State of decay 2

Medlem
State of decay 2

So what do you guys think will this game be good or ? i watched a bit about it and looked good so far

Medlem

Är taggad som fan, första State of Decay är underbart! 2:an ser ut att vara en värdig uppföljare.

Releasehästryttare
Medlem

Alltså ju mer man läser på om ettaspel ju mer skeptisk blir jag till köp min mage säger mig detta blir en flopp. Iallafall för mig. Jag spela inte spel solo det var aldrig min grej så såg fram emot detta spel därför jag och min vän kunde köra det i coop. Sen läste jag på om Coop Tethering vilket är riktgit tråkigt det betyder den som jooinar ett spel måste hållasig inom en ram runt 400 meter ifrån hosten annars blir du knuffad in igen. Och verka som det material den som joina plocka upp går till hans bas inte min.Och han som joina kan inte bygga på basen eller göra ett skit där mycket dåligt. Vi har lagt 100-tals timmar i 7 dys to die vi älskar delen där man jaga loot mat överlever men tror den som joina ett spel i detta lir kommer tröttna väldigt fort på att hänga efter någon döda zombies sen kan du inte göra mycket mer. Så nej skippa detta spel får kika längre fram om det ändra detta men antagligen inte som det drivs av unreal engine 4 vilket har haft problem tidigare med coop i spel. Surt verkade vara ett braspel men vill ju att man driver basen ihop bägge kan bygga osv och inte tvungen att sitta i koppel till värden uselt gjort av devs

Medlem

Varför skriver du samma sak i två olika trådar?

Ambassadör
Xbox

Riktigt taggad! Det ser ut som om de tagit allt som var bra med det första, skruvat upp det till max och fläskat ut det med massor mer innehåll.

Personen ovan som gnäller om co-op verkar ha missat att det inte är huvuddelen av spelet om man säger så...


signatur

Jump in.

Avstängd

Har kört det i några timmar nu, gillar upplägget skarpt. En mangifik kombination av Dying Light och Sims tycker jag. Där spelet skiner mest är när det går ner i varv. Om man säger "låta (filmen) gå" om det förstås. Bara iaktta läget, planera för nästa drag osv. Älskar den typen av utanför boxen följdverkan i spel. Som ett exempel: När gruppen drar sig tillbaka i en nyintagen bas, natt, sängdags. Folk sköter sitt, pular runt, drar sig undan med sina "persdlar" och "bestyr". Fan vad bra det "kommer till", är oerhört faschinerad. Du lever verkligen spelet, har aldrig sett detta göras så bra som här, du är där. Du oroar dig. Längtar bort. Misströst. Sorg, o.s.v. Suveränt!

Har inte sett av några buggar än, men dom kommer väl antar jag, lol! En sak jag noterat dock är, att det verkar lida av "No Mans Sky glitchen", minns ni vid releasen, när spelet kraschade hela tiden? Om ni öppnar/stänger menyer etc. för fort så dom inte hinner laddas upp/ned riktigt aktiveras inte ert val. Såg att t.ex. mini mapen inte avaktiverades som den skulle då jag avmakerade den för hastigt. Om man ger spelet lite tid att "tänka" tror jag att det kommer flyta på relativt bra, inget hastande!

Tycker helt klart att det är värt 279:-, så om ni gillar långsamma spel med realism, planerande och stealth, go for it!

P.S. Stealt fungerar riktigt bra, likt Fallout 4 där. Inga bots som aktiveras via radieskript. Dom måste se eller höra dig. Så du kan påverka ditt gameplay. Och jag spelar det på Xbox One S.

Er erfarenhet hittills?

Avstängd

En rättelse ang. s.k. "No Mans Sky glitch" från mitt tidigare inlägg (här ovan). Nej!, stämmer inte, fel av mig. Det är snarare så att din mini map aktiveras när man öppnar kartan. Osäker på övrig hud, men du bör ha den aktiv annars för du ingen info överhuvudtaget. Något dom förhoppningsvis fixar. Överlevnadsspel ska ha en minimal hud, så lite info som möjligt. Spelbart med hud? Absolut! Men det förstör känslan en del (lite). Ge oss beskrivningar i våra menyer "gears" istället och låt relevant info aktiveras vid interaktion, att det ska vara så svårt att förstå det?

Avstängd

Här kommer en "killer-knowledge". Om ni inte vill starta spelet med förhandsvalen av karaktärer och förskriptet (saker händer i början) så kan ni: Gå tillbaka till start menyn (quit game), manage communities, delete community (X), efter detta får du möjlighet att fritt välja grupp (3 karaktärer istället för 4 som i första booten). Nu slipper du förskriptet till "storyn" och börjar på noll kan man säga. Så om du inte vill bli styrd av spelet med första tutorial uppdraget, nu slipper du det. Rekomenderas, spelet är väldigt kompext för att uttrycka det milt, lol! Nu får du tid på dig att lära dig spelmekaniken utan att sabba det för dig.

