Red Dead Redemption i 4K: "Ser sensationellt ut"

Robot
Red Dead Redemption i 4K: "Ser sensationellt ut"
Medlem

Microsoft satsning på förra generationens titlar börjar bli ett starkt argument för Xbone, om inget nytt presenteras på E3 kan det nog bli ett köp ändå.

Medlem

RDR är det bästa spelet jag spelat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Redaktör

@StrongBad: är beredd att hålla med, ren och skär spelmagi.


signatur
Medlem

Sensationellt?

Platt grafik med hyfsade texturer och ett "dead eye" syndrom är väl knappast en sensation?

Visst är jag glad över en gratis uppdatering - mycket välkommet - men det är knappast mer sensationellt än ett HDpack till Doom.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Sensationellt?

Platt grafik med hyfsade texturer och ett "dead eye" syndrom är väl knappast en sensation?

Visst är jag glad över en gratis uppdatering - mycket välkommet - men det är knappast mer sensationellt än ett HDpack till Doom.

Mm, de överdriver lite väl om denna uppdatering.

Medlem

"Dessvärre ligger frameraten kvar på låga 30 bilder per sekund som bäst, men X-versionen är den som minst av alla dippar under det."

Hur orkar folk spela såhär? Jag krigade mig igenom A Way Out för att det var couch co-op. Men jag mådde illa av det. Min kompis som aldrig spelar konsol frågade om det var något fel på mitt PS4 eller om det är såhär att spela på konsol. 30 fps är inte bra för hälsan...

EDIT:

Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan ställa in så inte behöver sikta sikta man håller inne någon knapp så siktar gubben automatiskt på fienden närmast siktet.

Ännu en grej jag inte förstår med konsol. Är aimbot kul? Spelade Red Dead Redemption på PS3 och det är ett fantastiskt spel. Men HELA shooting-aspekten av spelet blir så lidande av siktet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Varför släpptes det aldrig på PC? Shooters på console har inte varit något för mig, är för dålig.

Medlem

@shelter: problem under utecklingen läste jag eller nått med koden.
Skulle nog ha släppts till pc om det inte strulade.

Sen är inte red dead redemption en shooter i sin rätta bemärkelse men skuter gör man ju rätt ofta endå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av shelter:

Varför släpptes det aldrig på PC? Shooters på console har inte varit något för mig, är för dålig.

Man kan ställa in så inte behöver sikta sikta man håller inne någon knapp så siktar gubben automatiskt på fienden närmast siktet.

Medlem

Lätt ett av tidernas bästa spel

NuZ
Testpilot

@kebbe: Ja jag är sjukt nöjd med Xbox som komplement till Windows datorn. Kostar ju inte ofantligt heller och play anyware titlarna är rätt bra också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Azureye: Jag spelade spelet för miljön och storyn så att de gjorde skjutandet enkelt gjorde det bara bättre för mig. Inget jag skulle uppskatta i ett online spel däremot.

Ambassadör
Xbox

Det är riktigt trevligt kan meddelas efter att ha kört igång det igen!

Det är väldigt gott att som Xbox-spelare ha tillgång till allt mer av sitt spelbibliotek på sin senaste konsol, men också helt gratis i upphottade versioner. Egentligen är det ju så det ska vara, tänk om man förlorade halva sitt steambibliotek varje gång man uppgraderade datorn. Men men, "...no one wants to play old games..."


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Hur beter sig dessa 360 spel där de höjt upplösningen om man kopplar in en One x till en full HD tv? Får jag spelen renderade i 1920x1080 eller blir det som på vanliga One att det visas som det var på 360?

Är lite sugen på en x för att kunna köra de gamla spelen i bättre upplösning men har bara en full HD tv som jag inte vill ersätta än på ett tag.

Ambassadör
Xbox

@jOnÄTÄn: Det blir mycket bättre än original! X gör sitt och sen skalar ner det till din 1080 TV. Det ser mycket snyggare ut, och alla de andra fördelarna finns där.


signatur

Jump in.

Medlem

@Azureye: Körde free-aim genom hela x') på ps3

Medlem

@Mortaigne: ok tack då får jag hålla utkik efter bra erbjudanden mot hösten.

Inaktiv

Detta spelet är ett av de bästa som gjorts. Har inte hunnit testa det än på X. Får bli imorgon.
Kommer ihåg hur crappy det var på mik PS3 mot min 360 på den tiden (draw distance bland annat) o vad man tyckte det var bra.

Snacka om att camp sånt har missat mycket (o fortsätter då de tydligen inte har bakåtkompabikitet alls mot ps3 på ps4, o inget verkar planerat heller...).

Medlem

<-- fler titlar som blivit fixade.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@shelter: problem under utecklingen läste jag eller nått med koden.
Skulle nog ha släppts till pc om det inte strulade.

Sen är inte red dead redemption en shooter i sin rätta bemärkelse men skuter gör man ju rätt ofta endå

Mjo, koden verkar ha varit en katastrof.

1
Skriv svar