Imperator Rome – ny bråddjup strategi från Paradox

Medlem
Skrivet av Busko:

Dock så dom negative comments jag läste nu är om V.2 som har tydligen ändrat spelet ganska mycket. Och detta var från folk med ganska högt antal timmar investerade i spelet.

Jag tycker det blivit bättre med 2.0. Nu är det kontrollerbart istället för ofta helt kaotiska krig. Samtidigt är det förstås en stor förändring som medför nackdelar också, t.ex. är det inte lika dynamisk expansion som tidigare.

Medlem
Skrivet av smuts:

Älskar verkligen hur Johan äntrade scenen. Och hans utstyrsel!

https://i.imgur.com/jMSwFhY.png

Nu antar jag att detta hade med det nya Romar spelet att göra. Men samtidigt kan man ju inte undgå att dra paralleller med en vissa annan person med liknande utseende. Utseende är ju rätt snarlikt en yngre och smidigare Gaben, så Gaben 2.0 då med andra ord!

Skrivet av Buio:

Jag tycker det blivit bättre med 2.0. Nu är det kontrollerbart istället för ofta helt kaotiska krig. Samtidigt är det förstås en stor förändring som medför nackdelar också, t.ex. är det inte lika dynamisk expansion som tidigare.

Tycker inte det är sämre alls, spelet är idag mycket bättre jämfört med när det släpptes, vilket är vad man borde fokusera på. Sen la jag spelet på is från uppdatering 1.3 till 1.9 typ, så jag var inte med många av förändringarna på vägen och de som gillade funktioner som tagits bort blir givetvis inte glada. Det är få spel som inte förändras på vägen och alla kan inte hålla med om allt. Att försöka få skaparna att ändra sina beslut för att återgå till vad just de personligen gillade genom att spamma negativa betyg, är ett urbota dumt och barnsligt tillvägagångssätt. En annan stor portion av gnällandet härstammar från egoistiska, egocentriska millennial's, som tycker att de är värda att få allt de vill utan motprestationer och om någon tar sig rätten att ifrågasätta det, är det en oerhört kränkande attack mot deras egen person istället för en annorlunda åsikt. Blev precis kallad både rasist och fascist på steam av någon som när jag ansåg att det inte var en självklarhet att kinesiska spelare kunde räkna med att alla spel blev översatta till kinesiska, eller att det inte fanns något slags rätt att sänka ett spels betyg genom att klaga genom grupperade attacker med otroligt kortfattade meningar som inte säger något mer än att spelet suger på grund av den senaste uppdateringen och därför är spelet som totalt värdelöst. Nej då, för det var ju något som de var "entitled" till enligt den snubben och ifrågasatte man den rätten så givetvis en rasist och/eller fascist...

Om de nu ska klaga, borde de istället använda sin energy på att analysera det nya story packet som kommer imorgon, kostar 10$ och innehåller nästan enbart saker jag redan nu får helt gratis genom mods. Vid en snabb koll verkar det riktigt beige, då det som sagt finns massvis av sånt här redan nu och det helt gratis. Samtidigt ska jag inte skrika bu allt för mycket innan jag vet mer. För det kanske är skitkul och innehåller hundratals nya anomalies, planeter och häftiga saker utforska.

En av punkterna som handlade om en slags gateway till ett kluster utanför galaxen, men om den stänger inne något som är som innebär domedagen för civilisationen, eller något fantastiskt upplyst väsen som ger dig en enormt försprång teknologiskt och socialt, eller om det är självaste Peter Molyneux som i 10 timmar försöker sälja in Godus 2 till potentiella investerare man hittar där vet man ju inte förrän man testat. Lite Pandoras ask fenomen över det hela och jag har alltid gillat sånt, så det känns i alla fall spännande på förhand.

Medlem

Har väntat på "Europa Universalis: Rome II" i flera år, startade upp ettan för ett tag sen och den känns antik (på ett dåligt sätt). Är glad att de separerade spelet från EU-serien dock, Imperator kan stå på egna ben.

Medlem

@Tomas Helenius: Jag var där både i fjol och i år, säg till om ni vill ha bilder eller motsvarande nästa år så kan vi fixa det.

Redaktör

@Arcadia: tack, bra att veta!


signatur
Medlem

@Chomag: Visst gäller det Rome. Bilden är tagen från Paradox egna stream av konventet där de annonserade ut spelet.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

12
Skriv svar