Nyhetstips om PoE deadfire DLCs

Medlem
Nyhetstips om PoE deadfire DLCs

Obsidian har släppt info om DLCerna som kommer släppas till Pillars of eternity 2, deadfire.

http://eternity.obsidian.net/news/pillars-of-eternity-ii-dead...

Från sidan

"The first downloadable-content pack (DLC), "Beast Of Winter" will be available in July 2018, and will take your party to an island populated by a mysterious doomsday cult, that hides an ancient secret. Players will get to experience adventuring in "The Beyond," a mysterious dimension populated by ancient souls and filled with devilish challenges.

The second DLC "Seeker, Slayer, Survivor" available in September 2018, is a combat-focused expansion taking place on a previously undiscovered island that will challenge the martial prowess of your party, and your tactical skills as a commander, as you embark on a mission to rediscover ancient relics, and pit your party against Eora’s most skilled and savage.

The third DLC, "The Forgotten Sanctum" available in November 2018, will test your party’s allegiance and morality in a quest to help (or obstruct) the great wizards of Eora. Will you befriend, betray or befuddle these venerable mystics as you uncover secrets lost to the generations? The consequences of your actions will be felt across the Deadfire Archipelago whatever you decide."

Skägg.
10 Chambers

Flyttade till allmänt spelsnack, Feedback-forumet är platsen för feedback till FZ som sajt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Flyttade till allmänt spelsnack, Feedback-forumet är platsen för feedback till FZ som sajt.

Antog det men längst ner på sidan står det

"Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet."

Så är det en länk till feedback-delen. Så jag antog att nyhetstips skulle in där också Iofs hade jag kunnat klicka på "Kontakta FZ-crew" också. Ack ve!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Antog det men längst ner på sidan står det

"Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet."

Så är det en länk till feedback-delen. Så jag antog att nyhetstips skulle in där också Iofs hade jag kunnat klicka på "Kontakta FZ-crew" också. Ack ve!

Kan göras tydligare


signatur
Medlem

Jag gillade idén de hade med förra spelets DLC, där alla utgjorde delarna i en story. Fast jag spelade å andra sidan dem i ett svep efter att allting släppts, så jag vet inte hur bra det funkade med att dela upp äventyret i mindre stycken om man behövde vänta några månader mellan dem. Å tredje sidan så funkar det ju hur bra som helst för typ äventyrsspel à la Telltales, så det borde ju funka även för rollspel.

Men så länge de individuella äventyren bara är matiga nog så ska den här approachen funka också.

Medlem

Till oss som har backat spelet så skickades det ut ang. hur vi ville att DLCerna skulle te sig. Var rejäla formulära som alla sedan fick resultaten utskickade på. Om jag minns rätt från utskicket med sammanställda svar så tycker jag att dom har lyssnat väldigt bra på oss som svarade. Riktigt kul att få känna sig delaktig.

edit: Resultat av undersökningen: https://forums.obsidian.net/blog/9/entry-206-the-results-of-o...

1
Skriv svar