).

www.twitch.com/prixm

Ingen from fat to fit stream idag, fredagar är offdag

Medlem

https://www.twitch.tv/prixm

Går nu live efter att ha varit på paus sen i fredags. Solos till att börja med, lär hoppa in i duos om en stund, hoppas ni vill titta!

Börjar med 20 armhävningar som jag är skyldig en vän som donerade pengar, haha.

Medlem

ÄNTLIGEN HAR VI FÅTT EN SUBKNAPP! Tack till alla som tittat och followat!!!!

Minus 1.9kg första veckan också, är superglad! SÅ NU FORTSÄTTER VI!

Skulle egentligen sätta igång streamen kl 15 idag men blev tidigare så vi tar det lite lugnt med att testa ett nytt spel, Blade and Soul som jag inte spelat på något år nu, men ville testa igen med den nya klassen, lär inte bli många timmar med det, säkert en timme för att hoppa över till Fortnite och sätta igång med den riktiga streamen.

www.twitch.com/prixm

Medlem

https://www.twitch.tv/prixm/

Live nu! Solos/duos hela dagen lång!
350+ wins, Top 1% KD world.
Satsar på att bli top 10 Sverige, (top 200 atm men precis börjat lira solo så har lite av en grind kvar).

Kom in och titta vänner!

Medlem

https://www.twitch.tv/prixm/

Går nu live fram till kl 19 då det är fotboll ikväll!
Kom in och titta, igår hade vi en riktigt bra dag med 5 solo wins på raken

Medlem

Kommer att gå live om ca en timme eller så för folk som är intresserade. Mår inte riktigt hundra idag men blir lir ändå!

Vill ni se lite roliga plays har jag även skaffat en youtube kanal där jag kommer att lägga in games och små klipp jag tycker ska in där!
Hoppas ni vill ta en titt!

https://www.youtube.com/watch?v=kVTEj_zIf9o&t

Går live på www.twitch.com/prixm om en liten stund!

Hoppas ni haft en fin helg

Medlem

Går nu live efter att ha haft en väldigt lång helg med lite väl lite streaming, men tillbaka till vanliga schemat måndag-torsdag!

Live fram till minst kl 19!

https://www.twitch.tv/prixm

360+ wins, 25% winratio, Top 0.5% KD
Lets gooo!

Medlem

Går nu live, kommer att börja med Assassins Creed: Origins då Fortnite är nere för maintenance. Men återgår till Fortnite så fort det kommer upp.

Hoppas ni vill ta en titt. Började precis playthrough, ca 1½ timme in!

Medlem
Medlem

https://www.twitch.tv/prixm/

350+ wins | 25% winratio | Top 1% KD | 4900+ TRN |
Idag satsar vi på att bli top 10 Sverige, inte långt nu!

Medlem

25% winratio (top 0.6% world), top 0.4% KD world, Top 0.6% kills per match! Vi satsar på #20 Sverige idag (4924 TRN atm)!

NU KÖR VI BOYS!
www.twitch.tv/prixm
www.twitch.tv/prixm
www.twitch.tv/prixm

OBS: ENGELSKTALANDE STREAM.

Medlem

Går vi live idag igen då! Fram till kl 15, sen tar vi två timmar paus för att kolla på fotboll, sen kommer jag tillbaka runt 17-18 tiden för att fortsätta resten av kvällen! Kom in och ta en titt mina vänner

www.twitch.tv/prixm

12
Skriv svar