Avicii är död

Skägg.
10 Chambers
Avicii är död

Läste precis att Avicii är död. Trist. Såg SVT-dokumentären om honom för några veckor sedan och det var så tydligt hur dåligt han mådde av turnerande och att vara känd. 28 bast.

Jag sprang mycket på technofester i tonåren och då var det relativt illa ansett. Rejvkomissionen slog ner på alla som spelade elektronisk musik och det var genom artister som Avicii och Swedish House Maria EDM började började bli socialt accepterat och spelat på varenda klubb.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ja, jag växte nog upp i samma klimat som dig. Och det här är bra sorgligt. Han var en riktig talang.

Medlem

Med tanke på det som framkommit är det inte speciellt överaskande men likväl tråkigt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så kan det gå. Inget går förlorat inom musikvärlden, men tråkigt för snubben och familjen.

Medlem

Visste att han mått väldigt dåligt länge, men blev ändå lite småchockad när jag läste detta tidigare ikväll. Jag är inte direkt målgruppen för hans musik, men han var otroligt begåvad.

För stor framgång i för tidiga år kan verkligen få bedrövliga konsekvenser.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vila i frid.

Avskyr hans typ av musik, men det går inte att komma ifrån att han var oerhört duktig på det han gjorde.

Medlem

Tragiskt hade han bara suttit o lekt på lite hemma fester o liknande hade han ju levt helt klart idag.. antar han levde ett hårt liv och kroppen pallade inte mer..

Medlem

Tråkigt. Hans musik är inget för mig dock och är för övrigt en förgrening inom house med inslag av mainsteam EDM + pop som tydligen är en av dom största stilarna idag inom elektronisk musik. Många som skriver att han var begåvad rent musikaliskt och hade en egen stil. Dom låtar jag har hört (vilket är hans mest populära enligt billboard) låter ju precis som vilken modern housemusik som helst som i princip massproduceras varje dag. Skulle vart mer intressant att få höra honom producera något inom ambient eller goa, kanske möjligtvis minimalistisk techno. Misstänker att det är bland annat EDM samt Robert miles children som gjorde elektronisk musik mer "mainstream-acceptable".

Hans hitlista:
https://www.billboard.com/music/avicii/chart-history/pop-song...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tråkigt. Hans musik är inget för mig dock och är för övrigt en förgrening inom house med inslag av mainsteam EDM + pop som tydligen är en av dom största stilarna idag inom elektronisk musik. Många som skriver att han var begåvad rent musikaliskt och hade en egen stil. Dom låtar jag har hört (vilket är hans mest populära enligt billboard) låter ju precis som vilken modern housemusik som helst som i princip massproduceras varje dag. Skulle vart mer intressant att få höra honom producera något inom ambient eller goa, kanske möjligtvis minimalistisk techno. Misstänker att det är bland annat EDM samt Robert miles children som gjorde elektronisk musik mer "mainstream-acceptable".

Hans hitlista:
https://www.billboard.com/music/avicii/chart-history/pop-song...

Lyssna på dom som inte passar radion, killen hade skills.

Medlem

@LARRYLUKE: Will do


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tragiskt hade han bara suttit o lekt på lite hemma fester o liknande hade han ju levt helt klart idag.. antar han levde ett hårt liv och kroppen pallade inte mer..

Om man läser de gamla trådarna på t ex flashback som folk grävt upp innan han blev känd så skulle jag inte lägga så mycket pengar på att han inte hade lämnat jordelivet på ett eller annat sätt även om han inte blivit känd.

Pengar och kändisskap köper inte lycka i många fall.

Relik 📜

Verkar väl som han tog sitt liv. Tragiskt!
https://www.svt.se/kultur/aviciis-familj-i-oppet-brev-han-ork...

Citat:

Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.

När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan.

Nu orkade han inte längre. Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad. Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen

PS. Mår du dåligt själv? Här är några kontakt-tips.

Självmordslinjen
Dygnet runt
Telefon: 90101

Jourhavande medmänniska
Alla dagar 21-06
Telefon: 08-702 16 80


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

1
Skriv svar