Därför skippar Treyarch singleplayer-kampanj i Black Ops 4

Robot
Därför skippar Treyarch singleplayer-kampanj i Black Ops 4
Medlem

Av all den tid jag har spenderat på många CoD spel, så har jag spelat 99% av den tiden i multiplayer. Visst kan singleplayer vara kul att köra igenom nångång. Men jag tror inte detta är en dealbreaker, i alla fall inte för mig.
*rycker på axlarna*


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Precis tvärtom för mig. Jag har 0 intresse av multiplayer och endast spelat serien för dess SP innehåll. Dealbreaker för mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@DitroX: Precis tvärtom för mig. Jag har 0 intresse av multiplayer och endast spelat serien för dess SP innehåll. Dealbreaker för mig.

Samma här. Kampanjerna är ju det bästa med COD-serien.

Medlem

Problemen med multiplayer - Ej specifikt för COD:

Rövhattar, spammare, rövhattar, loot ninjas, rövhattar, campare, har jag nämnt rövhattar? Noob killers, fuskare, och även rövhattar.

Även om multiplayer kan vara trevligt tillsammans med kompisar, så kommer ett spel helt utan singleplayer förmodligen aldrig att landa i min spelsamling.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det kostar och är tidkrävande att göra en kampanj. Music, röster, story kostar. Varför göra detta när det finns enkla pengar att tjäna i ett MP-spel. Kolla bara Fortnite, och PUBG. Fattar dock inte hur någon kan betala 60E för ett MP-spel i dagar som dessa.

Medlem

@Mirage, @Bojkott, @Akronym
Absolut, singleplayer är ju en klass för sig när vi pratar CoD, man har ju hört gott om flera kampanjer. Jag är inte ointresserad av singleplayer. Jag har testat några timmar från olika CoD spel, dock aldrig genomfört någon till 100%, som jag gärna vill göra...

Call of Duty: Black Ops 4 med ett singleplayer läge skulle väl vara pricken över i:et för många spelare, men som sagt för min del, som det ser ut idag, så spelar det egentligen ingen roll.

Samtidigt har de 3 år på sig att göra sitt spel och att göra en välorganiserad, finslipad singleplayer gör man inte över en natt. Och som @employed skriver, så är det också ett kostsamt projekt med singleplayer.

De prioriterade multiplayer i år och "bytte" bort ren singleplayer mot Zombie-mode (med singleplayer karaktär) och deras battle royal-läge Blackout.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Öhm, om de nu fokuserar på multiplayer istället för singleplayer så borde de kanske satsat på en coopkampanj då alltså....

Eller så var hela uttalandet lika bs som alltid ^^

Medlem

Kan lova att inte många alls spelade singleplayer i CoD och att det är just därför man skippar den delen och slipar på multiplayerläget istället.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

bra beslut CoDs singerplayer är ju mediokert som bäst, bättre att lägga tiden på multiplayer ist.

Medlem

Har spelat klart kampanjerna i alla cod.
Kommer sakna det i BlOps fyran.


signatur

autograph

Medlem

Jag gillar först och främst singleplayer kampanjer, tycker alla spel i den här kategorin ska ha en singleplayer och en multiplayer som standard. Det är oftast kampanjen som sätter prägel på spelet (iaf i CoD och BF).

Medlem

Gissar att singelplayer kostar för mycket med alla skådespelare som ska hyras in och script som ska göras

Medlem

För egen del har jag alltid tyckt att SP kampanjerna i de där har varit mediokra. Senaste spelen har jag inte ens bemödat mig att köpa. Samma med detta, inget köp.

Men det är klart man "förstår" dem. Billigare att slänga pengarna på bara MP och lägga in lite micro-trans för å tjäna storkovan.

Själv vill jag ha mer mångfald och även om jag spelar en drös MP spel, så är jag först å främst en SP-räv.

