Detroit - become human

Medlem
Detroit - become human

Detroit become human

"Kliv in i en dyster vision av framtida Detroit där människor och androider försöker upprätthålla en ansträngd samlevnad, och där dina beslut formar berättelsen runt dig.

Utforska de många olika öden som drabbar karaktärerna och led dem genom en förgrenande berättelse som tvingar dem att konfrontera komplexa personliga dilemman och ifrågasätta meningen med sin egen existens.

Varje beslut du fattar driver berättelsen framåt och får följder som kan vara såväl små som katastrofala. En illa bedömd situation kan kosta någon livet, och ingen får en andra chans. Tänk efter noga innan du fattar dina beslut, var på alerten och håll dig vid liv. Överlevnadsinstinkten är trots allt det som gör oss till människor."

Vad tror ni om detta snart kommande lir? Själv är jag lite kluven, vill ha något att spela men vet inte vad jag tyckte om demot riktigt .

Förbokning eller vänta på rea?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kommer gå ner i pris fort, det har deras spel alltid gjort. Så jag själv tänker vänta, är ändå inget jag verkligen måste ha nu. Ser dock lite intressant ut.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kommer gå ner i pris fort, det har deras spel alltid gjort. Så jag själv tänker vänta, är ändå inget jag verkligen måste ha nu. Ser dock lite intressant ut.

Ja, det kan säkert vara kul men är det 600 kronors bra. Har ju egentligen en del kvar på Horizon zero dawn men jäkligt svårt att plocka upp det igen efter God of war .


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Ett av årets bästa spel, utan tvekan. Ser fram emot att få spelet i brevlådan nästa Fredag (fick det förhandsbokat i födelsedagspresent)

Medlem

Vet inte om jag har missförstått något men " En illa bedömd situation kan kosta någon livet, och ingen får en andra chans. " stämmer väl inte helt eftersom man alltid kan "backa" och göra om sina val?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ok,lite sugen blir jag ju..


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Köpte det idag när det var nästan halva priset, ska bli kul o testa.
På psn store alltså


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Det blir ett köp i framtiden, det verkar intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpte det för några dar sedan, men har inte spelat det då jag insett att jag vill köra igenom Beyond Two Souls, vilket jag körde rakt igenom på en regning dag, 12 timmar i soffan sliter på en. Men jag kunde inte hålla mig borta från spelet. Så ser fram emot Detroit Human längre fram, just nu måste jag bara smälta Beyond 2 Souls. Sen har jag Uncharted 4 som jag måste köra igenom också.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Bump!

Jag började spela Detroit: Become Human bara för några dagar sedan (på PS4 Pro) och jag blev glatt överraskad över hur bra det är. Spelet är riktigt snyggt och har en fantastisk atmosfär. Ljudbilden och musiken är klockren.

Storyn med androider i en inte alltför avlägsen framtid är riktigt fängslande och jag kan knappt slita mig från spelet. Visst, det är ju rätt linjärt spel och har massvis med scener med quicktime-events som tar bort kontrollen från spelaren, men när allting är gjort så här pass bra så känns det helt okej. Jag ser det väl inte som ett renodlat spel egentligen utan mera som en interaktiv roman där jag bestämmer vilken riktning storyn ska ta.

Vilket passar mig utmärkt.

Skribent
Skrivet av Nemo:

Bump!

Jag började spela Detroit: Become Human bara för några dagar sedan (på PS4 Pro) och jag blev glatt överraskad över hur bra det är. Spelet är riktigt snyggt och har en fantastisk atmosfär. Ljudbilden och musiken är klockren.

Storyn med androider i en inte alltför avlägsen framtid är riktigt fängslande och jag kan knappt slita mig från spelet. Visst, det är ju rätt linjärt spel och har massvis med scener med quicktime-events som tar bort kontrollen från spelaren, men när allting är gjort så här pass bra så känns det helt okej. Jag ser det väl inte som ett renodlat spel egentligen utan mera som en interaktiv roman där jag bestämmer vilken riktning storyn ska ta.

Vilket passar mig utmärkt.

Jag blev också riktigt positivt överraskad. Jag vet egentligen inte varför, för jag gillade Heavy Rain också (Shaaaun!).

Storyn var riktigt bra och skådespeleriet också; man fick verkligen feeling för karaktärerna. Jag var tvungen att köra en andra vända direkt efter att jag klarat det för att göra motsatta beslut.

Gen
Medlem

Någon jävla inställning drar ner FPSen när man kör Analys mode eller har en kameravinkel som visar något långt borta. Någon som har tips på hur man kan få spelet att flyta i 60fps @ 4K?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag blev också riktigt positivt överraskad. Jag vet egentligen inte varför, för jag gillade Heavy Rain också (Shaaaun!).

Storyn var riktigt bra och skådespeleriet också; man fick verkligen feeling för karaktärerna. Jag var tvungen att köra en andra vända direkt efter att jag klarat det för att göra motsatta beslut.

Ja, jag känner redan att jag kommer att vilja spela ny vända senare.

Bland annat så lyckades jag klanta till det i några kapitel tidigare och jag är bra nyfiken på hur storyn hade utvecklat sig om jag inte haft tummen mitt i handen. Självklart hade jag kunnat spela om kapitlen ifråga på en gång, men samtidigt så är det rätt kul att bara spela vidare istället. Jag gillar hur storyn anpassar sig på ett fascinerande sätt oavsett hur knasigt jag spelar.

Sedan finns det episoder där jag känner på mig att de val jag gör antagligen påverkar storyn rätt ordentligt i en viss riktning. När jag spelar ny vända senare så kommer jag nog att göra lite andra val där för att se vad som händer.

1
Skriv svar