Sugen på Witcher 3 igen? Testa med ett helt nytt gränssnitt och UI

Robot
Sugen på Witcher 3 igen? Testa med ett helt nytt gränssnitt och UI

Mod återskapar looken och känslan från det mytomspunna E3 2014-demot.


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

För mig som ska spela det för första gången framöver. Är det objektivt bättre med moddet?Eller är det bara kuriosa för den som följt spelet sen E3 2014, så jag kan lika gärna ha kvar looken som spelet hade när det släpptes?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Känns inte så aktuellt att spela sidequest simulator ännu en gång


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Grukk: Spela default, stör du dig på det konsolanpassade UI:et så ge mod en chans. För mig var det nog värsta turnoffen i det spelet.. även om jag kör med 360 kontroll till datorn. Men man vill ju veta hur den tänka spelupplevelsen är först, no?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@ayawkz: Tackar! Då vet jag! Mycket tydligt och bra svar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Grukk:

Jag spelade igenom det första gången i höstas. Hade inga problem med Vanilla UI och jag är gammal PC-räv. Men smaken är väl som baken.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Får ångest så fort Witcher 3 nämns, så mycket annat ivägen att jag inte hunnit lira det! Nu är jag precis klar med FC5 så det kanske är dags att damma av det! Tyvärr äger jag game of the year edition på fel format, lirar hellre på PC men äger det på PS4


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har knappt hunnit 25% in i spelet och ändå har man suttit mer än 50 timmar. Vill också påpeka att sparfilerna fortfarande blir korrupta eller vägrar hittas av spelet. Detta är oerhört frustrerande. Sist jag startade upp spelet var igår och då visade det sig att mina senaste sparningar (ja, jag sparade på två olika slots) inte fanns kvar. Där försvann 1 till 2 timmars investerad speltid....

Detta är ju game of the year edition och ändå återstår dessa problem?!

@b0ne
Byt in det hos gamestop eller annan butik?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

@b0ne
Byt in det hos gamestop eller annan butik?

Fick tag på det på en PSN-rea tyvärr :/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

@magma: Kan tipsa om GameSaveManager för att göra backup på dina sparfiler så du minskar risken med korrupta sparfiler. Ett grymt otrevligt problem, som tyvärr en hel del spel dras med


signatur

Nämen!

Pansarknekt

Gillar vanilla UI:t men det tog ett tag innan jag greppa det. Man måste komma in i en särskild rytm innan allt sitter.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

@Struggle:

Tackar för tipset!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@b0ne:
Ok


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@magma: jag har runt 130 timmar i witcher 3 och aldrig upplevt korrupta sparfiler. Är detta vanligt?

Medlem

@Instant:

Jag vet inte hur vanligt det är. Men gör backup nu på allt jag sparar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar