Tre anledningar till att hoppa in i Hearthstone igen

Robot
Tre anledningar till att hoppa in i Hearthstone igen

Om du känner suget kan din bästa tid vara nu, menar Praktikant-Gustav.

#blizzard, #hearthstone, #kortspel


Medlem

Bästa kortspelet i digitalform. Kör Wild enbart förstås.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hunter och Paladin, behöver i princip bara några blåa kort sen är de bara å kötta.

NuZ
Testpilot

Odd paladin är rätt billig för de f2p spelarna. Ja dusten måste öka i spelet. 1/4 av kostnaden är sjukt lågt. Kan tänka mig hälften iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare

Öppnade 85 paket och fick bara 2 legendays, så kännde mig rätt lurad denna expantion...

Medlem
Skrivet av Devan:

Öppnade 85 paket och fick bara 2 legendays, så kännde mig rätt lurad denna expantion...

Kobolds och Witchwood har minst en legendary per 20 packs och ökar gradvis droprate:en ju fler packs du öppnar utan legendary, tvivlar därmed på att du öppnat 85 packs av Witchwood utan att få minst 4 legendary-kort.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av kebbe:

Kobolds och Witchwood har minst en legendary per 20 packs och ökar gradvis droprate:en ju fler packs du öppnar utan legendary, tvivlar därmed på att du öppnat 85 packs av Witchwood utan att få minst 4 legendary-kort.

Alla får ju dessutom en gratis legendary av att logga in, tillsammans med tre card packs.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare
Skrivet av kebbe:

Kobolds och Witchwood har minst en legendary per 20 packs och ökar gradvis droprate:en ju fler packs du öppnar utan legendary, tvivlar därmed på att du öppnat 85 packs av Witchwood utan att få minst 4 legendary-kort.

Precis så fatta att jag känner mig lurad!

Skrivet av Gustav Höglund:

Alla får ju dessutom en gratis legendary av att logga in, tillsammans med tre card packs.

Ja klart, men den får ju alla så räknar ju inte med den.

Medlem

Jag tycker precis tvärtom, det har aldrig funnits en så god anledning att helt sluta spela Hearthstone som nu när Witchwood släppts, metan är helt fruktansvärt usel.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag tycker precis tvärtom, det har aldrig funnits en så god anledning att helt sluta spela Hearthstone som nu när Witchwood släppts, metan är helt fruktansvärt usel.

Skulle nog inte sluta spela men håller med om att metan är horribel. Samma 3-4 netdecks om och om i standard.

Medlem

För alla som är burnt out från HS kan jag rekomendera eternal, metan är väldigt varierande och "fast spells"-mekaniken är väldigt rolig.

Relativt F2P vänligt efter ett tag, men kommer nog kosta en del för att komma igång.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@DJ_Goat: ja, Eternal kan jag också rekommendera! Väldigt generös ekonomi och djupa spelsystem som inte känns för komplicerade.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Devan: Holy moly, det kom från ingenstans!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kobolds och Witchwood har minst en legendary per 20 packs och ökar gradvis droprate:en ju fler packs du öppnar utan legendary, tvivlar därmed på att du öppnat 85 packs av Witchwood utan att få minst 4 legendary-kort.

Öh, nej det är inte minst 1 legendary per 20 packs. Det är fortfarande 40 pack pity timer. Jag öppnade 120 pack och fick 5 legendary utöver den "gratis". Och då är det 1 garanterad bland de första 10 packsen. Jag hade ett genomsnitt på 28 pack (lite mindre) då första kom på pack nr 8.
I ordning från 120 till 0
Gratis: Houndmaster Shaw.
Pack 113: Splintergraft
Pack 78: Lady in White
Pack 60: Duskfallen Aviana
Pack 29: Shudderwock
Pack 2: Chameleos

1
Skriv svar