UFC-fighters avråds delta i EA:s MMA-spel?

Robot
Medlem
UFC-fighters avråds delta i EA:s MMA-spel?

Serious business!

Medlem
Medlem

Skulle inte förvåna mig om detta var sant med tanke på hur Dana Wihite har behandlat konkurrenter tidigare

Medlem

om det är sant, så har dom snart en lawsuit på sig från EA gällande konkurrens och lagarna kring det.

Medlem

Då kommer ju inte MMA spelet bli särskilt bra

Medlem

lite väl extrema åtgärder.. fan är det så allvarligt?

Medlem

Hade inte kunnat bli bättre än UFC spelet i varje fall, varför bry sig?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Dana White e sjuk i huvvet. Han kommer definitivt köra den här sporten i backen om han fortsätter så här. Snart är den precis som låtsas brottning där bara dom som Mr White tycker om tillåts vinna matcher eller överhuvudtaget delta. Hela grejjen med sport är ju att alla ska vara välkomna. Här skulle jag kunna fortsätta spy galla över Dana White hur länge som helst men det ska jag bespara er. Men han e sjuk i huvvet, en äcklig person. Och det gör mig ont för jag älskar verkligen sporten och jag har följt den sedan Prides storhetsdagar då UFC var en skitförening i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

Dana White e sjuk i huvvet. Han kommer definitivt köra den här sporten i backen om han fortsätter så här. Snart är den precis som låtsas brottning där bara dom som Mr White tycker om tillåts vinna matcher eller överhuvudtaget delta. Hela grejjen med sport är ju att alla ska vara välkomna. Här skulle jag kunna fortsätta spy galla över Dana White hur länge som helst men det ska jag bespara er. Men han e sjuk i huvvet, en äcklig person. Och det gör mig ont för jag älskar verkligen sporten och jag har följt den sedan Prides storhetsdagar då UFC var en skitförening i jämförelse.

Tur att UFC inte är den enda organisationen som finns för MMA då.

Medlem

Jag tycker det är lite småmysigt att EA får äta lite grus som dom tvingat alla andra att äta. Sant att White är ett äckel men här tycker jag EA förtjänar varenda grej som händer dem.

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Jag tycker det är lite småmysigt att EA får äta lite grus som dom tvingat alla andra att äta. Sant att White är ett äckel men här tycker jag EA förtjänar varenda grej som händer dem.

Vad har EA gjort då?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Dana White är och har alltid varit en girig och gniden liten rackare.
Han borde ju tacka och ta emot att det görs fler spel som får ut sporten på mainstream-scenen ännu mer och gör en jävla massa reklam.

Lite som anti-pirat-förespråkarna om man ska dra en sån parallell (d.v.s. tänker bara på den omedelbara förlusten och inte det enorma reklamvärdet).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Och exakt varför måste EA ha riktiga spelare bara för att kunna göra ett sånt här spel? Varför inte göra påhittade gubbar?... Mycket enklare, kostar mindre man kan låta spelaren ändra sitt utseende i spelet...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

UFC håller hårt i sina guldgossar
Tycker det är bra dock, dom verkar bli schysst behandlade och får gott om pröjs o alla vill ställa till med show, jag älskar fan UFC...
Det är juh EA som vill casha in på alla områden dom kan men dom gödslar juh med nya IPs hit o dit o dom verkar inte dra in så mycke pengar på nån av dom...o andra sidan så är MMA-fans alltid MMA-fans...kommer det ett bra MMA-spel så tittar i varje fall inte jag bort. Dock UFC 2009 är nog det bästa fighting-spelet jag spelat sedan SF2 och MK ^^

UFC-ligan är dock sjukt populär och det kommer mer och mer, UFC har sin fan-base o dom flesta där klänger nog kring en UFC-produkt än ett spel från EA med folk från andra ligor. Det är dock kul med konkurrens och nytänk.

Inaktiv

Ja, Dana White har ju mononpol över hela MMA. Och det verkar som han inte vill ha några hål i sin skuta... förvånar mig inte ett dugg om detta stämmer.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Vad har EA gjort då?

