Medlem
Star citizen!

Hej! Har en fråga om star citizen, Verkar vara intressant, Min dator: i5-760, gtx 660, 12 gb ram,win 10.
Blir det flytande o hyffsat snyggt på denna datorn? Tacksam för svar!

Medlem
Skrivet av momomforce:

Hej! Har en fråga om star citizen, Verkar vara intressant, Min dator: i5-760, gtx 660, 12 gb ram,win 10.
Blir det flytande o hyffsat snyggt på denna datorn? Tacksam för svar!

Jag är inte helt insatt i vad dina prylar presterar...Men jag tror att du lär vilja ha nästan det bästa du kan köpa för att få spelet att flyta smärtfritt.

Jag har en i7 med ett 1080ti och spelet kan halta rätt ordentligt bitvis. Men detta beror nog till största del på att spelet ännu är ganska dåligt optimerat så med tiden, vem vet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@momomforce:
Här har du liknande specs fast då gammal version av spelet.

Som du ser är det inget vidare resultat, kanske är lite bättre nu men jag tvivlar, kan rent av vara sämre på vissa ställen där det är ännu mer detaljer.

Rekommenderar att du uppgraderar hela burken, det här spelet kräver både bra processor och grafikkort. Vill du inte spendera massa pengar nu är det nog bättre att vänta tills spelet officiellt har släpps och se vad om rekommenderas då. Hårdvaran som krävs för en bra upplevelse bör vara billigare då också.

Medlem

Ok, får nog vänta tills jag skaffat ny hårdvara. Oerhört störande med spel som segar o laggar. Det är ju en jungel därute så man vet ju inte va man ska ha. Det bästa på marknaden är såklart dyrast. Har nåra spel på min önskelista men får hoppa över dom sålänge. Men helt klart beror det på hur spelet är programmerat också, Än idag e det så att om man köper det senaste så kan man inte fläska på max grafik på till exempel fsx o då kom ju ändå spelet för en massa årsedan. Trist!

Medlem

Hej @momomforce

Tyvärr är din dator inte optimal för att köra Star Citizen. Jag sitter på i5-4590, 16GB DDR3, GTX 760 4GB och spelet på SSD (Måste i princip vara på SSD) och jag kan spela spelet, fast då ligger jag på 20-30 fps som bäst p.g.a. mina äldre minnen som fylls snabbt.

Spelet är inte heller optimiserat i skrivande stund eftersom de fortfarande utvecklar spelet. De gör optimiserar och fixar de värsta problemen efter varje stor uppdatering med mindre patchar. Som nu t.ex. när spelet har problem med minnesläckor och större buggar. Men slutgiltig optimisering händer månaderna innan spelet släpps.

Jag annonserade bl.a. om den Free Fly helgen som var för förra helgen.
https://www.fz.se/forum/trad/430032-free-fly-helg-i-star-citi...

Som du kan läsa så har även de med nyare hårdvara problem. FPS problemen är dock inte direkt p.g.a. dålig optimisering utan problemet just nu ligger i hur informationen skickas mellan alla spelare på samma spel session, det är i klienten i sig och hur mycket information som behöver gå genom servarna, inte deras optimisering emot dator hårdvara.

Min rekommendation till dig är att uppgradera hela din dator för att kunna spela dagens populära spel till hösten när de nya grafikkorten har kommit och priserna har förhoppningsvis sjunkit. Är du bara intresserad av Star Citizen och vill uppgradera för bästa prestanda så vänta minst ett år till för att se hur spelet funkar efter de implementerar den nya koden för att skicka information mellan spelare och underlätta trafiken för servarna samt alla deras planerade implementeringar av nya moduler och spel mekanik i spelet.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Tack Maddox! Det är trist att läget är som det är men men, så är det ibland. Får köra nåt annat spel sålänge o sen köpa nya prylar o kasta i datorn.

Medlem
Skrivet av momomforce:

Tack Maddox! Det är trist att läget är som det är men men, så är det ibland. Får köra nåt annat spel sålänge o sen köpa nya prylar o kasta i datorn.

Oroa dig inte, Star Citizen är inte så mycket av ett spel ännu så du går inte miste om något!
Sikta på att vara beredd sent i år så kanske något spännande börjat hända!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av momomforce:

Tack Maddox! Det är trist att läget är som det är men men, så är det ibland. Får köra nåt annat spel sålänge o sen köpa nya prylar o kasta i datorn.

Du kan ju testa Elite Dangerous, är inte lika krävande.

Medlem

Ja funderat på det! Spelade gamla elite på Amiga,he he. Köpte även no mans sky när det kom ut. Blev riktigt besviken dock!

Medlem
Skrivet av momomforce:

Ja funderat på det! Spelade gamla elite på Amiga,he he. Köpte även no mans sky när det kom ut. Blev riktigt besviken dock!

Jag tycker att du borde ge No Man's Sky en chans till och alla andra som har köpt spelet!
Hello Games har jobbat stenhårt efter release och har lagt till mer content.
Jag har själv spelat No Man's Sky till och från sedan release, spelade riktigt mycket i början och nu en hel del efter de senaste patcherna The Foundation, The Pathfinder samt Atlas Rises.

Jag, nu talar jag för mig själv, har inte haft något negativt emot spelet eller skaparna överhuvudtaget då jag tyckte att spelet leverade det jag var ute efter. Har inte varit missnöjd med att de inte la till saker som de sa att de skulle vid release, då jag heller inte läste så mycket vad spelet skulle innehålla då jag ville att det skulle bli en överraskning. Hello Games med sitt lilla team ska ha en eloge med deras stenhårda arbete!

Som sagt mycket har hänt och i sommar kommer NEXT och det är deras största uppdatering hittills.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

1
Skriv svar