Flyg F/A-18C Hornet över Persiska viken i DCS inom kort

Robot
Flyg F/A-18C Hornet över Persiska viken i DCS inom kort

Nya kartan och nya planet släpps inom några dagar – nedsatt pris innan premiären.

#dcs, #dcs-fa-18-hornet, #dcs-world, #eagle-dynamics, #nyhetstips


Medlem

Sexigaste stridsplanet.
Efter J35-Draken så klart.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Sexigaste stridsplanet.
Efter J35-Draken så klart.

Håller med!

Och inte långt därefter på en 3:e plats kommer nog F-14 Tomcat, efter att man sett "Top Gun" X antal gånger som ung grabb

Redaktör

Det var inte alldeles enkelt att landa på hangarfartyg i Interceptor på Amigan. Lär väl inte vara enklare här.


signatur
Medlem

Kommer ihåg Retaliator (retal.exe). Första multiplayer-upplevelsen för mig. Ringde upp kompis med 14.4-modem. Us Robotics...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

i]DCS World[/i].

Medlem

@Guybrush82: Top Gun. Den film jag sett överlägset flest gånger.

plus att soundtracket är bland det bästa som gjorts.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Håller med!

Och inte långt därefter på en 3:e plats kommer nog F-14 Tomcat, efter att man sett "Top Gun" X antal gånger som ung grabb

Heatblur arbetar på en F-14 Tomcat till DCS.
https://www.facebook.com/heatblur/


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Heatblur arbetar på en F-14 Tomcat till DCS.
https://www.facebook.com/heatblur/

Men sweet!

Jag har inte testat DCS ännu, men det är ett spel som seriöst får mig överväga att skapa någon form av "simulator-setup", och/eller införskaffa ett VR-headset (rift/vive), samt en PC kraftfull nog att driva det hela, då spelet ser ut att kunna leverera den ultimata(?) flyg-sim-upplevelsen.
Någon som spelat spelet och kan dela med sig av sina intryck?

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Men sweet!

Jag har inte testat DCS ännu, men det är ett spel som seriöst får mig överväga att skapa någon form av "simulator-setup", och/eller införskaffa ett VR-headset (rift/vive), samt en PC kraftfull nog att driva det hela, då spelet ser ut att kunna leverera den ultimata(?) flyg-sim-upplevelsen.
Någon som spelat spelet och kan dela med sig av sina intryck?

Jag har kört det i åratal och det är otroligt bra. Du behöver en ganska bra PC för det + gärna en HOTAS och antingen en stor skärm, TrackIR eller VR. Version 2.5 kom ut nyligen, du kan se en trailer här: https://www.youtube.com/watch?v=ZzVW9315ur0


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har kört det i åratal och det är otroligt bra. Du behöver en ganska bra PC för det + gärna en HOTAS och antingen en stor skärm, TrackIR eller VR. Version 2.5 kom ut nyligen, du kan se en trailer här: https://www.youtube.com/watch?v=ZzVW9315ur0

Tackar för informationen och ska kika närmare på detta.

Redaktör
Skrivet av Guybrush82:

Tackar för informationen och ska kika närmare på detta.

Grundspelet DCS World, med två plan, är dessutom gratis, bara att testa.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Grundspelet DCS World, med två plan, är dessutom gratis, bara att testa.

Aha, det visste jag inte. Tackar!
Dock så är jag mycket tveksam till om min nuvarande setup klarar av att driva spelet.
Men börjar fundera på om det inte är dags för en ny rigg, så till hösten kanske jag gör slag i saken och bygger en ny PC, med siktet delvis inställt på DCS.

Redaktör

@Guybrush82: DCS funkar annorlunda mot andra (flyg)spel: grundspelet DCS World (två plan, en karta) är gratis, sen kostar varje enskilt plan rätt mycket pengar (uppemot 700 kronor). Det handlar om att hitta ett plan man är intresserad av, och sen får man valuta för pengarna genom att lägga massor av tid på att lära sig hantera det. Varje plan/modul fungerar lite olika; vilka knappar som är klickbara i cockpiten t.ex., varierar mellan olika plan, så man får läsa på innan köp. Det är väldigt klokt att klämma en del på DCS World först för att känna om man gillar det helseriösa upplägget.

Angående flygsimmar är jag också svag för IL-2 Sturmovik: Battle for Stalingrad. Otroligt skön flygfysik, och lite mer lättillgängligt (utan att vara arkad) än DCS.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Mycket matnyttig information där. Det tackar jag för. Är nog klokt, precis som du säger, att "känna och klämma" lite på gratisversionen av DCS World innan jag ger mig i kast med att köpa ny PC och kringutrustning för spelet. Jag gillar ju själva tanken av en "hyper-realistisk" flygsimulator, men när det väl kommer till kritan kan det ju hända att det ter sig övermäktigt.

IL-2 Sturmovik har har hört och läst mycket gott om, men jag är mer intresserad av modernare jetplan.

1
Skriv svar