Ta det lungt när du byter karaktär, den du byter till kan vara upptagen med allskön sysselsättning så jag misstänker att eventuella buggar kan utlösas vid bytet. Har inte råkat ut för det själv, bara som en "heads up". Låt spelet tänka klart mellan olika aktiviteter som sagt! Ingen stress!

Förövrigt ca: 20 timmar in i spelet, och inga buggar, börjar bli småirriterad på alla dessa YouTubers med deras problem hela tiden. Ytterligare ett spel som flyter på aldeles utmärkt för mig, men dom har sådana problem. Är det olika utgåvor mellan dessa reviewers och övriga världen? Märkligt! Dom kanske dyker upp senare, vem vet. Jag köper alla mina spel på disk, kanske det har något med saken att göra?

Rekomenderar detta spel helhjärtat, kan bli mitt "all time high" trotts begränsningar i hudden. I längden kan den nog passa riktigt bra, eftersom spelet har sådant djup, så mycket som händer hela tiden. Det enda dom missat i mitt tycke är "iron sight", tänk om dom gjort det som "Ghost Recon Wildlands", uhjuuh! Hade klart tagit första platsen för mig i så fall, maaaaan!

P.S. Om du mot all förmodan skulle fastna i terrängen finns ett option i menyn som är dedikerad för situationer som dessa, ett konkret val, du blir respawnad 5-10 meter från stället. Fri!

Edit: Nu över 70 timmar. Flyter på utan buggar och utan strul, skitbra.

Något riktigt tråkigt är dock, tyvärr tillåter dom dig inte spela "solo". Om du är enda överlevare kvar i din grupp uppsöks du aktivt av rekryter hela tiden, var femte minut söker dom dig. Tar sig in i din bas för att ställa sig till förfogande? Vad fan? Jävligt synd! Skulle vara så jäkla kul att köra några pass som ensamvarg, men icke.

Men om du står ut med dessa ständiga uppsökare så kan du lura "sömnen" då du måste sova med jämna mellanrum genom att avsluta spelet. Tror att om du har full sömn när du "continue game". Så det bör inte vara något problem, ganska säker på det. (Spelet vill ha minst 2 karaktärer, en ska vara "aktiv" vilket den sovande inte är. Har inte lyckats med sänggående men 1 karaktär.)

Öppnade upp för ett jäkligt coolt scenario då "Mirranda" (jag) dog av en superzombie, min följare blev en zombie, min nya karaktär blev övergiven av den sista kvarvarande, hon bara stack. Lämnade ett medelande över radion, hon fick nog, lol! Allt detta på en kvart, efter 50 timmar, lol! Jädrar! Makalöst spel som sagt!

Jag drog mig tillbaka i basen, funderade på vad jag skulle göra nu, flytta?, bygga om?, söka hjälp? Bestämde mig för att avvakta, ta det lungt, rebriefa, odla mina grödor ett tag.

Synd bara då att detta störs av dessa idioter som ränner här hela tiden. Kanske kan försåtminera närområdet så dom inte når hit.

En jävla miss där!

Synd med tramset med AIs som blir något värre in i spelet som sagt, började riktigt bra innan du gör för stor "impact", lite (värre) för varje "mission" typ. Ingen radiotystnad här inte! I nästa uppdatering. "Av/På knapp, SMS" Undead Labs?

Så jämförelsen med Fallout 3 fick kastas som ni ser.

Men det får fortfarande en pallplats, utan vidare.

Lycka till!

Edit 2: Nope! Inget sovande on "Save/Restart" du är låst till minst 2 karaktärer.

Det är helt tydligt att detta är ett typ "Sims-spel" först, Zombie/Suvival spel i andra hand. Jag gick in i detta med "Survival" som det primära, vilket var fel tänkt. Allt kretsar kring din "community" och med allt vad det innebär/medför. Tro inte att du får ett "DayZ " här. Detta kommer från andra riktningen kan man säga. Spel som DayZ är Survival med sociala inlägg, här är det precis tvärt om.

Var medveten om detta, att dina strapatser ute i världen är komplementet till ditt "community gameplay", riktigt bra sådant. Men det är en bit "fördummat", förmodligen så att fokuset, tyngden i spelet hamnar "rätt", på det sociala samlivet, att återuppbygga det osv.

Testpilot

Finns det nån info alls om de kommer släppa på nåt annat än windows store?

Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Finns det nån info alls om de kommer släppa på nåt annat än windows store?

Vet inte! Inget för mig, inget PCspelande här. Ryktas om Steam i kommentarsfält på YouTube?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Personen ovan som gnäller om co-op verkar ha missat att det inte är huvuddelen av spelet om man säger så...

Co-op är en riktigt stor feature. Nästan all marketing som släppts om spelet har handlar om just co-op. Kommer finnas massor av människor som köper detta spel på grund av den funktionen endast.

