Explosioner, snabba bilar och sånt – bildkavalkad från Rage 2

Robot
Explosioner, snabba bilar och sånt – bildkavalkad från Rage 2
Medlem

Heh gammelgubben (bild 5) var väl med i första Rage också?

eld
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Heh gammelgubben (bild 5) var väl med i första Rage också?

ser ut så!

Medlem

Gav mig inget habegär alls tyvärr. Lika Borderlands lite...


Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Låter som typ allt vi förväntade oss av första Rage men som istället blev en tråklinjär upplevelse.

Medlem

Ifall co-op så är det intressant!


🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag gillar det, ser ut som en värdig 2:a, ser ut som Rage skulle ha varit. Bättre story denna gången kanske!

Medlem

Varför jämför folk med borderlands? Spelet liknar Rage. Tror det kan bli bra det här.

Medlem

Kör igenom Rage igen nu. Tweakat, moddat och med samtliga DLCs.
Gott snack.

Medlem

Ser bra ut. Synd att det är så långt kvar bara.

Chefredaktör
Skrivet av Mindrax:

Kör igenom Rage igen nu. Tweakat, moddat och med samtliga DLCs.
Gott snack.

Vad körde du för stuff? Vi blev tämligen besvikna när vi sparkade igång det på HOD igår. Kändes släpigt.


Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem

Måste säga det att en av sakerna jag gillade mest med Rage var att alla snubbar klättrade på väggar m.m. Var väldigt stressande att de kom springande mot en och hoppade runt som idioter. Ser ut att finnas kvar i del 2.

EDIT: @Carl Johansson-Sundelius: Sedan vet alla att punkarna skulle sno sakerna från preppers på 5 sekunder.

Medlem

Detta kunde de väntat med å visa om det är ett helt år tills dess

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad körde du för stuff? Vi blev tämligen besvikna när vi sparkade igång det på HOD igår. Kändes släpigt.

Jag kör följande...
Rage Authority Pack DLC
Rage Sewers DLC
Rage The Scorchers

Rebalance Mod Ultimate
http://www.moddb.com/mods/rebalance-mod-ultimate

id5 Tweaker
https://www.nexusmods.com/rage/mods/4

Sen gör jag detta...

1.) +com_skipIntroVideo 1 (well that gets rid of ?????? intro crap...)

2.) C:\Users\UserName\AppData\Local\ create a folder called id software , new folder called rage:

(C:\Users\UserName\AppData\Local\id software\rage).

3.) Tripple Buffering on in control panel

4.) Make a rageconfig.cgf file in C:\Users\XXX\Saved Games\id Software\Rage\base

In that config file put:

vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 "16384"---no texture pop-in,8192/4096,more "pop-in"
vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly "16384"
vt_pageImageSizeUnique "16384"
vt_pageImageSizeVmtr "16384"
com_videoRam "1024"---Your video ram amount,only if experiencing troubles,not rly needed
com_allowconsole "1"---console enabled
g_showPlayerShadow "0"---playershadow is disabled by default, dont enable it it is bugged
g_fov "90"--- default is 80 fov, higher value deforms view, +makes zoom unbalanced
(if you experiencing fov changing during gameplay you can set it via console command ingame)
g_AimAssist_Disable_All "1"---disable aim assist, default value is 1,0 add aimassist
vt_nopreload "0"---Forces virtual texture preloading
vt_maxPPF "8"---very important "8" gives smooth streaming,no pop-in or stutter (16/32/64/128) higher values are worse,on high end CPU 16 may work better than 8.Also if You have SSD you can try higher values.
vt_maxaniso "4"---Rage doesnt support more of 4x AF, also resets to 2 or 1 after loading screens...(i put it back sometimes with ingame console)
image_anisotropy "4"---default is 16, use 2-4 connected with vt_maxaniso above
vt_minlod "0"---"-2" for better image quality
vt_lodBias "0"---"-2" for better picture
vt_feedbackLodBias "0"--- "1" blurier distant textures (less pop-in), "-1" sharper (more pop-in+loading time)
vt_vmtrcompression "none"---Sets texture compression method for best
mt_genCompression "none"---Sets texture compression method for best
s_reverb "1"---adds feel of 3d sounds
s_useCompression "1"---compresses sound
r_skipDynamicLighting "0"--- "1" disables dynamic lighting,may improve fps on very slow cards
r_skipDimShadows "0"--- "1" disables real-time shadow
r_skipEmissiveGlare "0"--- "1" lowers some post-process effect "quality", but doesnt disables it
r_skipGlare "0"---1 disables all post-process effects inlcluding the low DoF on zooming,dark colored tones,heat haze, strong motion blur effects from explosions,HDR almost gone (big fps gain on slower cards) RAGE looks better when this is disabled, but the heat haze and explosions effects are missed a bit.Its worth to try out.(go test at indoor area where You see "green shadow/fog/grain" at default)
m_smooth "0"---disables mouse smoothing

vt_restart
r_forceVmtrReload "1"---I guess this 2 makes sure, all commands loads, when entering new area after every loading screen

Spelet funkar galant nu och inga popups, släpigt gameplay eller annat irriterande.

Medlem

Känns som om om Bulletstorm och Mad Max har fixat en unge som blev Rage 2


Filmiskt spelande
https://www.youtube.com/channel/UCd4dYdka08xEH3InvH4zgtg

MB: ASUS Prime Z370-A | CPU: Intel Core i7 8700k, 3.7GHz | GPU: ASUS Geforce RTX 3080 TUF, 10GB | RAM: Corsair 32GB (16x2) DDR4 2666MHz | HD: 3x SSD (1x 250GB + 1x 500GB + 1TB) + Mek HDD (2 TB ). Windows 10 pro

1
Skriv svar