Se oss dö i Dark Souls: Remastered

Robot
Se oss dö i Dark Souls: Remastered
Medlem

Dark Souls skrämmer mig

Medlem

Har inte lirat något av Dark Souls titlarna ännu. Är det bara fighter eller är det nån utforskning av coola världar likt "The Witcher 3"?

Vilket spel i serien är bäst anser ni?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Dark Souls är en av dom bästa spelserierna någonsin för mig. Älskar världen, atmosfären och musiken. Allt detta med klockren gameplay och bandesign gör det till en av dom bästa.

Men om jag ska vara ärlig så är denna Remaster en ganska stor besvikelse av det jag har sett. Grafiskt är det snarare ett steg bakåt än ett upplyft. Att kunna spela 60fps utan mods är sweet, och av vad jag läst har dom gjort några quality of life ändringar, men inte så mycket mer än så.

Hade större förväntningar, har mig själv att skylla kanske som hypade det lite väl.

Och vad jag ser så märker jag inte av några direkt förändringar i gameplayet? Hade hoppats på att dom skulle göra det mer likt Dark Souls 3, lite smidigare och snabbare.(kanske har fel)

Med allt detta sagt kommer jag säkerligen spela detta och för er som inte har testat på Dark Souls förut är det en ypperlig chans nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@CARTMAN: ettan har den bästa kartan men jag tycker trean har skönt flow i kontrollerna. Dock känns treans karta lite väl linjär. Tvåan var okay men jag gillade inte kontrollerna och fysiken.

Medlem

@CARTMAN: Jag skulle våga påstå att det finns väldigt, väldigt gott om belönande "exploration" Det är en av sakerna jag gillar med spelserien!
Svårt att säga vilket som är bäst dock, det lämnar jag till någon annan, kolla även upp Demon souls ifall du inte gjort det

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har inte lirat något av Dark Souls titlarna ännu. Är det bara fighter eller är det nån utforskning av coola världar likt "The Witcher 3"?

Vilket spel i serien är bäst anser ni?

Det är ett väldigt utmanande action roll-spel med utforskning i samma värld, men världen har massor olika delar som är sammanlänkande och unika.

Du dödar bossar, hittar loot och uppgraderar din karaktär med diverse stats.

Storyn är väldigt diffus, det är ingen som håller dig i handen varken vart du skall gå eller vad som egentligen händer storymässigt, det får man läsa sig till själv genom olika items och lyssna på vad NPC'er säger. Detta uppskattar nog inte alla, men Dark Souls kan man spela helt utan att förstå ett skvatt vad storyn handlar om, det är så pass bra ändå.

Dark Souls 1 håller jag varmt om hjärtat, men jag tror nog 3an är bäst(med DLC).

En del gillade inte 2an alls, jag tycker det fortfarande är ett väldigt bra spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har inte lirat något av Dark Souls titlarna ännu. Är det bara fighter eller är det nån utforskning av coola världar likt "The Witcher 3"?

Vilket spel i serien är bäst anser ni?

Nä, inte likt Witcher 3, men ändå väldigt bra på sitt sätt. Man kan säga att banorna är "Open but directed". Istället för en "öppen värld" så är det stora "öppna levels", där det går ut på att ta sig vidare genom att ta kål på feta bossar och hitta "bonesfires" som fungerar som savepoints. Om du dör innan en savepoint så får du börja om :). Spelet hjälper dig inte så mycket, så man får ta sig vidare och hitta dessa bonefires på egen hand, samtidigt som du har ett eget ansvar att levla upp.

Medlem

Blighttown, är den frameraten fixad?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent
Skrivet av ohem:

Blighttown, är den frameraten fixad?

Någon som ställer de riktiga frågorna, haha. Det ska enligt dem själva vara fixat!

Medlem

Demons souls är klart det bästa i serien enligt mig, dark souls kommer väll relativt nära. Gått nedför med varje spel även om alla är bra.
Stämmer nog inte om man spelar demons souls idag iofs, åren har kanske gjort sitt.

Vad tråkigt namn med Dark Souls: Remastered.. Skulle ju varit bättre med Dark Souls: Rekindled


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Gillar konceptet med svårt spel sådär o svåra bossar, men störde mig på att gubben är så jäkla seg.. känns som man springer eller hoppar i sirap.
Antar spelet hade varit för lätt med ett bra "flyt" på gubben och bra respons😋

Inaktiv

Släpptes det till Nuendo Swoosh också?

Medlem

@anon_119148:

Yep. Men försenat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

såklart det blir svårare att spela. ögat kan ju bara se 24 fps....