EA har, sedan de blev en de facto mega-korporation inom spelvärlden, köpt upp spelstudios för att mjölka ur deras IP varenda cent och öre de kunnat. Det finns ett otal spelstudios som fått sina verk förstörda på grund av EA:s efterblivna och otroligt giriga policies. EA har (åtminstone haft), som policy, att påtvinga ändringar (nästan alltid till det sämre) på befintliga, väl fungerade hierarkier inom uppköpta spelstudios för att maximera "mass-consumer appeal" i syftet att kunna sälja så många spel som möjligt oavsett kvalitén.
Detta håller nu på att förändras då spelköpare börjat bli lite smartare. Utöver det så finns det ett otal exempel på hur EA har spenderat en stor del av budgeten på marknadsföring och hype istället för att spendera dem på spelutvecklingen. Lite som att ha Michael Bay som producent till en film fast i spelbranschen. Hjärndött och otroligt fördummat.

Jag skulle kunna ta upp hur de behandlar konsumenter som behöver support, sjuka avtal för att minimera exponering för titlar från konkurrerande bolag hos återförsäljare etc. men jag orkar inte. Du fattar vad jag menar, dock. No?

MFZ
Medlem

ufc har inte fedor iaf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tja.. EA är ju inte störst nuförtiden. Sen kan man ju även tycka att dom borde skriva något sorts avtal, som t.ex EA gjort med NHL m.fl. Dock blir det ju så, att endast ett företag kan producera spel med riktiga namn då, sen får resten köra på några hittepå.

Medlem

Det här tror jag definitivt på. Det är ju precis som när Jon Fitch inte ville skriva på kontrakt på att vara med i UFC-spelet. Han blev ju kickad från UFC tills han skrev på kontraktet. Enligt honom så lades kontraktet fram som ett hot, skriv på eller dra. Typisk UFC. Utnyttjar sin dominanta position som ledande MMA organisation till att hota sina fajters att göra som UFC vill. Fan att Pride köptes upp!

Från Wiki: "Fitch was released from the UFC on the 20 November 2008. The dispute was over his reluctance to sign a lifetime contract to allow his name and likeness to be used in a video game the UFC released with THQ. In the end, Fitch ended up signing a licensing agreement that will allow the UFC to feature him in their UFC Undisputed video game release and returned to the UFC. Fitch's exile from the UFC lasted less than 24 hours."

Inaktiv

angående vad haiko sa, de e fan inte alls bra att UFC "håller hårt" i sina gubbar. White har motverkat en match mellan sina fighters och Fedor hur länge som helst. Alla som överhuvudtaget kan med att kalla sig MMA fans vet att Fedor är kungen, och nu får vi inte chansen att se honom mot dom enligt UFC bästa i världen, bara för att Dana vet att Fedor skulle mosa fjanten Lesnar och UFC skulle se fåniga ut. därav motverkar han hela sportens utveckling och framförallt förnekar han dom SANNA fansen den årets match. Med sanna fans menar jag alltså folk som gillar och tittar på ALL MMA, inte bara UFC.

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

angående vad haiko sa, de e fan inte alls bra att UFC "håller hårt" i sina gubbar. White har motverkat en match mellan sina fighters och Fedor hur länge som helst. Alla som överhuvudtaget kan med att kalla sig MMA fans vet att Fedor är kungen, och nu får vi inte chansen att se honom mot dom enligt UFC bästa i världen, bara för att Dana vet att Fedor skulle mosa fjanten Lesnar och UFC skulle se fåniga ut. därav motverkar han hela sportens utveckling och framförallt förnekar han dom SANNA fansen den årets match. Med sanna fans menar jag alltså folk som gillar och tittar på ALL MMA, inte bara UFC.

Vet ja inte riktigt håller med om att Lesnar skulle vara en fjant och jag tror dessutom inte Fedor skulle mosa honom. Vinna ja absolut finns det en chans där men inte mosa.

Och ja White är en stor jävla bromskloss, men jag är nyfiken på dealen han gjorde med Couture efter deras beef för att få han tillbaka i ringen.

Men dock, leve Pride och ValeTudo!


signatur

Gamer since day one!

1
Skriv svar