Eidos: Det finns ingen plats för mediokra spel

Robot
Eidos: Det finns ingen plats för mediokra spel
Medlem
Eidos: Det finns ingen plats för mediokra spel

Det finns för många ''medelmåttiga'' spel ute just nu. Alla är lika varandra, då menar jag speciellt alla fps spel som bara sprutar ut en efter en och alla är bara halvbra, om ens det!
No more medelmåttiga fps säger jag.

Medlem
Citat:

Att göra ett mindre bra spel och spendera en lägre summa på marknadsföring är ett recept för katastrof.

Så om man gör ett dåligt spel är det nog dags att marknadsföra som en jävla dåre, blev mindre intresserad av Arkham Asylum nu.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Det enda dom gör är ju att hypea mediokra titlar till skyarna, har inte sett något riktigt bra spel som släppts på väldigt länge.

Medlem

Sen när är storsatsning likställt med bra spel?

Medlem
Citat:

Är det möjligt att det släpps för mycket spel just nu, eller kan man aldrig få för mycket av det goda...?

För mycket av mediokra spel kan man få. Det var väl det nyheten handlade om?

Medlem

Som varje år. Mediokra spel/spel med lite PR har svårt att hävda sig runt de större spelen vilket leder till ibland oförtjänt låga försäljningssiffror. Att släppa ett spel på hösten har alltid varit riskfyllt på grund av spelöverflödet, speciellt på senare år.

Medlem

detta är ju skojigt att läsa iom att eidos aldrig kommit över medelmåttan i mina ögon själva

Medlem

När kommer nya Hitman då?

Medlem

Herr Livingstone verkar tro att bara för ett spel har spenderats mycket pengar på så är det ett bra spel, som wrajjt menade.. tycker också att Eidos bara släpper medelmåttiga titlar.

"Stortitlarna lär fortsätta sälja bra men många av de mindre titlarna kommer antagligen göra sina ägare besvikna."

Tycker jag förövrigt låter som att han tror att indietitlar och sådant är just medelmåttiga spel och därför borde man inte satsa på sådana...

Nej Herr Ian Livingstone, du verkar bara tro att stortitlar som är uppföljare nummero #512323 är de enda korten man ska satsa på.

Flakmonkey
Skrivet av Kovski:

Nej Herr Ian Livingstone, du verkar bara tro att stortitlar som är uppföljare nummero #512323 är de enda korten man ska satsa på.

Inte de enda korten, men det är ju garanterat de säkraste och vilket företag vill ta onödiga risker? De har ju trots allt ett ansvar till sina aktieägare att tjäna så mycket pengar som det bara går.

1
Skriv svar