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@anon_119148: Som tidigare skribent sa, det är försenat. "Because reasons" var typ det officiella svaret på Twitter. Men det kommer!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av ohem:

Blighttown, är den frameraten fixad?

Vänta nu, vad menar du?

Medlem

@Nemo: det där är ju bara en feature för att spelet ska vara svårare 😉

Medlem

Alltså... folk pratar om att Dark souls är svårt och även Bloodborne... men ärligt talat. Jag spelar nya God of War nu och har spelat på svåraste svårighetsgraden... alltså jävlar... Dark Souls bleknar i jämförelse. Även på näst svåraste svårighetsgraden (vilket jag var tvungen att byta till för att slippa spela God of War i 30år framöver) är spelet svårare än Dark Souls...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Heter att nollställa gubben i karaktärseditorn fortfarande det absurda "initialize", med en färgmarkering på knapparna som gör att man inte riktigt vet vilket menyval man står på?

Medlem

@T.Mani: Dark Souls är bara svårt om du försöker spela det som ett ”vanligt” spel i dagens mått. Spelar du DS eller Bloodborne på spelets egna premisser så är det inte särskilt svårt. Dock jämför du nu DS med ett spel som har svårighetsgrader (i plural). Ska du göra en rimlig jämförelse så ska du välja att jämföra DS med GoW normal-läge och då är jag rätt säker på att DS (som saknar svårighetsgrader) är rätt så jävla mkt svårare.

Medlem
Skrivet av Vamp:

@T.Mani: Dark Souls är bara svårt om du försöker spela det som ett ”vanligt” spel i dagens mått. Spelar du DS eller Bloodborne på spelets egna premisser så är det inte särskilt svårt. Dock jämför du nu DS med ett spel som har svårighetsgrader (i plural). Ska du göra en rimlig jämförelse så ska du välja att jämföra DS med GoW normal-läge och då är jag rätt säker på att DS (som saknar svårighetsgrader) är rätt så jävla mkt svårare.

Ingen aning... har aldrig spelat GoW i normalläge...
Jag vet inget annat spel som blir så absurt svårt som GoW blir i sin svåraste svårighetsgrad heller. Inte de senaste 10 åren i alla fall. Så det finns egentligen inget att jämföra med. Dark Souls har väl ändå sina ökade svårighetsgrader med NG+ och uppåt?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

@T.Mani: Fast vilket NG+ ska du jämföra med då för att det ska bli rättvist? NG+++++, vilket startlevel och utrustning ska din char ha? Njae, jag tycker att det blir äpplen och päron. Hela NG+ systemet bygger ju på att du får med dig en hel del från föregående rundor (inte bara erfarenhet).

Medlem

Som ett stort souls-fan måste jag säga att jag inte är impad. Den nya shadingen är ljusare och sämre i mitt tycke.

Medlem

@Dudinkalv: Sett till de konsol-versioner som finns av första Dark Souls så är denna remaster en förbättring på alla sätt och vis, om du däremot spelat Prepare to Die Edition på PC med DSfix förstår jag om besvikelsen är närvarande. Då är det inga stora förändringar att vänta.

Däremot tror jag att väldigt många blandat ihop detta med någon form av remake (som det aldrig varit tal om). Läser överallt på youtube att folk är arga och trodde att de skulle använda DS3-motorn med mera. From Software gick ut dagen efter den första teasern och berättade att det endast blir minimala ändringar och att målet är att erbjuda en 60 fps-version av originalet.

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

@Dudinkalv: Sett till de konsol-versioner som finns av första Dark Souls så är denna remaster en förbättring på alla sätt och vis, om du däremot spelat Prepare to Die Edition på PC med DSfix förstår jag om besvikelsen är närvarande. Då är det inga stora förändringar att vänta.

Däremot tror jag att väldigt många blandat ihop detta med någon form av remake (som det aldrig varit tal om). Läser överallt på youtube att folk är arga och trodde att de skulle använda DS3-motorn med mera. From Software gick ut dagen efter den första teasern och berättade att det endast blir minimala ändringar och att målet är att erbjuda en 60 fps-version av originalet.

Jag hade hoppats på en 60-fps version av originalet då jag tycker det är det överlägset snyggaste spelet i serien.
Även jämfört med den gamla konsolversionen finns det grejer som ser sämre ut, som ljussättningen. Det reflekterande ljuset på de mossgröna väggarna i vattenrummen i början av Undead Asylum är en vit stor blaffa i den nya versionen. Och ens karaktär verkar vara permanent upplyst. Ser ut som skit ärligt talat.

https://imgur.com/gallery/NkIEvCR

1
Skriv svar