Medlem

Sedan modern warfare 2 har ju internet inte gjort något annat än att kritisera single-player upplevelserna i cod. Nu när de väljer att ta bort rövsmeten så klagar hela internet på att de tar bort single-player. Kan det vara så att folk bara vill hitta på anledningar till varför de tycker illa om cod? Det är ju alltid lite edgy att "hata" på det som är populärt.

För övrigt har jag inte spelat ett cod sedan world at war och det kommer så förbli.

Medlem

@Cybersoul: Du spelade uppenbarligen inte MW1 och 2.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Jag gillade COD 1 och Modern warfare 1 men det var ju 9-15 år sedan inte särskilt relevant idag.

Medlem

kan ju säga såhär med handen på hjärtat dom som köper cod för endast spela SP är en liten minoritet nu är det inte och säga att man inte ska bry sig om sp spelare men cod är väl rätt fel spel att spela för en sp upplevelse redan?

och är väl bätre och lägga mer fokus på en bättre produkt vilket det redan ser ut som det kommer att bli.

Jag kommer själv antagligen köpa detta endast pga det annars hade jag inte rört det med en tång.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Sedan modern warfare 2 har ju internet inte gjort något annat än att kritisera single-player upplevelserna i cod. Nu när de väljer att ta bort rövsmeten så klagar hela internet på att de tar bort single-player. Kan det vara så att folk bara vill hitta på anledningar till varför de tycker illa om cod? Det är ju alltid lite edgy att "hata" på det som är populärt.

För övrigt har jag inte spelat ett cod sedan world at war och det kommer så förbli.

Nej det är för många här inne är lite "speciella" gamers med ett väldigt speciellt mindsett om du skulle frågat dom flesta edx en reddit tråd eller på steam så skulle alla satt tummen upp.

Jag vet inte varför det är så men av någon anledning så tycker många om sp spel även när det är en serie som har riktigt dålig sp serie och dom kan lika skrota det.

jag förstår inte det varför inte lägga pengar på ett indiespel som fokuserar på sp, eller ett annat spel som är gjort för sp?

med det sagt finns det inte många SP spel med krigsföring.

och det kan väl vara det.

jag vet inte fattar inte känner som du onödigt gnäll, men vi är alla olika. även om jag inte håller med alla åsikter så är vi som sagt olika och där är ju alltid någon som kommer få sin tå klämd det kommer man aldrig ifrån!

Medlem

@Cybersoul: Jo, de spelen visar att CoD kan ha en jävligt bra SP story


signatur

I drank what?

Kunde inte bry mig mindre om singleplayer. Härligt med BR!

Medlem

Jag spelar CoD alldeles för lite för att bli upprörd över att de tar bort singleplayer, men jag gillar SP för mycket för att någonsin köpa ett CoD utan det. Det finns spel som jag kan tänka mig köpa även om de är enbart multiplayer (typ Overwatch), men CoD är långt ifrån ett sådant. Ska jag köpa ett sådant spel så vill jag att det ska stödjas i flera år framöver, och inte att ett nytt spel ska ersätta det nästa år.

Synd att det är just Treyarch som plockar bort SP-kampanjen. Det är deras SP-innehåll som jag har gillat med CoD, medan de andra varit ganska meh överlag. Jag gillade verkligen Black Ops 3:s kampanj. Det var stabil sci-fi på ett sätt som sällan görs numera.

Optimalt för min del vore om de alternerade mellan MP- och SP-fokus vartannat år. Kör ett år med bara MP och sedan ett år där SP-kampanjen får mer kärlek. Jag skulle älska ett sådant upplägg, både som MP- och SP-spelare. Men det verkar ju inte vara på tapeten.

Avstängd

CoD kampanjer är QTEs ändå.

Medlem

kan ju vara intressant att köpa för lite gaming när det är 30eur eller mindre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv har jag inte spelat CoD sedan 4an så det gör mig inget att de skippar SP i detta dock så spelar jag endast SP spel så detta skulle inte ha hamnat i min samling oavsett.

1
Skriv svar