Se nytt gameplay från XIII-doftande coop-skjutaren Rico
Det de visar demonstrerar alla nackdelar med slumpgenerering. Ett antal mer eller mindre identiska rum med korkade AI-motståndare som står och väntar på dig, alla rum utplacerade i en korridorstruktur med stängda dörrar mellan.
Han som intervjuar känns däremot jäkligt lättimponerad ibland.
XIII va fantastiskt. de verkligen använde serietidning som ett genomgående koncept och en grymt bra story. Blev en riktigt bra miniserie av spelet som jag får rekommendera.
Har alltid varit ett stort fan av cel shading. Spel som XII, Borderlands, Cel Damage, Silverfall och Valkyria Chronicles tillhör mina absoulta favoriter så jag tänkte bara tipsa lite om dem när jag ändå skriver.
Detta spelet ser lite tråkigt ut, men det hänger ju på hur tidigt i utvecklingen de är. Som koncept kan det vara hur bra som helst, men rummen måste bli större och AIn måste bli smartare med sina positioner m.m.
Spelet har potential men de måste ut med beta testande så att spelare kan ge sina tips och åsikter.
well well, den som lever får se.