Vad händer 29 MAJ? Jo, Sea of Thieves får nytt innehåll

Robot
Vad händer 29 MAJ? Jo, Sea of Thieves får nytt innehåll
Medlem

Take a walk on the wild side!

Inaktiv

Kan nämna att utvecklarna själva benämner denna som en medium uppdatering då den bara har några månaders ledtid. Nästa kommer att vara större och sedan den tredje är den med längst ledtid och den storleken kommer resten av uppdateringarna att få.

De har tre teams som jobbar med content och sedan kommer det teamet som blir klar med denna att jobba med uppdatering fyra istället och därmed ha längre tid på sig att jobba med att få in nytt innehåll.

Medlem

Då kanske det kan vara dags att testa igen om några månader. När det släpptes så var havet lika grunt som en pöl...

Medlem

"Vad händer 29 MAJ? Jo, Sea of Thieves går ur Early Access!"
får hoppas på det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Take a walk on the wild side!

JA! walk on the wild side den kan dom! mamma, pappa

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Vad händer 29 MAJ? Jo, Sea of Thieves går ur Early Access!"
får hoppas på det

Fy satan har jag redan fått ut typ 500 timmar av ett early access spel. Värt var enda öre när jag köpte spelet då ^^

eld
Medlem
Skrivet av anon_646:

Kan nämna att utvecklarna själva benämner denna som en medium uppdatering då den bara har några månaders ledtid.

Och då är det från ett väldigt optimistiskt pr-team.

ser ut att bli ett nytt monster, ett nytt skepp, och diverse småsaker som ett instrument och ännu ett gäng cosmetics.

Medlem

Upp som en sol ner som en pannkaka. Du har bara en chans att göra ett första intryck. Plattidyder, men Rare snälla gör spel med innehåll och spelglädje och gärna för singleplayer.

Medlem

@Natrium: Jag sa inte att man inte kan ha roligt och njuta med ett Early Access spel.
Påpekar liksom bara att spelet är riktigt barebone och har inte saker som det borde ha haft från början, t.ex. en sak som dom också patchade in nyligen "för någon dag sen", men var tvungna att inaktivera för att det gjorde så att spelet i princip krashade.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Jupp. det gjorde de...
Sedan fixade de felet och la in patchen igen.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

@Godofcheese: Jupp. det gjorde de...
Sedan fixade de felet och la in patchen igen.

mhm, precis.
Känns lite sådär när det kommer ifrån i princip en AAA studio med AAA pengar att dom inte testar det före istället för att släppa det på direkten för att dom såg nu att fansen/spelarna ville ha dessa funktioner sen release.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tycket det är lite synd att de släppte spelet så tidigt. De har en sjukt robust grund. Några saker kunde dom vart ärliga med. Spelet är Gjort för 2 eller 4 spelare - Gärna folk man känner.

Rollspelar aldrig i princip, men i Sea of thieves med 3 polare på discord och lite ingame grogg blandat med irl grogg så är det fasiken sjukt skoj. Vill ha mer instrument:D!

Medlem

Var ett tag sen jag spelade sea of thieves nu.
Unte för att jag var less på spelet men har varit upptagen med annat och inte haft tid att spela nått spel.
Ser fram emot att köra lite igen och som många andra sagt. Man måste köra detta med vänner. Även fast det finns rötägg på haven så har jag nog inte i nått spel haft så kul med randoms heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av eld:

Och då är det från ett väldigt optimistiskt pr-team.

ser ut att bli ett nytt monster, ett nytt skepp, och diverse småsaker som ett instrument och ännu ett gäng cosmetics.

Det nya skeppet kommer nästa uppdatering om de inte har lyckats pusha det tidigare. Sedan kan säkert ett PR team ha haft ett finger med i det men detta kom från deras egna dev-videos när de går igenom vad som är på gång.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

mhm, precis.
Känns lite sådär när det kommer ifrån i princip en AAA studio med AAA pengar att dom inte testar det före istället för att släppa det på direkten för att dom såg nu att fansen/spelarna ville ha dessa funktioner sen release.

Finns alltid en risk att buggar kommer in när det gäller kod, man kan bara testa så mycket och det finns alltid system som är lite speciella eller uppför sig som man inte hade räknat med som då kan orsaka instabilitet eller krascher.

Folk underskattar hur komplicerade dagens spel är och hur stor kodbas man faktiskt har. I detta fallet är det inte bara klienten i sig men även den backend som spelet kopplar upp sig emot.

1
Skriv svar