Nya Cyberpunk-rykten – förstaperson, månen och gameplay

Robot
Nya Cyberpunk-rykten – förstaperson, månen och gameplay

Blir perspektivet i CP2077 som det i Skyrim?


Medlem

Kan redan dofta miljontals rpg-fans salt. Var ju viss uppståndelse redan förra gången det läckte nån bild där det stod att det skulle blandas TPP och FPP.

Jag litar dock på att CDPR vet vad de håller på med och att det blir bra i slutändan.

Frilansare

Ja, det finns ju ingen logik att ha ha ett renodlat fp-läge i ett spel med (förhoppningsvis) avancerat karaktärsskapande. Man vill ju se sin gubbkärring!

Medlem

Föredrar *starkt* förstaperson, men att kunna välja är väl det bästa alternativet.

Frilansare
Skrivet av Luciphear:

Föredrar *starkt* förstaperson, men att kunna välja är väl det bästa alternativet.

Absolut. Så länge båda perspektiven fått lika mycket utvecklingskärlek. Personligen föredrar jag tp i mina rpg.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja, det finns ju ingen logik att ha ha ett renodlat fp-läge i ett spel med (förhoppningsvis) avancerat karaktärsskapande. Man vill ju se sin gubbkärring!

... under dialoger som i Deus Ex? Hoppas verkligen att dialoger tar plats i cut scenes och inte som i t ex senaste Dragon Age i tredje person vid tillfällen under vanligt gameplay.

Medlem

"Med tanke på CDPR:s tidigare framträdande är det troligt att vi får se spelet på Microsofts visning, 10 juni."

Visserligen behöver det ju inte alls betyda det, men ser framför mig hur Phil Spencer efter visningen kommer ut på scen med ett stort leende och säger: Bara på Xbox!

-Noooooooooooooooooooooooo!
(Nu snackar vi saltgruva).

Frilansare
Skrivet av kaealy:

... under dialoger som i Deus Ex? Hoppas verkligen att dialoger tar plats i cut scenes och inte som i t ex senaste Dragon Age i tredje person vid tillfällen under vanligt gameplay.

Agreed! Vill ha det som i Witcher 3.

Medlem

fpp när man smyger omkring och i eldstrider
tpp när man samtalar och närvarar i cutscenes naturligtvis
men med valet att välja själv


signatur

Meep!

Gnällkuk
Skrivet av Wille_3:

"Med tanke på CDPR:s tidigare framträdande är det troligt att vi får se spelet på Microsofts visning, 10 juni."

Visserligen behöver det ju inte alls betyda det, men ser framför mig hur Phil Spencer efter visningen kommer ut på scen med ett stort leende och säger: Bara på Xbox!

-Noooooooooooooooooooooooo!
(Nu snackar vi saltgruva).

Kommer aldrig att hända, CDPR kommer alltid att ha PC som förstahandsval av plattform. Däremot är det inte omöjligt att vi får se det först under MS briefing.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas detta stämmer, vill ha alla spel i första persons vy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har insett att jag oftast föredrar förstaperson. Witcher 3, till exempelvis, hade hemsk kamera och styrning.

ELF
Medlem

Som det nämnts tidigare.
Första person när man spelar och tredje person i cutscenes. Finns förhoppningsvis speglar man kan se sin karaktär i om man absolut måste.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Om man tänker efter litegrann så låter det ganska logiskt. Slåss med svärd som i Witcher funkar bättre i TPP och Cyberpunk kommer med stor säkerhet ha skjutvapen som kommer funka bättre i FPP.

Självklart funkar båda I båda striderna men personligen så tycker jag att det är dom bästa alternativen.

Medlem

skiter i vilket, spelet kommer äga oavsett ändå

Ambassadör
Xbox

Nu börjar jag bli nervös.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad är fpp?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är fpp?

First person perspective

Medlem

Mjamje, jag vet inte om jag vill spela i förstaperson.

Men som det har skrivits tidigare, finns det alternativ för båda två samt att båda fungerar lika bra så varför inte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag är alldeles för hypad för mitt eget bästa.

Vad gäller FP/TP så bryr jag mig inte nämnvärt i allmänhet. Båda funkar.

Medlem

@Whisp: Nej. Det hade det inte.

Medlem

@Hipshot: FPP/TPP kommer från Pubg, First Person Perspective och Third Person Perspective. Vet inte varför jag stör mig på de benämningarna.

Medlem

@Ichabod: Nej det kommer inte från pubg.

Medlem

Ärga röster angående perspektiven.... Don't like it, don't play it. Designer's decision and choice. Punkt slut.
Herregud, "Internet" - skaffa ett liv XD

Avstängd

Första person är alltid betydligt mer inlevelsefullt. Hoppas man kan växla..

Medlem

@Nioreh: var första spelet jag såg de förkortningarna.

Medlem

Jag gillar båda alternativen, vet inte vilket jag skulle föredra i CP men Witcher var definitivt ett spel för tredjepersonsvy.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar