Mr. Prepper är managementspelet för oss paranoida foliehattar

Robot
Mr. Prepper är managementspelet för oss paranoida foliehattar

Du vet att undergången kommer, och du SKA vara förberedd.

#mr-prepper, #prepping, #överlevnad


Medlem

Fick inbjudan av en ytlig bekant till en preppergrupp på FaceBook. Trots att jag aldrig ens gick med så spammas jag hela tiden av inlägg. Förstår inte hur så många kan gå runt och vara rädda för allt hela tiden.

Medlem

@Ichabod:
Har du mer än förra månadens lön insatt på ett bankkonto? Isåfall är ju även du förberedd på att saker kan förändras i vardagen - prepping med avseende på sjukdom/arbetslöshet (oförutsedda utgifter).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Shlamt:

@Ichabod:
Har du mer än förra månadens lön insatt på ett bankkonto? Isåfall är ju även du förberedd på att saker kan förändras i vardagen - prepping med avseende på sjukdom/arbetslöshet (oförutsedda utgifter).

Du tycker att vanligt sunt förnuft är förenligt med paranoida vanföreställningar?

Medlem

On another note.. Ser rätt mysigt ut som spel i alla fall


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Du tycker att vanligt sunt förnuft är förenligt med paranoida vanföreställningar?

Nej. Däremot kan de flesta beteenden överdrivas till den grad att de kan klassas som psykisk ohälsa. Det förutsätter dock att personen ifråga drabbas av negativa konsekvenser genom detta överdrivna beteende.

Medlem

Videon visade bara just farming dock... brist på content? ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Shlamt:

Nej. Däremot kan de flesta beteenden överdrivas till den grad att de kan klassas som psykisk ohälsa. Det förutsätter dock att personen ifråga drabbas av negativa konsekvenser genom detta överdrivna beteende.

Jag får erkänna att jag inte begriper hur det förklarar den märkliga liknelsen du gjorde.

eld
Medlem
Skrivet av Ichabod:

Fick inbjudan av en ytlig bekant till en preppergrupp på FaceBook. Trots att jag aldrig ens gick med så spammas jag hela tiden av inlägg. Förstår inte hur så många kan gå runt och vara rädda för allt hela tiden.

Det är nog snarare så att de tycker preppandet är sjukt underhållande på nån slags fantasinivå, jag tror knappast de flesta av dom tror att världen kommer gå under imorgon.

Men med det sagt, folk preppar nog lite för lite för katastrofer. Om staten gör det så borde väl alla andra kanske underhålla tanken.

Gnällkuk

Nån på tuben beskrev intrycket ganska bra, fallout shelter med ultra graphics


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När dom/det kommer/händer så är pengarna på kontot inte jätte värdefulla. Jag har länge drömt om att bo i ett bunker liknande komplex. Som har en hård kärna där man gömmer sig när ev bomber kommer. Och ett system av delar byggnader som går att utveckla när allt lugnat ner sig. Tex solceller som plockas fram och växthus som byggs upp. System för att rena vatten på olika sätt som att destillera och filtrera.

Medlem
Medlem
Skrivet av Alienshade:

När dom/det kommer/händer så är pengarna på kontot inte jätte värdefulla. Jag har länge drömt om att bo i ett bunker liknande komplex. Som har en hård kärna där man gömmer sig när ev bomber kommer. Och ett system av delar byggnader som går att utveckla när allt lugnat ner sig. Tex solceller som plockas fram och växthus som byggs upp. System för att rena vatten på olika sätt som att destillera och filtrera.

I förrgår drömde jag att jag tappade min halsduk på tbanan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Shlamt:

@Ichabod:
Har du mer än förra månadens lön insatt på ett bankkonto? Isåfall är ju även du förberedd på att saker kan förändras i vardagen - prepping med avseende på sjukdom/arbetslöshet (oförutsedda utgifter).

Det är skillnad på att ha extra pengar och lite mat i frysen mot att bygga en bunker i skogen och ha en "bug out bag" alltid redo för att kunna dra om samhället skulle kollapsa...

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Det är skillnad på att ha extra pengar och lite mat i frysen mot att bygga en bunker i skogen och ha en "bug out bag" alltid redo för att kunna dra om samhället skulle kollapsa...

Javisst är det skillnad, främst avseende var man drar gränsen för vad som är värt att förbereda sig för. Tankesättet är dock samma - förbereda sig nu så att man får det bättre senare om något osannolikt skulle hända.

Medlem

denna på telefon = direktköp och bästa grejen att multitaska på arbetstid
enbart pc = hmmmnjaeee... kommer nog inte sitta på dyrbar speltid på småtimmarna med fallout shelter ultra graph.

1
Skriv svar