Blood Bowl släppt

Robot
Medlem
Blood Bowl släppt

Recension på gång?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Guld!! Äntligen ett turnbaserat Warhammer-relaterat spel!

Det här ska jag supporta och köpa.

Men vilket jäkla idiotpris... Får bli gråimport för min del.

Inaktiv

Hahaha, ser ganska roligt ut iaf.

Vill dock ha en recension som Devices skrev...

Medlem

Alldeles för dyrt för ett downloadable spel, har de tagit prissättningen från Steam?

Overlord 2 kostar €49.99 på steam, men går att beställa fraktfritt från t ex play.com för €32.49 (vilket är ett rimligare pris för ett pc spel)

Medlem

Priset var ganska högt.. 550kr för ett PC-spel, crazy.
Recension skulle dock varit bra. Bara skumma sidor som har recenserat det på Metacritic.

Medlem

Att tanka ner spel är korkat..

Varför vill man inte ha ett fordral, skiva och bok? för oftast billigare slant än när man tankar ner något som bara "finns" virtuellt?

Nej, bojkotta steam och deras överpriser!

Medlem

läst om spelet varje gång fz har skrivit något om de, ser ut att vara ett skjukt kul spel men inte så roligt till de priset. Blir inget köp för min del längre.

Medlem

Recension wanted!

Medlem

Köper sällan spel till fullpris, och aldrig PC-spel över 450 kronor. 550 kronor är hutlöst, särskilt för en nedladdningsversion. Men jag gissar att det här spelet anländer snabbt till budgetlådan, så jag väntar.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

En recension av en person som har spelat brädspelsvarianten och är lite insatt i Blood Bowl vore grymt!

Medlem
Skrivet av Styx:

Guld!! Äntligen ett turnbaserat Warhammer-relaterat spel!

Det här ska jag supporta och köpa.

Final Liberation?

Väntar nog lite tills det fallit i pris innan det blir inköp av detta.

Medlem

Webhallen tar ju 429:- Det kan jag tänka mig att betala


signatur
Medlem

Jag kunde inte hålla mig. Jag testade t om det gamla BB från -95 för att stilla min hunger men det sög för mycket.

Det slutade med att jag drog fram kreditkortet igår och betalade 50 sura euro för en download som man bara har tillgång till i 21 dagar typ (så se till att spara filerna på skiva eller något - de finns att dra hem på andra ställen dock). Spelet använder dessutom senaste versionen av Starforce vilket är lagom upphetsande. Vid köp får man två nycklar; en som används vid installationen (kräver uppkoppling) och en som används när man startar spelet. De behöver dock bara skrivas in en gång och man ska inte behöva uppkoppling när man spelar. Jag har dessutom använt nycklarna för att installera både hemma och på jobbet.

Hur är det då?
Där finns två sätt att spela det på - realtid eller omgångsbaserat. Jag har bara testat den omgångsbaserade versionen och jag anser att de gjorde fel som la ner tid på realtid. Spelet har duglig grafik, dugligt ljud och är kanske 90-95% troget tabeltop-versionen. Det går att spela över nätet och även via hotseat (har inte testat något av det än).

På det officiella forumet fanns där några inlägg om folk som klagade på RNG (random number generatorn) men jag har inte sett några problem med det än. Det är människans natur att lättare komma ihåg de dåliga upplevelserna och slår man double skulls och sedan samma igen efter en reroll så glömmer man inte det i första taget...

AIn är ok men försöker bygga in sig lite för mycket. Det är en fungerande taktik med Dwarfs men ofta gör svagare raser likadant och då får de bara däng. Jag har vunnit alla matcher änsålänge utom en där det blev lika - detta på Hard och jag har inte spelat BB på många, många år.

Mitt favoritlag finns inte med från början tyvärr (Dark Elves) men de och undead ska komma snart tydligen. Jag kan nämna att jag satt och spelade mitt Skaven-lag till 2.30 inatt för det är faktiskt jävligt kul. Det spelar ingen roll att det inte är en superdyr produktion á GTA eller nåt, spelet är vad det ska vara; en trogen kopia av Blood Bowl.

Det är nog deras största nackdel dock. Manualen är värdelös, tactics boken likaså (finns som pdf med spelet). Tutorialen har jag inte kollat på riktigt men folk skriver att de är sådär. Är man ny till BB så kommer man nog inte att tycka det är så kul i början för man lär få jäkligt mycket däng. GUIt i spelet är inte top notch heller så det är svårt att veta i förväg vilket tärningsslag som behövs för att ducka ur en ruta t ex, såvida man inte kan reglerna - men det vill man ju inte behöva sitta och räkna ut i huvudet när man sitter vid en datorversion av BB.

Där väl en del buggar i spelet också men de hoppas jag att de löser. Många av dem är tydligen regelbaserade.

Slutkläm:
Grafik 5/10
Ljud 6/10
GUI 6/10
Trogenhet till Tabletopversionen 9/10
Spelkänsla 9/10

Jag ger ingen totalpoäng för det säger ingenting imho - ni får själva avgöra vad ni är ute efter i ett spel.

Notera att jag sätter poäng efter vad jag tycker är nuvarande top-spel och 5/10 jämfört med t ex Uncharted är kanske inte så dåligt (å andra sidan kanske min skala är exponentiell, jag får fundera på det).

Som referens kan jag säga att jag spelar väldigt mycket MMOs, är extremt förtjust i omgångsbaserade spel (har fortfarande UFO installerat), spelat en hel del shooters.. nej det blev en rätt rövig referens - jag spelar typ allt.
Jag har rätt bra kännedom om BB också vilket antagligen är viktigast för att kunna ge ett omdöme.

Tydligen ska det inte komma på steam förräns i September (och sluta dissa steam - det är en fantastisk tjänst även om de är svindyra). Jag tror inte Webhallen får in det på det datum de skrivit tyvärr. Ni får avgöra själva om ni orkar vänta. Väntar ni tills September har jag spelat det i två månader redan så.

Medlem

tack för att du tog dig tid att skriva Saxit

Medlem

550 spänn?! Hahaha! Haha! Hah! Jo tjena. Och instämmer, bra att du tog dig tid att skriva Saxit.

Låter inte som något för mig.

Medlem

Ska även komma i box till PC under hösten till resten av världen förutom Frankrike och Tyskland som det släpptes i nu (kostar även där 50 euro).
Så förhoppnings vis när det kommer i låd form så kommer det vara billigare än 550:- (väntar själv på det, bra spel annars).

Medlem

WTB Demo!
Ska bli jekligt skoj att testa detta, lira lite med polarna.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

Har alltid älskat Blood Bowl. Hoppas detta kan motsvara mina förväntningar!

Medlem

Medans man väntar på att få det, kan man ju alltid ta några matcher på http://www.fumbbl.com/


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Spelet finns nu i butiker.

Här är det på Prisjakt;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=315735

1
Skriv svar