... och det fungerar helt gräsligt. De-sync hela tiden där saker bara syns för en spelare, slumpvis disconnects och en hel uppsjö med andra problem också. Plus då design problem som att bara hosten kan bygga, måste hålla sig inom ett visst avstånd från hosten, etc.

Att kalla det "gnäll" är riktigt löjligt dock. Det är en utannonserad funktion av spelet som ska fungera. Bara för att det fungerar i singleplayer tar inte bort från det på något sätt. Ville dom göra ett singleplayer endast spel så skulle dom gjort det. Inte halvhjärtat slängt in co-op.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Co-op är en riktigt stor feature. Nästan all marketing som släppts om spelet har handlar om just co-op. Kommer finnas massor av människor som köper detta spel på grund av den funktionen endast.

... och det fungerar helt gräsligt. De-sync hela tiden där saker bara syns för en spelare, slumpvis disconnects och en hel uppsjö med andra problem också. Plus då design problem som att bara hosten kan bygga, måste hålla sig inom ett visst avstånd från hosten, etc.

Att kalla det "gnäll" är riktigt löjligt dock. Det är en utannonserad funktion av spelet som ska fungera. Bara för att det fungerar i singleplayer tar inte bort från det på något sätt. Ville dom göra ett singleplayer endast spel så skulle dom gjort det. Inte halvhjärtat slängt in co-op.

Det är faktiskt pga den förfärliga implementeringen av co-op som fick mig att inte köpa spelet.

Avstängd

Hallå där alla State of Decayers! Spelar friskt och njuter fullt ut av detta mästarstycke. Har en fundering dock. Vet någon om hur "outposts" fungerar, i sin helhet? Följande scenario följer: Jag ska bege mig ut med min ledare för att hitta en bättre bas (mer passande för våra behov). På vägen hem då vi inte har rätt förutsättningar för ett byte "än", för aktuell fastighet, kommer jag på att vi har en outpost halvvägs, beger mig dit istället. Väl där "savear" jag, byter karaktär. Min nya spawnar då i outposten. Och den andra drar hem? Finns det något sätt att undvika detta på?

Tanken var att: 1. Vila A. 2. Föra B och C (3 i min community) till A, med allt vad det innebär, material (meds, mat etc.). Ev. påbörja en flytt, bilförflyttningar osv. Efter det skulle jag troligen fortsätta med As projekt, ersätta B och C.

Problemet är att det momentet sker automatiskt.

Det vore oerhört tillfredställande om man kunde planera sitt "gameplay" något mer strategiskt på detta vis om ni förstår. Kan man "levela", påverka stats eller dyl för att få framtida access, skills, och på det sättet påverka outpostfunktioner?

Har inga problem med att man inte kan bygga i outposts förövrigt. Så speldesignen känns väl genomtänkt, np.

Exempel: Typ, 6 members, save 2 personer i outpost med (2 beds), "kalla" på 2 andra. Byta tillbaka till grupp 1, låta grupp 2 husera vid outposten tills du behöver dom. Osv. osv. Förstår ni hur jag tänker här?

Sprida ut din community i fraktioner över landet. Inte nödvändigtvis i just fasta hem, utan sporadiskt, tillfälligt.

Ha det!

Dela gärna med er av era erfarenheter och tips.

Avstängd

Edit 3: När den lilla kritik du möjligen hittar i ett spel ställs på skam, när ditt veka intellekt får ytterligare en uppdatering, lol! Sällsynt får man säga, att ett spel med dess upphovsmän/kvinnor är för smarta för sitt eget bästa. Uhhjuh?

Tack Undead Labs! Och förlåt! Jag förstod inte bättre.

Så!

1. Om du är ensam kvar, själv i din community, behöver du inte sova. Du håller dig vid liv tills du ges i kast med andra. Däremot blir du så sårbar pga din låga "stamina" att du bör iaktta största försiktighet, ett felsteg blir ditt sista. Du kastas in i ett "super-duper-mega hardcore setting" typ. Suveränt!

2. Dessa ständiga uppvaktare (community joiners) jag nämt i föregående stycke verkar inte heller vara givna. Har spelat "solo" i över en timme nu, slumpmässighet även här? Fantastiskt!

3. Om du har liknande problem med medlemar i din community som jag haft? Dom har en "väl egen vilja" och beter sig på ett "spelförstörande" sätt under vissa förutsättningar. Då är mitt tips: Enlist follower. När det drar ihop sig, se till att alla på stället följer dig. Då tar dom inte egna ödesdigra intiativ etc. Exempel: Har förlorat 2 communities vid "Zombie base attack missions". Om jag enlistat mitt folk skulle utkommsten förmodligen blivit en annan. Vi skulle kunna flytt eller bara väntat ut belägringen, bekämpat dom på avstånd, från säker mark osv.

Inaktivera (Enlist follower) medlemarna så dom därmed följer dina "order", ungefärlig funktion med "stay, follow, go" som i andra spel typ Fallout, TES.

Till next time.

1
Skriv svar